Bumper repareren
Huisman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 06 januari 2005 10:31 AM

Geachte Citroën bezitters,

Een algemenere vraag aan diegene die hiermee ervaring hebben.

Tijdje terug op (uiteraard) een oplettend moment mijn voorligger een duwtje in de rug gegeven. Ging allemaal niet zo hard maar de voorbumper is wel kapot want meneer had een trekhaak. Grote deuk in nummerplaat en de bumper erachter is gescheurd. Ik dacht eerst een nieuwe bumper te gaan zoeken, maar ik denk deze nog wel te kunnen herstellen omdat de scheuren niet echt lelijk zijn.
Ik denk er met PVC lijm een stuk achter te plakken waardoor de boel weer een beetje bij elkaar blijft zitten. Ik neem aan dat de bumper er redelijk gemakkelijk af gaat.

GRAAG TIPS / HINTS / ADVIES / ERVARINGEN

Vriendelijke groet,

p.s. mooi forum

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 06 januari 2005 10:42 AM
  [ # 1 ]

Re: Bumper repareren

Huisman schreef:

Geachte Citroën bezitters,

Een algemenere vraag aan diegene die hiermee ervaring hebben.

Tijdje terug op (uiteraard) een oplettend moment mijn voorligger een duwtje in de rug gegeven. Ging allemaal niet zo hard maar de voorbumper is wel kapot want meneer had een trekhaak. Grote deuk in nummerplaat en de bumper erachter is gescheurd. Ik dacht eerst een nieuwe bumper te gaan zoeken, maar ik denk deze nog wel te kunnen herstellen omdat de scheuren niet echt lelijk zijn.
Ik denk er met PVC lijm een stuk achter te plakken waardoor de boel weer een beetje bij elkaar blijft zitten. Ik neem aan dat de bumper er redelijk gemakkelijk af gaat.

GRAAG: TIPS / HINTS / ADVIES / ERVARINGEN

Vriendelijke groet,

p.s. mooi forum

Ik had ook een hoop scheuren in me voorbumper toen ik hem kocht, de scheuren kun je het beste repareren met Polyester matjes door die achter de scheur te plakken. En vervolgens kan je het dichtplamuren…

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622

Gepost: 06 januari 2005 06:55 PM
  [ # 2 ]

Uiteraard niet teveel plamuur want dat kan gaan barsten door warmte en kou verschil.
Heb ooit een snopel corsa gezien waarbij ze een strakke kofferklep hadden gemaakt. (dat gat waar de kentekenplaat zit en slot e.d. was dichtgeplamuurd)
Ze hadden dat hele gat opgevuld met plamuur. Ben je 1 winter en 1 zomer verder en het ziet er niet meer uit
Het zat er duimendik in. Nou reken maar dat dat dan losbarst.

Mvg Joost

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook