Dit moet er allemaal inkomen te staan.
Ik heb net even een andere bak erachter gezet.
Voordeel van deze bak die ik er nu op heb is dat de aansluiting
van de versnellingspook exact hetzeflde is!
Dus dat scheelt weer wat geklooi..
Ik ben ook benieuwd..
Het stoplicht is iig het enige waar ik hard kan gaan..
Door het bestel gedeelte is de top best laag…
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
UPDATE:
Het blok ligt er in!
Vrjidag avond al eigenlijk.
Dingen die niet passen:
-uitlaat bocht van de turbo.
-radiateur
-slangen van de koeling
-reservoir van de koeling.
Verder past het goed.
De bocht is netjes verlast en past perfect.
De rest wat hobbyen en dat ging ook prima!
Zaterdag om een uur of 16:00 zat alles erin.
En vloeistoffen erin en hij lekte niet!
Even ontluchten en starten maar.
Dat ging ook na eventjes het sleuteltje omdraaien.
Een grote bult rook..
(er zat nog wat olie hier en daar…...)
Na een seconde of 2 was dat ook weg.
Maar hij liep nog niet heel mooi….
Turbo en alles fluit wel heerlijk!
Toen even laten draaien..
Wordt mijn radiateur niet warm…
Dus thermostaat moest eruit.
Dat heb ik gister pas gedaan nadat alles afgebroken was bijna…
(die boutjes zijn echt vervelend!)
Vanavond gaat die er weer in.
Verder kwamen we er gister ook achter dat hij maar op 3 cilinders liep…
Dus de verstuiver eruitgehaald.
En die moest al eerder voor problemen gezorgd hebben want er zat al een plakbandje om de buitenkant…
Even testen en ja hoor.
Hij druppelde en stuifde niet mooi en vooral maar naar 1 kant een beetje.
Dus uit elkaar gehaald alles schoonmaken en toen werke die ook weer!
Hopelijk zit alles vanavond weer in elkaar.
En dan kan ik echt rijden..
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
dappieman schreef:UPDATE:
De bocht is netjes verlast en past perfect.
En dan kan ik echt rijden..
Wat voor uitlaat heb je verder gebruikt voor het achterste deel? Ik heb zelf de oorspronkelijke TZD TURBO uitlaat gebruikt (ook gebruikt voor 1900 benzine versies) met buisdoorsnede 46 mm. De normale diesel had een smallere pijp (zoals ook gebruikt voor de 1400 benzine). Ik ben wel benieuwd. Voor een normale demping is 1 demper trouwens wel voldoende bij een turbodiesel. De turbo haalt ook al aardig wat geluid weg.
Let op dat je rustig aan doet met je differentieel! Nu zal het met een normale turbodiesel nog wel meevallen, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Gr,
Marten
Ik heb de turbodiesel flens van de bx gepakt.
Die is maar 15 cm lang.
Daarna zit er een 63mm rvs pijp van voor tot achter onder.
En daarna een demper (die moet ik nog binnen krijen) van 60mm doorsnee.
Zou zonde zijn om de uitlaat te “knijpen”.
Ik zal mijn best doen met mijn diff.
Ben alleen eerder bang voor mijn aandrijfassen..
Hoe die zich houden…
Ben al op zoek naar wat dikkere met dezelfde lengte en aansluitingen..
Nadeel is dat je dan weer meer moet vervangen…
Groeten Arjen.
mpostma schreef:dappieman schreef:UPDATE:
De bocht is netjes verlast en past perfect.
En dan kan ik echt rijden..Wat voor uitlaat heb je verder gebruikt voor het achterste deel? Ik heb zelf de oorspronkelijke TZD TURBO uitlaat gebruikt (ook gebruikt voor 1900 benzine versies) met buisdoorsnede 46 mm. De normale diesel had een smallere pijp (zoals ook gebruikt voor de 1400 benzine). Ik ben wel benieuwd. Voor een normale demping is 1 demper trouwens wel voldoende bij een turbodiesel. De turbo haalt ook al aardig wat geluid weg.
Let op dat je rustig aan doet met je differentieel! Nu zal het met een normale turbodiesel nog wel meevallen, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Gr,
Marten
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
dappieman schreef:Ik heb de turbodiesel flens van de bx gepakt.
Die is maar 15 cm lang.
Daarna zit er een 63mm rvs pijp van voor tot achter onder.
En daarna een demper (die moet ik nog binnen krijen) van 60mm doorsnee.Zou zonde zijn om de uitlaat te “knijpen”.
Ik zal mijn best doen met mijn diff.
Ben alleen eerder bang voor mijn aandrijfassen..
Hoe die zich houden…Ben al op zoek naar wat dikkere met dezelfde lengte en aansluitingen..
Nadeel is dat je dan weer meer moet vervangen…Groeten Arjen.
Die uitlaat zit wel goed dan Ik zat nog te denken aan zijn devil hoevijzer.. Meja. ik zag er laatst 1 aangeboden worden die gelijk weer verkocht was… komt wel als mijn middendemper aan vervanging toe is. Bestel ik hem wel gelijk nieuw bij Devil.
Ik ken de C15 aandrijfasse niet. Bij de BX zit er niet veel verschil voor de verschillende types. Ik rij nog steeds met de oorspronkelijke aandrijfassen behorende tot een ongeblazen diesel.
De linker zit er nog steeds op. 408.000 km waarvan 95.000 km met turbodiesel motor (waaronder 27.000 km met Turbo D12 motor).
De rechter aandrijfas is vervangen bij ong. 370.000 km omdat het tussenlager kapot gelopen was. De koppelingen waren nog prima.
Passen bij jou ook 205 assen?
Gr.
Marten
Aandrijfassen zijn wat dunner bij de fussee zeg maar.
ik weet dat de 1.9gti assen van een 205 even lang zijn.
En daar heb ik nog een setje fussees enzo van liggen.
Ik ga binnenkort even zien of dat echt past en dan zet ik dat er
onder tezamen met een setje geventileerde gti schijven…
Dat is ook geen overbodige luxe
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Weer een update.
Ik heb er nu 2000km op zitten.
Problemen:
-verstuivers waren eerst nog een probleem nu heb ik er goeien in!
-lucht bellen in systeem (alleen niet zichtbaar met een slangetje)
ze zaten in het brandstoffilter verstopt. hield ik hem scheef dan kwamen
te voorschijn. nieuw filter en klaar.
-slang van de luchttoevoer gescheurd. stond beetje spanning op.
nieuw en goed bevestigd dit keer
Ervaring
-heerlijk!
-vlot optrekken
-top geklokt op 160km/u
-rustig in de 5 50 km.u zonder gas te geven
-120km/u is bijna stil nu (in vergelijking met eerst)
To do:
-uitlaat maken (zie foto)
-luchthapper op de motorkap omdat de intercooler 0 lucht krijgt.
ik denk dat ik dan nog weer een paar pk’s erbij krijg.
-luchttoevoer naar luchtfilter beter maken (deze zit in de volle hitte van
de radiateur)
-geventileerde remmen monteren (zie foto)
-banden aanpassen (zie foto)
-verlagen voor en als het lukt achter ook
Het wordt toch een beetje een sport model
Vind ik zelf wel leuk.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Hoe is het nu verder met je project?
Mike
Ajeto!!!
mike schreef:Hoe is het nu verder met je project?
Mike
Zeer goed.
Ik heb het al even een tijd niet bijgewerkt.
