Totaal aantal Berichten: 129
- Méhari 6
- Méhari E-Mehari
- CX 22 TRS
- 2CV Transat
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Knap werk hoor! Ik moet toegeven dat ik je tekst niet eerst gelezen had, en er pas later achter kwam dat het op schaal was gemaakt!
deur63 schreef:maareh… dit vind ik toch een stuk minder:
arme 4tc
WAAT ?????? :18
gti_styling84 schreef:deur63 schreef:maareh… dit vind ik toch een stuk minder:
arme 4tc
WAAT ?????? :18
staat op die onderste link van de openings post -> recyclage (ofzo)
begeleidende tekst:
BX 4TC…
... mais rien ne prouve que ce soit une vraie!
Stéphane RONDEAU
Die mini-sloop is geweldig gemaakt!
Robb, kom eens kijken!
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
deur63 schreef:
BX 4TC…
... mais rien ne prouve que ce soit une vraie!
Stéphane RONDEAU
Idd, laten we hopen dat het geen echte is.
het zou me trouwens benieuwen hoe ze daaraan geraakt zouden zijn dan.
Bassman schreef:Die mini-sloop is geweldig gemaakt!
Robb, kom eens kijken!
eeeeh, deze stond reeds lang in mijn bookmarks…......
maar desalniettemin mooi gemaakt
kennen jullie deze geestverwant ook:
of deze
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
deur63 schreef:maareh… dit vind ik toch een stuk minder:
arme 4tc
Aan de andere kant bezien… Beter dat ze daar staat als dat ze al platgedrukt zou zijn.
Daffodil31LE schreef:deur63 schreef:maareh… dit vind ik toch een stuk minder:
arme 4tc
Aan de andere kant bezien… Beter dat ze daar staat als dat ze al platgedrukt zou zijn.
Ik denk niet dat er ooit een 4tc platgedrukt zal worden, die auto’s zijn uniek.
Als die auto daar niet als een uithangbord stond, zou ie waarschijnlijk in een collectie van een verzamelaar staan
Jij wilt vast niet weten wat daar een aantal jaren terug allemaal voor unieks tot “Balladurette” is vernoemd. Dan slaap je vast de komende dagen minder goed.
deur63 schreef:Daffodil31LE schreef:
Als die auto daar niet als een uithangbord stond, zou ie waarschijnlijk in een collectie van een verzamelaar staan
Volgens mij zijn een aantal standaard 4TC’s (wegens onverkocht) en 4TC Evo’s (wegens onbruikbaar door het afschaffen van de Groep B klasse) door Citroen gesloopt.
Volgens de regelementen moesten er 200 homologatiespecials worden gemaakt (= de straatversie van de 4TC). Ik meen dat er 86 uiteindelijk zijn verkocht. Het restant moest worden geparkeerd op het terrein waar al een flink aantal GS-Birotor’s stonden; op dat moment zijn de Birotors naar de sloop gebracht. Later zijn de resterende 4TC’s ook afgevoerd.
Van de 4TC Evo moesten er 20 worden gemaakt. ik meen gelezen te hebben op internet dat er nog 2 of 3 zijn.
Uitgaande dat Citroën wel aan de homologatie-eisen had voldaan is het rekensommetje dat resteert niet goed voor je nachtrust.
Overigens had Citroën niet als enige problemen om de vereiste 200 specials te verkopen. Ook Ford (RS200) en Austin Rover (Metro 6R4) hebben nog een hele tijd tegen die racemonsters aangekeken, nadat Groep B was afgeschaft.
heeft trouwens cx gti turbo velgen zo te zien
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Totaal aantal Berichten: 129
- Méhari 6
- Méhari E-Mehari
- CX 22 TRS
- 2CV Transat
erwt schreef:heeft trouwens cx gti turbo velgen zo te zien
ja die velgen werden standaad op het produktie model geleverd.
E-Mehari 2017
Mehari 1971
2CV6 Transat 1985
CX 22 TRS 1986
rb schreef:deur63 schreef:Daffodil31LE schreef:
Als die auto daar niet als een uithangbord stond, zou ie waarschijnlijk in een collectie van een verzamelaar staanVolgens mij zijn een aantal standaard 4TC’s (wegens onverkocht) en 4TC Evo’s (wegens onbruikbaar door het afschaffen van de Groep B klasse) door Citroen gesloopt.
Volgens de regelementen moesten er 200 homologatiespecials worden gemaakt (= de straatversie van de 4TC). Ik meen dat er 86 uiteindelijk zijn verkocht. Het restant moest worden geparkeerd op het terrein waar al een flink aantal GS-Birotor’s stonden; op dat moment zijn de Birotors naar de sloop gebracht. Later zijn de resterende 4TC’s ook afgevoerd.
Van de 4TC Evo moesten er 20 worden gemaakt. ik meen gelezen te hebben op internet dat er nog 2 of 3 zijn.
Uitgaande dat Citroën wel aan de homologatie-eisen had voldaan is het rekensommetje dat resteert niet goed voor je nachtrust.
Overigens had Citroën niet als enige problemen om de vereiste 200 specials te verkopen. Ook Ford (RS200) en Austin Rover (Metro 6R4) hebben nog een hele tijd tegen die racemonsters aangekeken, nadat Groep B was afgeschaft.
Klopt: van de 200 gebouwde 4TC’s zijn er 86 overgebleven. Ook daarvan zijn er weer enkele gesloopt, dus hoeveel er nog van over zijn is niet bekend.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX