Hallo vandaag heeft Alex mijn goed geholpen met het demonteren van heel veel dingen van de rode BX 14 op LPG.
Eerst was het zaak om de BX op te halen op de plek waar ie is neergezet door de bergingsvrachtwagen van de ANWB, nadat ik was gestrand met een kapotte koppeling:
Toen ie eenmaal bij mij voor de deur stond was het tijd om alles te gaan demonteren wat maar losgemaakt kon worden en enigszins de moeite van het bewaren waard was:
Alex demonteert hier de voorbumper, om niet onder de auto te hoeven liggen om de bumperlip te demonteren:
Hier is de BX ontdaan van zijn 16V MK1-spoiler:
De motorruimte is al behoorlijk leeg geworden:
De radiateur even laten leeglopen in een emmertje. Maar ja, waar moet je dan heen met die koelvloeistof…? Hoppa, terug in de benzinetank gegooid
Uiteindelijk alle onderdelen in dozen gedaan, klaar voor verkoop.
Dit is het dashboard (had er iemand hier nog interesse in een goed werkende toerenteller???)
Dit zijn de onderdelen die ik reserve wil houden of al heb verkocht:
Al deze onderdelen zijn te koop:
* schakelaars:
* koelvloeistofmetertje, ingebouwd in het muntenbakje:
(de achterkant daarvan):
Mail mij indien je interesse hebt in nog meer onderdelen.
Ik heb verder nog een filmpje gemaakt van de laatste keer dat de motor draaide (op benzine), zonder luchtfilter en open carburateur Ook heb ik nog een filmpje gemaakt van de laatste keer dat de BX in de laagste stand werd gezet, net voor het aftappen van de LHM. Zou Eric Vertogen die op zijn site kunnen zetten? Of heeft iemand anders een idee hoe ik een filmpje online kan krijgen?
Hopelijk heb ik binnenkort mijn BX Leader, dan kan ik eindelijk weer ‘s lands wegen berijden in een BX type 1
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Wouter, treurig om te zien hoe deze BX uitgekleed wordt. Toch weer een BX minder.
Maarre, laat het filmpje maar komen. Voor het goede doel zet ik graag het filmpje online als laatste eerbetoon aan deze BX.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tja, treurig…. Een bekend blokje voor mij trouwens, hetzelfde blok zat (volgens mij) in mijn oude 205 XS. Een zeer snel bakje dat ik richting de 3 ton heb gereden als 2e autotje. (eigenlijk 3e als ik mijn 2cv meereken)
Succes met je “nieuwe” Leader!
Eric Vertogen schreef:Wouter, treurig om te zien hoe deze BX uitgekleed wordt. Toch weer een BX minder.
Maarre, laat het filmpje maar komen. Voor het goede doel zet ik graag het filmpje online als laatste eerbetoon aan deze BX.
Eric, zou je de filmpjes via msn kunnen aannemen? Ze staan al klaar, maar je staat op afwezig…
Ik heb geprobeerd ze te sturen via email, maar daar zijn ze te groot voor.
Ami 8 Club (1970)
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb anders ook nog wel een plekje vrij…. Kan wel via MSN.
XBXG schreef:Eric Vertogen schreef:Wouter, treurig om te zien hoe deze BX uitgekleed wordt. Toch weer een BX minder.
Maarre, laat het filmpje maar komen. Voor het goede doel zet ik graag het filmpje online als laatste eerbetoon aan deze BX.Eric, zou je de filmpjes via msn kunnen aannemen? Ze staan al klaar, maar je staat op afwezig…
Ik heb geprobeerd ze te sturen via email, maar daar zijn ze te groot voor.
Ik ben deze keer ook echt afwezig en zit tot 22:45 uur op mijn werk
Tot 16 Mb kan ik via mijn mailbox ontvangen op .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Anders kun je ze vanavond na 23 uur mailen via MSN.
zonde hoor van die bx
doet me gewoon pijn om die foto’s te bekijken
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Sja, het is jammer, want het was een heerlijk rijdende BX, ondanks de kapotte koppeling
Maar ik moet net als iedereen prioriteiten stellen, en dus gaat de rode BX14 naar de sloop. En 344.069 km is niet niks, dus hij heeft een waardig leven gehad. Er zijn zat BX’en die met minder kilometers op de sloop worden gegooid.
Ami 8 Club (1970)
Totaal aantal Berichten: 423
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
zo hij zag er nog wel erg goed uit hoor..
Jammer dat hij nu definitief weg is
ps. GTI logo op een 1400 kan natuurlijk niet he
Flapdrol schreef:ps. GTI logo op een 1400 kan natuurlijk niet he
Sja, de gehele achterklep komt van een BX 16V, en het 16V-plaatje was er al af, dus BX GTI is zelfs nog laagjes tov 16V
Ami 8 Club (1970)
Met dank aan Patrick staan de 2 filmpjes nu online
Dit is dus het filmpje waarin de BX voor het laatst wordt gestart. Het luchtfilterhuis mist, waardoor er een luide grom hoorbaar is. Let vooral op het einde, waarbij de motor een plofje geeft met een rookwolkje: een waardig einde:
Filmpje 1
Hier nog een filmpje van de laatste keer dat de BX van de hoogste stand definitief in de laagste stand werd gezet:
Filmpje 2
Het laatste wat ik op dat filmpje tegen de BX zeg, is “slaap zacht”...
Let ook op de harde klap wanneer ik de deur dichtdoe: alle raamrubbers en deurrubbers waren gedemonteerd….
Toch vreemd om een BX te slopen. Wellicht kreeg ik hetzelfde gevoel als wanneer je een dier doodt (niet dat ik dat ooit heb gedaan).
Ami 8 Club (1970)
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
Nog niet zo lang geleden heb ik de sensueel rode BiX 14 nog voorbij zien cruisen. het was een mooie nazomerse dag.
Wie had toen kunnen denken dat toch nog zo snel een einde kon komen aan jou toch al lange leven.
Langs deze weg wil het dagelijks bestuur van Citroen-forum.nl XBXG en de zijnen heel veel sterkte toewensen in deze moeilijke tijd.
Voor de Bix nog dit: rust zoals je veerde.. rust zacht.
erik wijngaarden schreef:Nog niet zo lang geleden heb ik de sensueel rode BiX 14 nog voorbij zien cruisen. het was een mooie nazomerse dag.
Wie had toen kunnen denken dat toch nog zo snel een einde kon komen aan jou toch al lange leven.
Dat was ik toch niet, neem ik aan?
erik wijngaarden schreef:Langs deze weg wil het dagelijks bestuur van Citroen-forum.nl XBXG en de zijnen heel veel sterkte toewensen in deze moeilijke tijd.
Danku. Ze veerde als de beste. Nog nooit een andere BX gereden die ook maar in de buurt kwam van de XN-99-DH Wat dat betreft zal ze zacht rusten, ondanks ik de 5 veerbollen er nog af ga halen, nadat de BX door de sloop is opgehaald. Ook de 4 velgen gaan met mij terug naar huis.
Ami 8 Club (1970)
mooi gezegd erik…
en het interieur? is dat al weg?
Het interieur is in principe al verkocht.
Ami 8 Club (1970)
XBXG schreef:erik wijngaarden schreef:Nog niet zo lang geleden heb ik de sensueel rode BiX 14 nog voorbij zien cruisen. het was een mooie nazomerse dag.
Dat was ik toch niet, neem ik aan?erik wijngaarden schreef:Langs deze weg wil het dagelijks bestuur van Citroen-forum.nl XBXG en de zijnen heel veel sterkte toewensen in deze moeilijke tijd.
Danku. Ze veerde als de beste. Nog nooit een andere BX gereden die ook maar in de buurt kwam van de XN-99-DH Wat dat betreft zal ze zacht rusten, ondanks ik de 5 veerbollen er nog af ga halen, nadat de BX door de sloop is opgehaald. Ook de 4 velgen gaan met mij terug naar huis.
moet je maar eens een ritje maken in mijn gechyparste bx gti
die veert pas zacht :cx
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX