Omdat mijn portiersloten niet meer werkten ben ik op zoek gegaan naar een paar goede 2e handse. Blijkbaar is dit een bekend XM probleem . Ik had op een gegeven moment 6 sloten op de werkbank liggen waarvan ik niet een goede meer kreeg. Maar goed, uiteindelijk vanavond 2 goed werkende sloten gevonden en ingebouwd.
Nu doet zich echter het volgende voor. Als ik een portier sluit hoor ik de vergrendeling van de achterklep meegaan maar ook direct daarna weer ontgrendelen. De andere 3 deuren doen niets. Dit geldt voor zowel de linker als de rechterdeur.
Wie weet waar hier de oorzaak voor ligt.
Bij voorbaat dank
Wim Janssen
XM 2.0I ‘93
Met vriendelijke groet
Wim Janssen
Visa / BX Montreux / BX 19 TZI / BX Progress / XM 2.0I / XM 2.0 turbo CT / AX Spot / Saxo 1.6 Aut / Saxo 1.1 / Xsara Picasso 1.6
ik heb dit probleem ook Sinds vorige week heb links en recht verwisseld omdat links het niet meer deed. soms sluit ik af (aan de linkerkant) en ontgrendeld hij meteen weer dit is normaal het geval als er een deur niet goed dicht is, wat niet het geval is. als ik langs binnen een paar keer vergendel en ongrendel aan de rechtekant is het probleem opgelost. Ik ben van plan dit weeken het palletje van het niet werkende slot af te slijpen.het werkt aan die kant toch niet meer , misschien dat dit mijn probleem oplost