blijft lopen, loopt niet anders als normaal. gewoon goed dus. Heb tot nu toe geen problemen meer gehad. Zo af en toe gaat het lampje aan, maar de motor loopt prima. Ik weet van mijn 19 TZi nog dat het lampje ook wel
eens ging branden. Als het zo blijft rij ik er voorlopig gewoon mee door. En als ik bij toeval eens op een andere luchtweger stuit, monteer ik die. Ik ga wel even van de week naar de Franse specialist, om de ECU te laten uitlezen.
Test
Franse specialist??
Val binnen: woon in Frankrijk met een BX 14 1993 Nederlands model, dat wil zeggen met injectie en katalysator, wat in Frankrijk onbekend is. Jouw motorprobleem heb ik ook maar hier is dus geen enkele garagist die een NLse ECU kan uitlezen, of een injectiesysteem kan schoonmaken,(ik denk dat dat alles is.)
—-
Dus mijn vraag is nu: wie is die Franse specialist, en kent iemand een citroenmonteur die een week op vakantie wil komen hier in zonnig zuid-Frankrijk en bij mij mag logeren om mijn injectieprobleem op te lossen…
—-
Met vriendelijke groet.
ik ben monteur, maar ik ga pas van de zomer weer naar Frankrijk.
Ik heb trouwens een andere oplossing voor mijn probleem.
Omdat de grijs kenteken regeling voor mijn C15 niet aardig is, heb ik in al mijn wijsheid besloten om een TDi blok in de GTi te leggen!!!!
Ja u leest het goed, een BX GTi, met een TDi blok, met, jawel, AUTOMAAT!!!
Dus het stotterende benzine bloik gaat eruit, en er komt een prachtig 90 pk
dieseltje voor in de plaats…
Nu krijg ik vast een heleboel boze forum-leden over me heen, maar ik ben nou eenmaal een grote fan van diesel.
Test