2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Verschil BX 1.4, 1.6, 1.9 en GTI
Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 07 januari 2005 03:10 AM
  [ # 16 ]
WYD schreef:
Flapdrol schreef:


ik vind mijn 1.6 toch best brullen als ik boven de 110 km/u kom, vergeleken met andere auto’s..

Mijn 1.6 brulde met sebringpijp en openluchtfilter ook meer dan m’n 1.9.
1.9 is alleen een stuk sneller en sterker Smile


Maja die van mij is helemaal standaard Wink

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 09 januari 2005 01:42 PM
  [ # 17 ]

stuur bekrachtiging en centrale deur vergendeling zijn echt een enorm pluspunt bij de duurdere modellen.
Wat herrie betreft rijdt een tzd turbo eigenlijk nog het beste maakt minder toeren dan een gti. Heb altijd het gevoel dat ik nog een versniilig mis bij de bx.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 10 januari 2005 12:23 AM
  [ # 18 ]
verkuilm schreef:

stuur bekrachtiging en centrale deur vergendeling zijn echt een enorm pluspunt bij de duurdere modellen.
Wat herrie betreft rijdt een tzd turbo eigenlijk nog het beste maakt minder toeren dan een gti. Heb altijd het gevoel dat ik nog een versniilig mis bij de bx.

Absoluut, er had een 6 in de turbod moeten zitten!

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 13 januari 2005 12:43 PM
  [ # 19 ]
karel schreef:

Absoluut, er had een 6 in de turbod moeten zitten!

Kan ik het wel mee eens zijn! Zal wel een schone droom blijven.

Maar nu nog even over herrie: ik vind het bij de 1400’s wel meevallen. Weliswaar maakt een 1.4 wat meer toeren, maar mijn GTI was toch echt rumoeriger. Met name omdat die een bepaalde resonantie had rond de 115 a 120 km/h, en daarboven begon de GTI te brullen (wel lekker geluidje trouwens Cool ). Heeft de turbodiesel trouwens ook een beetje last van, maar die is bij hogere snelheden wel weer stiller dan de GTI!  Shocked
Maar een 1400 (althans die van m’n zusje) blijft qua geluid toch vrij bescheiden. Het doet me een beetje denken aan de oude Visa die ik vroeger had: de 2 cyl. draaide bij 120 km/h een ongelooflijke hoop toeren, maar het geluid was absoluut niet storend, ik kon het zo uren uithouden in die gekke super-eend!! Laughing

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook