Goed,
Pas een Xsara Coupe 1.6 uit 2000 aangeschaft en meteen maar een MP3 radio gekocht. Hoewel ISO een standaard hoort te zijn heb ik inmiddels begrepen dat ik beter een verloop stekkertje bij de dealer kan halen> zie mijn posting op problemcar:
Rest mij nog 2 vragen:
1) hoe krijg ik de afschermkappen van de speakers achterin ervan, zodat ik hier 2 speakers kan inbouwen? (kabels zitten er al in, voor zover ik door de gaatjes kan zien)
2) waar kan ik een eletrisch schema vinden? Zekeringnummers in de handleiding kloppen nml. niet helemaal geloof ik. Of een interessante site waarbij je geholpen wordt in dit soort huis tuin- en keuken klusjes?
Bedaaank,
Reneke
Beschermroosters zullen wel net zo bevestigd zitten als in mijn Picasso: Loswippen langs de rand met een smal niet te scherp voorwerp. Een bot mes of smal plamuurmes is hiervoor geschikt. Zullen wel 4 bevestigingspunten zijn.
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Totaal aantal Berichten: 27884
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
dat rooster gaat er vrij makkelijk uit
als je naar deze pic kijkt dan kan je eerst de rechterkant lostrekken dit lukte mij gewoon met de hand anders even schroevendraaier er tussen.
daarna zit de linkerkant nog vast achter het kussen van de stoel
dus even met de ene hand kussen beetjuh opzij trekken en daarna kan je zo met je andere hand het rooster los trekken.
dit is de binnenkant nog even.
verloop stekkers naar je speakers zijn te verkrijgen bij je citroendealer
ik heb het ook bij een andere zaak geprobeerd die het tientallen verschillende maar niet voor citroen
dat grapje dat mijn radio alle instellingen vergat maar na even goed de gebruiksaanwijzing lezen en bij mijn vorige radio vergelijk kwam ik er ook achter dat ik 2 draden moest omdraaien
Bedankt!
Dit moet goed komen. Het is exact hetzelfde paneeltje dat ik bedoel. Ik ga d’r v/h weekend mee a/d slag. Eerst bij de mediamarkt langs voor 13cm speakers. Kabeltjes soldeer ik wel; verloopstekker is niet nodig.
Nogmaals bedankt,
rene
GLOEIENDE G^%$^%$DOMME!
Mijn donderdagavond tot dusverre:
Ok, beschemingsgaas eraf gehaald. Stelt niks voor. Gewoon even trekken. Toen naar Mediamarkt. Ik ben geen 18 meer dus ik hoef niet te showen met een duur merk. M.a.w. de goedkoopste meegenomen: JVC cs-xv520. Klonk in mijn oren zelfs ietsje warmer dan de 3 euro duurdere Sony. Inbouwmaat 13 cm moet geen probleem zijn….
DUS NIET. Bij terugkomst blijken die krengen niet te passen. Ze zijn een paar millimeter te ‘vierkant’ voor het onnozele gat dat Citroen hiervoor voorzien heeft.
Hopelijk heb ik zaterdag tijd om een ander setje te gaan halen. Wordt vervolgd. Alvast een tip voor degene die deze klus ook wil gaan uitvoeren: haal eerst het zelfklevende grijze schuimen opvulplaatje achter het gaas vandaan en ga hiermee in de winkel de inbouwruimte v/d speakers controleren
reneke schreef:GLOEIENDE G^%$^%$DOMME!
Mijn donderdagavond tot dusverre:
Ok, beschemingsgaas eraf gehaald. Stelt niks voor. Gewoon even trekken. Toen naar Mediamarkt. Ik ben geen 18 meer dus ik hoef niet te showen met een duur merk. M.a.w. de goedkoopste meegenomen: JVC cs-xv520. Klonk in mijn oren zelfs ietsje warmer dan de 3 euro duurdere Sony. Inbouwmaat 13 cm moet geen probleem zijn….DUS NIET. Bij terugkomst blijken die krengen niet te passen. Ze zijn een paar millimeter te ‘vierkant’ voor het onnozele gat dat Citroen hiervoor voorzien heeft.
Hopelijk heb ik zaterdag tijd om een ander setje te gaan halen. Wordt vervolgd. Alvast een tip voor degene die deze klus ook wil gaan uitvoeren: haal eerst het zelfklevende grijze schuimen opvulplaatje achter het gaas vandaan en ga hiermee in de winkel de inbouwruimte v/d speakers controleren
Die lui bij Mediamarkt hebben een handig programma, waarmee ze aan de hand van het bouwjaar, merk en model alles over speakers voor je auto kunnen opzoeken. Op die manier kunnen ze je ook adviseren welke maten/speakers precies passen, ze hebben met de diverse auto’s waar ik speakers heb ingebouwd tot nu toe nooit naast gezeten
GELUKT!
Gelukt. Ik heb voor de Sony speakers gekozen. Die hebben een goeie ronde vorm. Het programma bij de Mediamarkt is trouwens van Sony. Als je ander merk wil inbouwen zul je moeten meten met het grijze schuimpje. Inbouwen was een genot;heb de bijgeleverde schroefjes en klemblokjes kunnen gebruiken. Had geen zin in een rit naar de dealer en heb ouderwetse kroonsteentje gebruikt ipv een origineel stekkertje.
Het resultaat:
(mooi rood is niet lelijk)
Re: GELUKT!
reneke schreef:Gelukt. Ik heb voor de Sony speakers gekozen. Die hebben een goeie ronde vorm. Het programma bij de Mediamarkt is trouwens van Sony.
Eigenlijk is het niet echt een programma, maar een website waar ze inloggen. Of het echt van Sony is dat weet ik niet, ze hebben weleens voor mij een stuurbedienings kabeltje (Peugeot 306) voor een Kenwood radio opgezocht. Ze toverden zo de exacte 306 uitvoering met standaard radio en stuurbedieningshendeltje op het scherm, met een waslijst aan verkrijgbare kabeltjes voor diverse merken.
Overigens deze speakers klinken inderdaad goed, ik heb ze ook in mijn ZX gehad en ik zweerde bij deze speakers. Tot ik van iemand een setje Infinty Reference serie speakers kreeg voor een bewezen dienst, toen kreeg het geluid in mijn auto opeens een heel andere dimensie
Dan hebben ze meerdere programma’s. In mijn geval waren ze niet on-line maar vroeg het programma om een DVD.
Infinity Reference? Nooit van gehoord. Je maakt me wel nieuwsgierig. Hoewel het geluid voor mij nu goed genoeg is. Denk dat het plaatsen van speakers achterin sowieso een hele verbetering is.
reneke schreef:Dan hebben ze meerdere programma’s. In mijn geval waren ze niet on-line maar vroeg het programma om een DVD.
Infinity Reference? Nooit van gehoord. Je maakt me wel nieuwsgierig. Hoewel het geluid voor mij nu goed genoeg is. Denk dat het plaatsen van speakers achterin sowieso een hele verbetering is.
Ik had weleens van het merk Infinity gehoord maar heb er nooit serieus naar omgekeken, hoort thuis in het rijtje van de topmerken als JBL, Magnat, etc.
Ik dacht ook met diezelfde sony’s top geluid te hebben, maar het kon blijkbaar beter, in vergelijking met de Infinity speakers klinken die Sony speakers nogal schel en goedkoop. Hoge tonen, midden en laag klinkt gewoon super, net of je een live concert meemaakt.
Enig nadeel is dat de speakers nogal hoog zijn, bij mijn ZX pasten ze helaas niet in de voordeuren, dus heb ik ze maar achter gezet. Maar dat mag de pret niet drukken, geluid is super voor een kleine goedkope ZX en geen hond die het van buiten ziet dat je dure speakers heb
Totaal aantal Berichten: 27884
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Re: GELUKT!
reneke schreef:Inbouwen was een genot;heb de bijgeleverde schroefjes en klemblokjes kunnen gebruiken. Had geen zin in een rit naar de dealer en heb ouderwetse kroonsteentje gebruikt ipv een origineel stekkertje.
ik had eerst ook geen zin om stekkertjes te halen bij de dealer
maar dat heb ik na een aantal weken wel gedaan waarna heb geluid toch nog weer iets verbeterde
en voor de kosten hoef je het niet te laten koste niet eens 4 euro volgens mij
of heb je nu er orginele stekkertje al af moeten knippen?