-alle velgen zijn al klaar (7j en 8j breed)
-achtervelgen en banden zitten er onder voor komt zsm
-lucht is eindelijk uit mijn dieselslangen en rijdt wat beter daardoor
-2 keer lekke koelslang gehad
-ben nog bezig om een klein beetje extre koeling te vinden hij wordt net wat
te warm maar niet ernstig warm
Wat pics:
En speciaal voor jou mike
Zo ziet een c15 eruit met 40mm lagere 205 veren.. (zit ook op 205gti.nl)
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Ik zal vandaag ook eens wat foto,s maken van mijn fluitketeltje, maar zie ik het goed heb je de 13 inch velgen verbreed? Ik rij op 15 inch en als ik zo je verlaging aan de voorkant zie loop ik dadelijk een beetje klem met mijn veerpoten denk ik. Ik heb 205 GTI poten met gele koni,s en koni verlagingsveren, heb ze nog niet gemonteerd aangezien ik het subframe nog wil vervangen door een van een 205 GTI. Ben je er al uit hoe je achter wil verlagen?
Ajeto!!!
mike schreef:Ik zal vandaag ook eens wat foto,s maken van mijn fluitketeltje, maar zie ik het goed heb je de 13 inch velgen verbreed? Ik rij op 15 inch en als ik zo je verlaging aan de voorkant zie loop ik dadelijk een beetje klem met mijn veerpoten denk ik. Ik heb 205 GTI poten met gele koni,s en koni verlagingsveren, heb ze nog niet gemonteerd aangezien ik het subframe nog wil vervangen door een van een 205 GTI. Ben je er al uit hoe je achter wil verlagen?
Ik heb 14 inch voor en 15 inch achter.
Dat gaat perfect!
En de velgen zijn inderdaad verbreedt (naar binnen en naar buiten)
de 14 inch van mij gaat goed. als ik rem komt het er net niet tegen aan.
En mijn veren zijn bij dezelfde als die van jou. Werkt prima dus.
Achter verlagen is zojuist klaar.
Moet alleen de as er nog onder zetten.
Ik heb 1 winding van de veer afgehaald.
En je hebt genoeg opties om hem apk waardig. Dus dat de veer niet los kan komen. Redelijk makkelijk allemaal!
Even een paar tips voor de 205 parts.
Je moet 1.6gti fusees hebben met bijbehorende remmen.
De aandrijfas past er dan zo in.
En je hebt geventileerde remschijven.
1.9gti fusees passen ook maar dan moet je andere aandrijfassen hebben.
(die van de 1.9gti moeten passen)
Let wel op!
Bij de 1.6gti fusees komen je wielen meer dan 1 cm naar buiten aan elke kant.
En past het gti subframe?
Daar was ik net mee bezig om uit te zoeken.
Heb namelijk al een stuurbekrachtigingspomp.
En dan moet ik nog een ander stuurhuis of geheel subframe
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Dan hoop ik dat het bij mij met 15 inch goed gaat aan de voorkant ops:
Het leek er een beetje op dat het 13 inch was bij jou.
Achterkant verlagen doe ik niet via de veer maar ik kort de halve maantjes in die onder de veerschotel zitten, zo blijft de veer zijn huidige lengte houden.
Vindt het zelf een wat veiligere manier, maar moet eerlijk zeggen dat die van mij ook nog weleens op 3 wielen door de bocht gaat Ik heb achter de stabilisator stang van een BX 19 GTI eronder zitten, en in de 4x4 stand waar ie nu nog opstaat tilt ie achter nog weleens een pootje op.
Ik heb een 760kg uitvoering, dus als ik ga verlagen heb ik echt die speciale verenklem nodig om de veer van spanning af te halen.
Maar dat komt goed
Ben nu in het bezit van 1900 poten waar de klauwen en schijven nog opzitten.
Als die ook 1 cm naar buiten komen dan pas ik mijn eigen fusee stukken aan, aangezien mijn wielen net iets buiten de wielkuip staan. Mijn velgen hebben voor achter precies de goede ET waarde, maar voor voor zou het voor het mooie een andere ET waarde moeten hebben.
Waarschijnlijk beslag weten te leggen op een VISA GTI voor de sloop, kijken wat daar nog mee valt te rommelen.
205 GTI subframe moet passen.
Ajeto!!!
mike schreef:Dan hoop ik dat het bij mij met 15 inch goed gaat aan de voorkant ops:
Het leek er een beetje op dat het 13 inch was bij jou.Achterkant verlagen doe ik niet via de veer maar ik kort de halve maantjes in die onder de veerschotel zitten, zo blijft de veer zijn huidige lengte houden.
Vindt het zelf een wat veiligere manier, maar moet eerlijk zeggen dat die van mij ook nog weleens op 3 wielen door de bocht gaat Ik heb achter de stabilisator stang van een BX 19 GTI eronder zitten, en in de 4x4 stand waar ie nu nog opstaat tilt ie achter nog weleens een pootje op.
Ik heb een 760kg uitvoering, dus als ik ga verlagen heb ik echt die speciale verenklem nodig om de veer van spanning af te halen.
Maar dat komt goedBen nu in het bezit van 1900 poten waar de klauwen en schijven nog opzitten.
Als die ook 1 cm naar buiten komen dan pas ik mijn eigen fusee stukken aan, aangezien mijn wielen net iets buiten de wielkuip staan. Mijn velgen hebben voor achter precies de goede ET waarde, maar voor voor zou het voor het mooie een andere ET waarde moeten hebben.Waarschijnlijk beslag weten te leggen op een VISA GTI voor de sloop, kijken wat daar nog mee valt te rommelen.
205 GTI subframe moet passen.
De 1900 poten zelf passen.
Maar de fusees hebben een groter gat voor de aandrijfassen.
En de 1900 zijn niet breder.
Dat is alleen bij de 1600 zo. (die ik heb)
Misschien een optie om je velgen aan te laten passen?
Die van mij zijn nu precies zoals ik ze wil hebben.
Achter strak tegen het buitenscherm aan.
Zal dit weekend even een foto maken van de losse voorvelgen.
En wat voor maat band heb je op die 15 inch velgen liggen?
denk dat je max 195/45 moet hebben.
Anders kom je echt in de knoop met de hoogte van band…
Damn ik ben ook al eens op zoek geweest naar een visa gti.
Zo’n bredere body kit lijkt me leuk namelijk
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Heb gister de Visa GTI opgehaald.
Had een GTI nog nooit van onder gezien, maar wat blijkt het onderstel is precies het zelfde als die van de 205.
De fuseestukken zijn precies het zelfde als die van de 1600 GTI van Peugeot, nu begrijp ik ook ineens waarom de spatbordverbreders een stuk breder zijn dan die van de C15. Subframe is ook exact gelijk aan die van de 205. Verlopig ben ik nu compleet om de C15 21td12 helemaal af te maken. Had jij nou verlagingsveren van 40mm op je 205 poten zitten of waren het nou de standaard veren?
Ajeto!!!
Ik heb -40 mm erop zitten.
En heb gister even wat zitten prutsen.
Mijn luchtfilter op een koele plaats gezet.
Vol in de koude wind.
En de voor banden erop gezet, nu moet ik alleen op zoek naar meer verlaging.. Er zit een vuist ruimte tussen namelijk.
Komt door de 14 inch met hele platte banden.
mike schreef:Heb gister de Visa GTI opgehaald.
Had een GTI nog nooit van onder gezien, maar wat blijkt het onderstel is precies het zelfde als die van de 205.
De fuseestukken zijn precies het zelfde als die van de 1600 GTI van Peugeot, nu begrijp ik ook ineens waarom de spatbordverbreders een stuk breder zijn dan die van de C15. Subframe is ook exact gelijk aan die van de 205. Verlopig ben ik nu compleet om de C15 21td12 helemaal af te maken. Had jij nou verlagingsveren van 40mm op je 205 poten zitten of waren het nou de standaard veren?
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!