Zijn er heldere koplampglazen verkrijgbaar voor de bx?
Ik had iets moois gezien op het internet
Angel eyes bijzet ringen. Dat houdt dus in dat je zelf je angel eyes koplampen moet maken! Maar het lijkt mij niets om dit te gaan maken met van dat geribbelde glas ervoor. Vandaar dat deze vraag!
Of wie weet of er in de morettes helder glas zit? Dan zou dat mischien ook een optie kunnen zijn natuurlijk!
Maar het liefste zou ik ze in de originele lampen maken.
Het resultaat lijkt mij namenlijk niet zo mooi als er geen helder glas voor zit!
mvg joost
Re: Heldere koplamp glazen
Lijkt mij niet , dat betekend compleet nieuwe units incl binnenwerk , veel te duur om “nieuw” te gaan maken voor een BX ops:
Neej hoor hoeft voor mij niet nieuw gemaakt te worden.
En volgens mij zou ik geen compleet nieuw binnenwerk nodig hebben. Gewoon het glas aan de voorkant.
Of mischien koplampen die erin passen van een andere fransoos??
Waarom geen Xenon ?
Nee voor mij geen xenon. Vind het al lastig als iemand anders het heeft. Dus ga ik dat een ander niet aandoen
Joost
Ohw, dat had ik niet gedacht!
Zou het echt erg zijn dan?
Mvg Joost
Die lampen zou je evt. zelf kunnen maken, door doorzichtig plastic te nemen en dit goed te smelten.
Jah ik had er nog niet over nagedacht dat het lichtbeeld ernstig zou veranderen en lastig dan zou kunnen zijn voor tegenliggers!
Maar die morettes hebben toch heldere glazen?
Dan zou ik die angel eyes dus daar in kunnen monteren
Toch?
Sjah dan zou ik dat het beste kunnen doen ja.
Zou het liefste de gewone lampen ervoor willen gebruiken.
Maar ben bang dat het niet zo mooi wordt met die gereflecteerde glazen.
En helder glas is dus geen optie!!!
Maja, is er een koplamp van een andere fransoos die in de bx past dan?
Mvg Joost
De morettes hebben geen heldere glazen
Das dan wel weer jammer.
Ik maak gewoon heldere glazen ervoor.
Lijkt me opzich geen moeilijk klusje!
En dat van de tegenliggers lijkt me wel meevallen.
Precies. Dan zie ik eigenlijk ook geen problemen.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik ben benieuwd of het je lukt, en of je er mee wegkomt. Vergeet niet dat je lichtopbrengst totaal vreemd wordt… die ribbels sturen alles de goeie kant op, wat tegenwoordig door een facetreflector wordt overgenomen. Je gaat er dus altijd op achteruit.
Waarom probeer je dit niet te bouwen om dubbele koplampen heen?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
mm zou ook kunnen, maar dan zit je dus met dubbele verlichting.
En je normale lampen aan, en de angel eyes verlichting aan.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
NoisemakeR schreef:mm zou ook kunnen, maar dan zit je dus met dubbele verlichting.
En je normale lampen aan, en de angel eyes verlichting aan.
Waarom?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
NoisemakeR schreef:Das dan wel weer jammer.
Ik maak gewoon heldere glazen ervoor.
Lijkt me opzich geen moeilijk klusje!
En dat van de tegenliggers lijkt me wel meevallen.
Lijkt mij behoorlijk a-sociaal. Sowieso zul je zelf ook veel minder zien, want de lens zit in het glas. De reflector achter in de lamp zorgt alleen voor weerkaatsing van het licht naar voren toe.
Dus met helder glas schijnt alle licht ergens naar voren toe, maar zeker niet meer gericht naar de grond toe, maar gewoon rechtvooruit, omlaag, omhoog, naar de zijkant… je kunt je lol op en de eerste de beste politie-auto die je tegenmoet rijdt, zal je van de weg afhalen, als voor die tijd niet iemand tegen je aan is gereden omdat ie verblindt was.
Experimenteren is leuk, maar hou het wel veilig.
Eric Vertogen schreef:Experimenteren is leuk, maar hou het wel veilig.
Netjes gezegd en goed uitgelegd. Je kunt gewoon niet een helder glas op een conventioneel type reflector plaatsen. Kan bij een ongeval ook nog juridische gevolgen hebben als de tegenpartij claimt te zijn verblind.
Joost, kijk eens op . Doe-het-zelf lichtringen achter niet-helder lampglas. Ziet er helemaal niet slecht uit. Waarom niet gewoon die ringen in je bestaande lampen prutsen? Alvast succes ermee.
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Oke bedankt voor de tips allemaal.
Ik had zelf niet het idee dat dit kwaad kon.
En ik wist niet dat dat geribbelde glas er juist voor zorgde dat het licht goed verdeeld raakt.
Gelukkig maar weer dat er een forum bestaat waarmee je van gedachten kan wisselen. En eerlijke adviezen van krijgt.
Mvg Joost
@alcyone: hoe had jij deze opmerking dan bedoeld?
Waarom probeer je dit niet te bouwen om dubbele koplampen heen?
@id66: wat betreft die link van jou.
Corrigeer me als ik me vergis.
Hij heeft dus die angel eyes gemonteerd in een normaal gereflecteerd glas?
En hij heeft het stadslicht dus vervangen voor angeleyes?
Omdat op die andere foto te zien is dat de angel eyes branden en normaal licht erop staat!
Dus jij denkt dat het wel in orde zou moeten komen als ik dit ga monteren achter reflecterend glas?
Mijn angel eyes zijn binnen!