Bij dit symbool ging bij mij een lampje branden.
(zie foto met rode cirkel)
(Dit is niet mijn instrumentenpaneel maar wel dezelfde)
Wie weet wat dat betekent?
Ik kan in het instructie boekje er niets over vinden.
Mvg Joost
Officieel is dat lampje van de katalysator, maar heeft bij de BX14 ook de functie van motormanagementlampje…
Bij luxere BX-dashboards zit daar een speciaal oranje lampje onderaan het dashboard.
Je zult de accupolen ff een uurtje ofzo eraf moeten houden om alles ff te resetten. Hopelijk heb je dan dat probleem niet meer.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
{mischien nog even handig om te vermelden}
Het lampje is bij mij 1x aangegaan op de snelweg.
Moest toen die aansprong de afslag nemen en ik remde. En is toen direct weer uit gegaan. Daarna ook nooit meer aangegaan.
Mvg Joost
Ow, dan zou ik je voorlopig nog maar geen zorgen maken. Laat maar weten wanneer het lampje vaker gaat branden.
Ik heb ooit een BX 14 TE uit 1990 gehad die bijna constant dat lampje had branden… ops:
Die heb ik 2 weken later op de sloop gegooid… Wat een wark zeg…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
oke is goed wouter.
Ps. Heb jij ook weer een username wisseling ondergaan?
Ja, heb uiteindelijk toch gekozen voor de chassiscode van mijn favoriete model, de BX 19 GT, en dat begint altijd met VF7XBXG....
Jij hebt anders ook al vaak een persoonswisseling gehad
fftopic
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Dat lampje is volgens mij van de katalysator.
Mooi een goede reden om die gelijk weg te slopen
WYD schreef:Dat lampje is volgens mij van de katalysator.
Officieel is dat lampje van de katalysator, maar heeft bij de BX14 ook de functie van motormanagementlampje…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
dit is mijn tweede username wisseling.
Ik sloop nog niets weg hoor marc. Eerst maar eens afwachten of die vaker aan gaat.
Hij is tot nu toe maar 1 x aangeweest en voor maar 2 sec ongeveer.
Mvg Joost
WYD schreef:Dat lampje is volgens mij van de katalysator.
Ah wat leuk om dat te weten, ik heb een half gesloopt instrumentenpaneel uit een AX-GT (type-2) liggen met exact hetzelfde lampje en ik vroeg mij al af waar dat dus voor was
WYD schreef:Dat lampje is volgens mij van de katalysator.
Dit blijft toch het grootste misverstand onder de 1400 motor. Zal er ook wel mee te maken dat het foutief in het instructieboekje staat. Dit lampje is bij de monopoint modellen gewoon het motormanagementlampje.
Gr
Marten
Het enige wat ik er over kan vinden in het instructie boekje is dat er staat: niet gebruikt.
En het motormanagement lampje ziet er toch altijd uit als een rare k?
NoisemakeR schreef:Het enige wat ik er over kan vinden in het instructie boekje is dat er staat: niet gebruikt.
En het motormanagement lampje ziet er toch altijd uit als een rare k?
Zie wat ik hierboven al schreef.
Oke.
Maar wat zou de reden dan kunnen zijn waarom het lampje aan ging?
NoisemakeR schreef:Oke.
Maar wat zou de reden dan kunnen zijn waarom het lampje aan ging?
Een storing in de injectiecomputer. Deze zal in principe opgeslagen zijn. Je kan hem laten uitlezen. Maar goed: als ie verder goed loopt en gewoon zuinig is als normaal zou ik het laten voor wat het is.
Een storing kan optreden wanneer de computer het ff niet meer kan bijregelen: mengselstoring.