Heb er zelf nog een VISA DIESEL in de schuur staan. Ooit als deze wegenbelasting vrij is gaat’ie de weg weer op.
Maar ik hoor nooit iemand reppen of roeren over een Visa Diesel.
Dus luidt mijn vraag: Hoeveel zijn er nog, en heoveel hiervan rijden er nog rond????
Heefd u nog een Visa Diesel werkloos in de schuur staan? Bij mij in de
Citroschuur kan hij een heerlijk plekje krijgen.
Test
ja, kennis van me uit Gouda scheurt er in rond en een vriendin uit Gunn had er voorheen één. toffe scheurbakjes. 1: 20, yihaa
he Thijs, zaterdag met Jeroen naar Chaos??
grts Hugo
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Re: Hoeveel VISA DIESELS zijn er nog?
Thijsvandebles schreef:...Dus luidt mijn vraag: Hoeveel zijn er nog, en heoveel hiervan rijden er nog rond????
Ha! Een paar jaar geleden had ik nog eens rondgekeken omdat ik er zelf best voor in de markt was, maar volgens mij zijn ze best zeldzaam. Ueberhaupt wordt de Visa steeds zeldzamer, en de diesel dus een soort van witte raaf geworden. Wees er maar zuinig op, want het is (op de sportieve modellen na) de lekkerste die je kan hebben. Ze is zelfs sneller dan de 1100 benzine-modellen!!
Ja dat weet ik, dat rijdt als een tank!! Ik ga um TZT helemaal restaureren.
Maar dan wel het liefst met 1905cc TDi blok. Jihaaaa!!
fftopic
Zaterdag wordt niks, Jeroen is druk, en ik moet werken.
(Versnellingsbak mercedes reviseren)
ON-TOPIC
Test
helaas
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Ga deze winter starten met het restaureren van mijn Visa diesel
Test
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
stond laatst nog 1 te koop met winnie op de motorkap
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:stond laatst nog 1 te koop met winnie op de motorkap
Ja heb het gezien. Was wel een leuk ding.
Ik denk dat er niet meer dan 20 rijdende exemplaren zijn, als het er al zo veel zijn. (diesels dan he…)
Test
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Thijsvandebles schreef:Ik denk dat er niet meer dan 20 rijdende exemplaren zijn, als het er al zo veel zijn. (diesels dan he…)
Volgens tellingen van het Rai Data Centrum (peildatum 30 juni jl.) zouden er nog twee 17RD’s met een geldig NL-kenteken én een maximaal 2 jaar oude APK zijn. (Bron: Visa Versa)
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
PBO schreef:Thijsvandebles schreef:Ik denk dat er niet meer dan 20 rijdende exemplaren zijn, als het er al zo veel zijn. (diesels dan he…)
Volgens tellingen van het Rai Data Centrum (peildatum 30 juni jl.) zouden er nog twee 17RD’s met een geldig NL-kenteken én een maximaal 2 jaar oude APK zijn. (Bron: Visa Versa)
Ja klopt, de APk is zo wat 2 jaar verlopen…
Dus ik heb een rete zeldzame auto in bezit.
Kan iedereen zomaar die gegevens van het RDC opvragen??
Test
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
De VisaVersa (clubblaadje van visaclub) heeft er een item aan gewijd. Volgens het overzicht van 30 juni 2006 zijn er twee visa diesels, maar bij dit overzicht zijn niet inbegrepen: geschorste auto’s en geimporteerde auto’s en auto’s die al langer dan twee jaar niet meer gekeurd is. In de visaclub heeft net iemand eentje aangeschaft. Bovendien heb ik eer een stuk of 3 op marktplaats gezien, toen wij een viesel zochten. Deze stonden voornamelijk te koop omdat de schuur opgeruimd moest worden. Stonden daar dus al enige tijd weg te stoffen.
Oh dus het valt wel wat mee met de zeldzaamheid. Maar goed, al zijn er nog maar 10 van, is het nog zeldzaam. Ik heb op de mijne na nog nooit een andere 17RD gezien. Meestal kom je op meetings toch de sportiefere modellen tegen. Al is een Visa Diesel best snel.
Ik zit nog wel een beetje te twijfelen wat voor motor er in komt.
Blijft het de orginele 1769cc / 44kw, of zal ik toch kiezen voor een
1905cc / 51kw. Ook heb ik nog een 1769ccTurbo / 66kw blok staan.
En aan een 1905ccTurbo / 66kw en een 2100ccTurbo kan ik wel komen…
Orgineel laten is wel leuk. Ik denk dat ik kies voor de 1905cc / 51kw. Net iets
meer vermogen, maar aan de motor zie je nauwlijks verschil. En natuurlijk een 5-bak.
Test
Visa Diesels? Die zijn indertijd allemaal al geplunderd en gestript om C15’s op te knappen!
bent u ook zo’n fan van de politie??
Keesjr schreef:Visa Diesels? Die zijn indertijd allemaal al geplunderd en gestript om C15’s op te knappen!
Hetzelfde wat er dus met de Visa 2 cyl.tjes is gebeurt om menig Eendje te reanimeren….Zonde…
Test
Visa 2-cilinders? Ook al zo’n uitgestorven soort (bijna) ik heb er nog eentje in onderhoud, van 1985 met nog geen 20.000 km op de klok van de eerste eigenares, het ding ruikt zelfs nog als een nieuwe!!
bent u ook zo’n fan van de politie??
Keesjr schreef:Visa 2-cilinders? Ook al zo’n uitgestorven soort (bijna) ik heb er nog eentje in onderhoud, van 1985 met nog geen 20.000 km op de klok van de eerste eigenares, het ding ruikt zelfs nog als een nieuwe!!
Dat is uitzonderlijk. Zo’n ding hoort bijna thuis in een museum…
Test