Al een tijdje ben ik op zoek naar een leuke gebruikte auto en de C5 Break past precies bij wat ik een leuke auto vind. Echter, ik wil graag een aantal dingen weten, maar antwoorden op mijn vragen heb ik nog niet veel kunnen vinden. Ik heb ook email gestuurd naar Citroendealers, maar er werkelijk niet 1 terug gekregen. Zelfs niet van de dealer die door de ANWB tot beste garage van Nederland is uitgeroepen. (Zegt dus ook niet alles blijkbaar). Op het Autoweek forum krijg ik meestentijds reacties van mensen die geen Citroen hebben, maar desondanks de boel afzeiken en dat schiet dus ook niet op.
Maar goed, als het mag zou ik graag het volgende willen weten:
Is een C5 op G3 een goede combinatie? Sommige merken/modellen gaan heel goed op gas, amdere niet. Hoe zit dat bij de C5?
Is een C5 met 140.000 km op de teller bijna afgeschreven, of heb ik daar nog 100.000 plezier van?
Wat zijn kenmerkende zwakke punten van de C5?
Is er veel verschil tussen de 1.8 en de 2 liter? Ik wil er mee rijden met vrouw en (straks) 2 kindertjes. Zonder caravan.
Hoe betrouwbaar/onbetrouwbaar is een C5 nu echt? Je leest er zeer verschillende verhalen over.
Ik hoop dat iemand hier iets van weet, ik zou er zeer mee geholpen zijn.
ik weet niet of gas en C5 goed bij elkaar passen, maar ik verwacht van wel.
de C5 is na 140000 zeker niet afgeschreven, zwakke punten zijn toch wel elektronica problemen ( van de eerste serie), en de vering die niet iedereen zijn smaak is
Gas
Ik heb een C5 Break op gas. Die rijdt daar uitstekend op, ik merk tijdens het rijden het verschil niet eens tussen benzine en gas. Verder heb ik geen problemen ondervonden, anders dan normaal voor gas:
kleine actieradius en ruimteverlies door de tank.
Re: Technische vragen over C5 Break
Topdude schreef:Al een tijdje ben ik op zoek naar een leuke gebruikte auto en de C5 Break past precies bij wat ik een leuke auto vind. Echter, ik wil graag een aantal dingen weten, maar antwoorden op mijn vragen heb ik nog niet veel kunnen vinden. Ik heb ook email gestuurd naar Citroendealers, maar er werkelijk niet 1 terug gekregen. Zelfs niet van de dealer die door de ANWB tot beste garage van Nederland is uitgeroepen. (Zegt dus ook niet alles blijkbaar). Op het Autoweek forum krijg ik meestentijds reacties van mensen die geen Citroen hebben, maar desondanks de boel afzeiken en dat schiet dus ook niet op.
Maar goed, als het mag zou ik graag het volgende willen weten:
Is een C5 op G3 een goede combinatie? Sommige merken/modellen gaan heel goed op gas, amdere niet. Hoe zit dat bij de C5?
Is een C5 met 140.000 km op de teller bijna afgeschreven, of heb ik daar nog 100.000 plezier van?
Wat zijn kenmerkende zwakke punten van de C5?
Is er veel verschil tussen de 1.8 en de 2 liter? Ik wil er mee rijden met vrouw en (straks) 2 kindertjes. Zonder caravan.
Hoe betrouwbaar/onbetrouwbaar is een C5 nu echt? Je leest er zeer verschillende verhalen over.
Ik hoop dat iemand hier iets van weet, ik zou er zeer mee geholpen zijn.
De C5 kan HEEL veel kilometers hebben, 140.000 is niks voor zo’n auto hij kan makkelijk 300.000 km hebben of meer.. het is een soort mercedes (sorry voor dit scheldwoord ) onder de citroens
Zwakke punten zijn wat technische rompslomp, bijvoorbeeld dat je raam ineens niet meer dicht wil, en dan start je de auto en dan gaatie weer dicht… kortom het lost vanzelf wel weer op. Maar verder een zeer prettige auto om in te reizen en comfortable !
De 2.0 16v uitvoering is toch wel beter voor meerdere personen, aangezien het een zware bak is en dan is ie ook lekker snel.
De C5 is zeer betrouwbaar en is als veiligste auto gekozen uit diverse tests
Mn pa ( en ik ook regelmatig ) rijdt voor de zaak een 2.0 16v C5 Break op G3 uit 2001. Een van de eerdere modellen en daar staat nu inmiddels 135.000km op. Het G3 gedeelte van de auto werkt prima, er zit ik dacht een AG installatie in en die werkt als een tierelier. Tank op de plek van het reservewiel en voor het reserve wiel heeft hij een mooie AG zak gekregen
Electronisch is er wel het een en ander op deze auto aan te merken.
Het rechterachterraam gaat af en toe niet goed dicht en moet je dan met de hand even ‘helpen’. Achteruitslot is keer stuk geweest en de zuigers van de achterklep zijn net niet groot genoeg, je kunt altijd de klep met de hand nog net wat verder omhoog doen. Verder doet de benzinemeter het alleen bij het op contact zetten en niet tijdens het rijden. Dit is na verloop van tijd wel overkomelijk, echter het al 2 keer stukgaan van de temperatuursensor niet, dit schopt namelijk de airco in de war omdat deze aan de hand van onder andere de buitentemperatuur zijn eigen temperatuur instelt. Check bij het kopen deze dingen allemaal even, als het nu nog werkt bij 140.000km dan zal het nog wel makkelijk 100.000km meer uithouden.
Ik ben er niet van op de hoogte hoe het met latere series is maar als er al 140.000 op staat ga ik er gemakshalve even vanuit dat dit een eerder model is. Ik ben gewoon eerlijk, het is een super auto die prima op gas als benzine rijdt en ook nog eens heel veilig is voor jou en je kinderen. Je moet gewoon even voorbij wat kleine gebreken kijken en dan maakt het je niet meer uit. Hij heeft ons nog nooit laten staan in ieder geval.
Owja over het motor verhaal. Hiervoor hadden we een 97/98’er Xantia Break met een 1.8 16v motor op G3 en die liep ook als een tierelier. Ik weet niet zeker of het C5 1.8 16v hetzelfde blok is maar ook dat liep prima.
Hope this helps
PS KOPEN DAT DING
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Heeft een C5 uit begin 2003 die technische problemen ook gehad of waren toen de kinder(electronica)ziektes er al uit?
Heb mijn oog namenlijk laten vallen op een 2.0 16v Break Exclusive an jan. 2003 met erg weinig kilometers (27500!). Ziet er goed uit en is errug compleet.
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club
Het valt mij op dat veel storingen bij de c5 zijn bij auto’s op gas. (of het is toeval)
Maar mijn mening blijft op gas moet je koken niet rijden.
Speed is Nothing Whitout Control!
Weet je ook om welk type G3 installatie het dan gaat?