Totaal aantal Berichten: 592
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Ik heb het er hier op het forum een tijdje over gehad, dus ik wil jullie de uitkomst ervan niet onthouden.
Maar mijn BX Millesime stoelen zitten in mijn Deuch. Ze moeten er alleen nog 1x uit om het frame te schilderen en wat kleinigheden aan te passen, maar ze zitten geweldig!!!
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Koel!!
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 423
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
goed bezig! dat zit echt lekker ja
No nog een 5e versnelling en je hebt de comfortabelste limousine ooit!
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
waneer maak je die openhaard?
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Eerst komt er een minibar in voor de mensen op de achterbank.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
punky schreef:Eerst komt er een minibar in voor de mensen op de achterbank.
zodat die al helemaal geen plaats meer hebben
Hoe is de beenruimte voor de achterpassagiers met die BX-stoelen erin?
Hoezo? De 2CV is toch een van de ruimste auto’s in zijn klasse?
Als je voorin maar goed zit
(ik vind die stoelen echt super)
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Re: Ze zitten erin, de BX-stoelen!!!
punky schreef:Ik heb het er hier op het forum een tijdje over gehad, dus ik wil jullie de uitkomst ervan niet onthouden.
Maar mijn BX Millesime stoelen zitten in mijn Deuch. Ze moeten er alleen nog 1x uit om het frame te schilderen en wat kleinigheden aan te passen, maar ze zitten geweldig!!!
Hey Punky,
Ziet er zeer gaaf uit!!! Als ik mijn 2CV niet had verkocht, waren er ook BX-stoelen in gekomen.
Wat me opvalt, is dat je ze lager hebt gezet dan de BX-stoelen op onderstaande foto, waar echt een metalen plaat is gelast, en dáárop pas de stoelen:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Gaaf!
Ik heb trouwens regelmatig achter in een 2CV gezeten met verwarmde! Saab-stoelen.
Kon je nog best redelijk zitten. Was trouwens ook wel lekker warm aan de knieen in de winter
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Om ff op de vragen terug te komen:
Je kunt achterin nog behoorlijk zitten, al moet ik dan wel mijn stoel iets naar voren schuiven.
en mijn frame is gemaakt van kokers. Dit is steviger dan het frame op die andere foto en te maken zonder laswerk. Ik kan namelijk niet lassen. ops:
Ze staan nu op die hoogte dat ik precies door het midden van de ruit kijk. Dit is dus precies goed. Met die bankjes zat ik altijd te hoog en daarom dus krom met mijn rug. Dit voel je dus na een lange rit.
Het frame is 4 cm hoog.
Ik moet het nu alleen nog 1x demonteren, een stukje van het frame van de stoelen afslijpen, zodat de achterste bouten ook vast kunnen en het frame ff in de zwarte hammerite zetten. En dan de hele zooi weer monteren.
En het zit zoals ik al zei, super!!!
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
Ondanks dat het niet gelast is, ziet het er professioneel uit ! Tenminste niet ouwe roestige ‘sprietjes’ uit een meubel (bed ofzo) gebruikt, maar mooi nieuw spul.
Schijt aan originaliteit.
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Frame heeft me ook bijna evenveel gekost dan die stoelen zelf.
Ik wil alleen nog op zoek naar van die afwerkdoppen voor op de uiteinden van de kokers.
En 1 1/2 dag werk!!!
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Sjiek de friemel! :thumbsup
Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ik heb zo ook eens 205 GTI stoelen in m’n aca pick-up gezet, zat fantastisch naar griekenland en terug.
mooi setje leer erin van een cx GTi
Wat is Citroën rijden toch formidabel !