1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Vette anekdote.. . ..je weet toch!
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3210

Gepost: 07 januari 2005 05:11 PM

Ik moest gisteren ff wat meuk ophalen uit het atelier van een vriend van me. Nou werkt die jongen in een gezellige volksbuurt, waar het gewauwel over veiligheid nog niet is doorgedrongen en de kinderen dus nog lekker op straat spelen. Ik zet m’n auto bij hem op de stoep, trek de kofferbak open en begin met laden. Op een gegeven moment komt er een groepje knuppeltjes van een jaartje of 10 aanslenteren. Zo nu en dan stijgt er een verdwaald vuurpijltje op uit hun midden, of klinkt er een dof knalletje. De straat had nog een restantje liggen waarschijnlijk. Ik ga naar binnen voor een nieuwe lading en toen ik weer naar buiten liep was het groepje net bij m’n auto aangekomen. Zegt één zo’n jochie; “das toch zo’n auto die omhoog kan meneer?”, ik lichtelijk bijdehand; “jahoor en als ie z’n dag heeft ook weer naar beneden”, jochie; “vet cool! meneer”, “laat es zien dan”, ik; “das prima, maar ik moet eerst nog het 1 en ander inladen, als jullie ff een handje helpen kan ik het ook sneller laten zien” en warempel; 12 helpende handjes erbij. Inladen. In elk raam hangt een knuppeltje, ik start. Jochie; “hoe gaat ie omlaag dan?” ik; “met dit hendeltje” jochie; “doe dan”, ik het hendeltje naar beneden. Jochies tegen elkaar; “kijk kijk, hij gaat omlaag” “hij pimpt hem vet man, je weet toch”. Inmiddels lag ik al tegen het delftsblauw van het lachen aan, zeg zo’n knuppeltje; “wil je ‘m nog 1x pimpen meneer?”. Ik had de hele terugweg de tranen in m’n ogen staan van het lachen! Pimpen… Very Happy Laughing  Very Happy Laughing  Very Happy

Iig heeft Citroën er weer een paar fans bij!

Animal triste post coitum

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 07 januari 2005 05:15 PM
  [ # 1 ]

Re: Vette anekdote.. . ..je weet toch!

Serge schreef:

Ik moest gisteren ff wat meuk ophalen uit het atelier van een vriend van me. Nou werkt die jongen in een gezellige volksbuurt, waar het gewauwel over veiligheid nog niet is doorgedrongen en de kinderen dus nog lekker op straat spelen. Ik zet m’n auto bij hem op de stoep, trek de kofferbak open en begin met laden. Op een gegeven moment komt er een groepje knuppeltjes van een jaartje of 10 aanslenteren. Zo nu en dan stijgt er een verdwaald vuurpijltje op uit hun midden, of klinkt er een dof knalletje. De straat had nog een restantje liggen waarschijnlijk. Ik ga naar binnen voor een nieuwe lading en toen ik weer naar buiten liep was het groepje net bij m’n auto aangekomen. Zegt één zo’n jochie; “das toch zo’n auto die omhoog kan meneer?”, ik lichtelijk bijdehand; “jahoor en als ie z’n dag heeft ook weer naar beneden”, jochie; “vet cool! meneer”, “laat es zien dan”, ik; “das prima, maar ik moet eerst nog het 1 en ander inladen, als jullie ff een handje helpen kan ik het ook sneller laten zien” en warempel; 12 helpende handjes erbij. Inladen. In elk raam hangt een knuppeltje, ik start. Jochie; “hoe gaat ie omlaag dan?” ik; “met dit hendeltje” jochie; “doe dan”, ik het hendeltje naar beneden. Jochies tegen elkaar; “kijk kijk, hij gaat omlaag” “hij pimpt hem vet man, je weet toch”. Inmiddels lag ik al tegen het delftsblauw van het lachen aan, zeg zo’n knuppeltje; “wilt je ‘m nog 1x pimpen meneer?”. Ik had de hele terugweg de tranen in m’n ogen staan van het lachen! Pimpen… Very Happy Laughing  Very Happy Laughing  Very Happy

Iig heeft Citroën er weer een paar fans bij!

HAHAHAHA PIMP MY BX Very Happy

Profiel  

Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2487

Gepost: 07 januari 2005 05:19 PM
  [ # 2 ]

kan met een eend ook…..ja gaat er met 4 man inzitten en hij is verlaagd en stap je uit…....deint ie na….. Laughing

Pimp My :susp

Profiel  

Revi
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 328

- BX 19 TZS
Gepost: 07 januari 2005 05:23 PM
  [ # 3 ]

Gaaf!

Er is een TV programma op MTV: “Pimp my ride”
Daarin gaat Xzibit (een bekende amerikaanse zanger) een barrel ombouwen tot de meest vet gave wagen.

Maar goed, volgens mijn vertaalprogramma is een pimp een souteneur
sou·te·neur (de ~ (m.), ~s)
1 man die leeft van de verdiensten van een prostituee, voor wie hij als beschermer optreedt => bikker, hoerenbaas, pooier

Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 07 januari 2005 05:40 PM
  [ # 4 ]

YEAH Pimp my BX!  Laughing

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3210

Gepost: 07 januari 2005 05:53 PM
  [ # 5 ]
Tom Duckpower schreef:

kan met een eend ook…..ja gaat er met 4 man inzitten en hij is verlaagd en stap je uit…....deint ie na….. Laughing

Pimp My :susp

Vet cool meneer Tom Duckpower Very Happy

“Maar goed, volgens mijn vertaalprogramma is een pimp een souteneur
sou·te·neur (de ~ (m.), ~s)
1 man die leeft van de verdiensten van een prostituee, voor wie hij als beschermer optreedt => bikker, hoerenbaas, pooier”

Die moet ‘m dan eigenlijk ook regelmatig omhoog doen.. beroepsmatig dan…  om te testen..

Animal triste post coitum

Profiel  

Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1170

Gepost: 07 januari 2005 07:21 PM
  [ # 6 ]

Gaaaaf verhaal!! Laughing  Laughing  Laughing
Doet me denken aan een stel kleine voetballertjes die ik jaren geleden zag, toen ik zelf nog voetbalde, ruim 25 jaar geleden. Een van de mannekes was geblesseerd geraakt bij een actie van een even kleine tegenstander. Hij kwam van het veld terwijl hij kreunde “ze hebben me voor m’n kloten geschopt”, waarbij hij voorovergebogen voortdurend over z’n schenen wreef…..  Laughing

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 januari 2005 04:26 AM
  [ # 7 ]

Haha, wat een gaaf verhaal.
Wat zou de dealer zeggen als je tegen hem zegt, meneer mijn BX pimpt niet meer Wink

Maar dit zegt natuurlijk wel wat over Citroen, als kleine kinderen van 10 jaar al weten dat een Citroen een systeem heeft om de auto omhoog en omlaag te laten doen.  Razz

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 22 januari 2005 09:42 PM
  [ # 8 ]

En nou snap ik 1 ding niet: waarom is een Citroën die omhoog en omlaag gaat niet “vet cool en hot en blits en wreed en hip”, maar zo’n amerikaan die electrohydraulisch op en neer stuitert wel ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Bassman
> 1100 berichten

Gepost: 22 januari 2005 10:10 PM
  [ # 9 ]
Lelijke Eend schreef:

En nou snap ik 1 ding niet: waarom is een Citroën die omhoog en omlaag gaat niet “vet cool en hot en blits en wreed en hip”, maar zo’n amerikaan die electrohydraulisch op en neer stuitert wel ?

Omdat een Citroën niet de “vette looks” van een Amerikaan heeft. Amerikanen zijn “echt de shit, man”, dat weet je toch wel?  Wink

Hans

Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 januari 2005 07:27 AM
  [ # 10 ]

Ik vertelde dit verhaal aan een vriend van mijn die wat meer thuis in dit soort straat-taal van de huidige jeud.
De term “Pimpen” schijnt uit de VS of Engeland te komen en betekent eigenlijk je auto verbouwen tot een sjonnie-bak met spoilers, velgen , etc.
Schijnt één of ander programma te zijn dat heet “Pimp my Car”, een soort “grote beurt” programma wat wij hier op de TV kennen.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 januari 2005 11:41 AM
  [ # 11 ]
Bassman schreef:
Lelijke Eend schreef:

Omdat een Citroën niet de “vette looks” van een Amerikaan heeft. Amerikanen zijn “echt de shit, man”, dat weet je toch wel?  Wink

Ik vindt dat de BX en zo’n beetje alle andere Citroëns hartstikke vette looks hebben en er nog goed uitzien ook ! Maar ze zijn echt niet shit hoor Laughing

Profiel  

Bassman
> 1100 berichten

Gepost: 23 januari 2005 12:39 PM
  [ # 12 ]
ZX1.4i schreef:

Ik vertelde dit verhaal aan een vriend van mijn die wat meer thuis in dit soort straat-taal van de huidige jeud.
De term “Pimpen” schijnt uit de VS of Engeland te komen en betekent eigenlijk je auto verbouwen tot een sjonnie-bak met spoilers, velgen , etc.
Schijnt één of ander programma te zijn dat heet “Pimp my Car”, een soort “grote beurt” programma wat wij hier op de TV kennen.

Dat “Pimp my Ride” (want zo heet het officieel geloof ik) is hier ook te zien, ik dacht op MTV, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik heb het wel eens gezien en het is wel grappig, idd een soort Grote Beurt. Ik kreeg alleen wel tranen in mijn ogen toen ze een originele ‘65 Mustang onder handen gingen nemen. Dat was op zich geen slecht plan, want het verbaasde me dat het ding sowieso nog reed, maar niks terug naar origineel. Ook dat werd echt een Sjonnie-bak, en dat vond ik wel een “beetje” zonde Confused

Hans

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 23 januari 2005 11:33 PM
  [ # 13 ]

Yup, is op MTV. Maar het kan nog erger want op discovery laten ze auto’s zien uit de jaren ‘30 die ze ‘gechopt’ hebben. Oftewel: zaag er in, stukje tussen de raamstijlen vandaan halen en verlaagd weer in elkaar lassen. De auto’s bij Pimp My Ride kan je over het algemeen nog orgineel maken door het plastic er af te schroeven en er weer orgineel spul voor in de plaatst te zetten.

Gelukkig is bij 99% van de auto’s de delen die ze er uit slopen en weg donderen ook echt totaal versleten en kapot (denk aan bekleding en dergelijke). Daarom vindt ik dat nog best gaan, al is het mijn stijl niet.

Profiel  

Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 23 januari 2005 11:43 PM
  [ # 14 ]

hehe maar een BX is gewoon ook een pimpmobiel Cool

Profiel  

robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

Gepost: 24 januari 2005 03:02 AM
  [ # 15 ]
Lelijke Eend schreef:

Yup, is op MTV. Maar het kan nog erger want op discovery laten ze auto’s zien uit de jaren ‘30 die ze ‘gechopt’ hebben. Oftewel: zaag er in, stukje tussen de raamstijlen vandaan halen en verlaagd weer in elkaar lassen. De auto’s bij Pimp My Ride kan je over het algemeen nog orgineel maken door het plastic er af te schroeven en er weer orgineel spul voor in de plaatst te zetten.

Gelukkig is bij 99% van de auto’s de delen die ze er uit slopen en weg donderen ook echt totaal versleten en kapot (denk aan bekleding en dergelijke). Daarom vindt ik dat nog best gaan, al is het mijn stijl niet.

Choppen is hartstikke leuk!!! Ook bij Citroëns.
Kijk maar:

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook