Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
René van Maren schreef:Lucas Unger schreef:Week of 6 geleden 210 GPS gemeten km/u in de Piet Hein tunnel in A’dam met een CX GTI T1.
Dat is nou de enige plek op aarde waar je gps niet werkt.
hoe flik je dat?
misschien als je hard genoeg gaat doet die het wel
BXsport1986 schreef:Met mijn vorige Sport heb ik op wag naar Citrorama in 2003 de 190 even aangetikt in Duitseland… maar ik geloof dat Wouter hem gestript en wel nog over de 200 heeft gekregen
Klopt. Het gehele interieur was er al uit (had er enkel een bestuudersstoel uit een BX Image in gezet, anders rijdt het zo lastig ). Ook zaten de sideskirts er niet meer op.
In België tussen Antwerpen en Mechelen heb ik er even de 200 mee aangetikt.
Toch jammer dat ie gestript is, want hij reed echt f o r m i d a b e l !!!
Met de motor was niks mis, ook niet na 284.000 km, maar de carrosserie was aan het einde van z’n latijn. Gelukkig leeft deze PY-66-SJ nog voort in enkele andere BX’en.
Met de Digit heb ik laatst 194 km/h aangetikt, en dat is met een slechte gaskabel met te veel speling. Dat moet dus harder kunnen, ondanks dat er slechts een enkeltraps Weber-carburateur op zit uit een BX 16 (T)RS type 1, in plaats van een standaard dubbeltraps Solex carburateur.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik heb met mijn Xantia 1.8i 8v uit 94 met standaard staal en standaard maat banden 220 op de teller gehaald… Jammer dat ik er geen foto van heb. Maar ja, waar kun je nou ook volgas tegenwoordig. En nee mijn teller wijkt niet veel af, waar mijn wagen 75 aangeeft, rijden de meeste al over de 80 op hun teller…
Ik heb 195 gehaald na de klusmeeting…
gps gaf 177 aan…het boekje 178..
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
arjan_verkade schreef:René van Maren schreef:Lucas Unger schreef:Week of 6 geleden 210 GPS gemeten km/u in de Piet Hein tunnel in A’dam met een CX GTI T1.
Dat is nou de enige plek op aarde waar je gps niet werkt.
hoe flik je dat?
misschien als je hard genoeg gaat doet die het wel
Dan moet je binnen een seconde de tunnel gepasseerd zijn.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Dat doet men als volgt: men kijkt op de teller hoe hard men rijdt in de tunnel en kijkt vervolgens op de ringweg met de TomTom Go hoe hard je bij die snelheid op de teller daadwerkelijk gaat.
Laat ik ook even melden dat dit alles heeft plaatsgevonden op een doordeweekse dag op een tijdstip dat vrijwel iedereen op een oor ligt. Ik zelf ben dus de enige die bij deze actie in gevaar is gebracht.
Groet,
L
Ah, duidelijk
Lucas Unger schreef:Laat ik ook even melden dat dit alles heeft plaatsgevonden op een doordeweekse dag op een tijdstip dat vrijwel iedereen op een oor ligt. Ik zelf ben dus de enige die bij deze actie in gevaar is gebracht.
Gevaar? Rondvliegende Citroënonderdelen??
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
M&M schreef:BXsport1986 schreef:Met de Xantia V6 van mn pa zat ik regelmatig tegen de 180, bij het invoegen…. heb je echt niet door.
Heb je idd niet door ops: , dat was een fijne eigenschap v/d V6
Tja… was helemaal een fijne auto die V6! Stil, strak op de weg, power…. alleen dat verbruik pffff. Normaal 1 op 9 a 1 op 10 en met de paardentrailer erachter 1 op 5!! Schrikbarend! Toch zou ik er zo weer één nemen….. wellicht ooit in de toekomst!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Rondvliegende onderdelen, tsja zou kunnen, maar ik doe dat soort dingen wel met beleid. Motor goed warm en op een tijdstip dat er niemand anders in de buurt is.
Groet,
L
Re: V6 Xantia
M&M schreef:Ik heb hem ook weggedaan vanwege teveel km’s icm met verbruik ( Euro 98 benzine ) ... dik 30Dkm is teveel van het goede met een V6 , daar past een diesel beter bij !
Onderhoud van zo’n V6 liegt er trouwens ook niet om
98? Waarom? Mijn pa had een 97er en die liep lekker op 95, anders is het echt niet te betalen!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
M&M schreef:In mijn opinie ( en die van Citroën ) hoort een V6 op 98 te lopen
Nou op 95 loopt ie ook zonder problemen kan ik je vertellen! Nog nooit zon fijne motor als die V6 gehad om in te rijden… pfffff
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
BXsport1986 schreef:M&M schreef:BXsport1986 schreef:Met de Xantia V6 van mn pa zat ik regelmatig tegen de 180, bij het invoegen…. heb je echt niet door.
Heb je idd niet door ops: , dat was een fijne eigenschap v/d V6
Tja… was helemaal een fijne auto die V6! Stil, strak op de weg, power…. alleen dat verbruik pffff. Normaal 1 op 9 a 1 op 10 en met de paardentrailer erachter 1 op 5!! Schrikbarend! Toch zou ik er zo weer één nemen….. wellicht ooit in de toekomst!
1 op 9 á 10… dat rijdt mijn 1.9 8v GTi automaat ook! Met paardentrailer weet ik niet. Maar die paarden kun je met de huidige brandstofprijzen beter voor de auto laten lopen.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Re: V6 Xantia
BXsport1986 schreef:M&M schreef:Ik heb hem ook weggedaan vanwege teveel km’s icm met verbruik ( Euro 98 benzine ) ... dik 30Dkm is teveel van het goede met een V6 , daar past een diesel beter bij !
Onderhoud van zo’n V6 liegt er trouwens ook niet om98? Waarom? Mijn pa had een 97er en die liep lekker op 95, anders is het echt niet te betalen!
op 98 zou die ook iets zuiniger moeten lopen, dus zoveel meer zal het uiteindelijk niet zijn.
zeker als het beter voor je motor is en je daardoor wat onderhouds kosten kan besparen
Re: V6 Xantia
arjan_verkade schreef:BXsport1986 schreef:M&M schreef:Ik heb hem ook weggedaan vanwege teveel km’s icm met verbruik ( Euro 98 benzine ) ... dik 30Dkm is teveel van het goede met een V6 , daar past een diesel beter bij !
Onderhoud van zo’n V6 liegt er trouwens ook niet om98? Waarom? Mijn pa had een 97er en die liep lekker op 95, anders is het echt niet te betalen!
op 98 zou die ook iets zuiniger moeten lopen, dus zoveel meer zal het uiteindelijk niet zijn.
zeker als het beter voor je motor is en je daardoor wat onderhouds kosten kan besparen
Nou dat ding had nooit onderhoud nodig! Volgens mij valt het wel mee met het beter zijn… Dit is overigens een discussie die ergens anders al gevoerd wordt… En we gaan fftopic
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi