Hoi,
Sinds enkele dagen ben ik de trotse eigenaar van een ZX 1.8I Furio uit ‘93. Heb echter al wel een vraag. Tijdens een van mijn ritten is het waarschuwingslampje aan gegaan (uiters rechts). De dealer heeft mijn computer (gratis) uitgelezen en het leek een foutmelding met de lambda sonde te zijn. De computer werd gewist. Het lampje is ondertussen twee keer aangegaan maar trijdens de rit ook weer uit gegaan. Nu mijn vraag. Kan ik er van uitgaan dat als het lampje niet meer brand, het probleem zichzelf heeft opgelost? M.a.w. zou het lampje niet blijven branden zolang er een probleem is en ik dus terug naar de garage moet? IK heb hier en daar ook wel eens gelezen dat als de moter zichzelf instelt op de juiste verhouding zuurstof/brandstof het lampje gedurende die tijd ook gaat branden. Kan dit er iets mee te maken hebben?
Ik ben een enorme leek op motorgebied, dus al ik niet de juiste termen heb gebruikt….................
B.v.d.
Zippo
hey zippo!
ik weet precies waar je het over hebt!
ook ik heb een furio 1.8i uit 93’ 94’,
( zie plaatje )
en ik heb hetzelfde probleem,
soms brand dat motormanagement lampje 4 seconden, en gaat ie weer uit,
soms is dat alles en soms brand ie daarna nog eens,
ik merk het bij het stoplicht als ik mijn koppeling intrap, hem in z`n vrij zet en rem om hellemaal tot stilstand te komen.
het gebeurt zelden.MAAR het gebeurt soms.
ik vraag ook wel wat rond.
als ik meer weet hoor je het !
adios ! jordy