Het zou een leuke dag worden.
Ritje met de 16v naar veenendaal naar de eerste bx16v meeting.
Daar aangekomen kwam er een blauw rookwolkje uit de uitlaat.
Helaas was dit niet eenmalig, en het werd steeds erger.
Dus waarschijnlijk is de koppakking er aan ten gevolge van een kapotte kachelradiator.
Maar geen man overboord, ik heb nog een auto, dus die opgehaald, de bx bij de garage gezet, en wat denk je, is die ook kapot. (Zucht)
Dus geen auto meer.
Als het goed is koop ik morgen een 16 tri en dan kan ik iig weer rijden, en dus geld verdienen (ook belangrijk).
Maar echt leuk was het niet.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Re: Pech met de 16v
citrofiel!ik? schreef:Het zou een leuke dag worden.
Ritje met de 16v naar veenendaal naar de eerste bx16v meeting.
Daar aangekomen kwam er een blauw rookwolkje uit de uitlaat.
Helaas was dit niet eenmalig, en het werd steeds erger.
Dus waarschijnlijk is de koppakking er aan ten gevolge van een kapotte kachelradiator.
Maar geen man overboord, ik heb nog een auto, dus die opgehaald, de bx bij de garage gezet, en wat denk je, is die ook kapot. (Zucht)
Dus geen auto meer.
Als het goed is koop ik morgen een 16 tri en dan kan ik iig weer rijden, en dus geld verdienen (ook belangrijk).Maar echt leuk was het niet.
Dat kan ik me erg goed voorstellen.
Maar wat een rot einde voor zo’n ding. Zo zie je maar weer eens hoe essentieel goede koeling is voor een motor.
Gisteravond was in de (2e) herhaling Jeremy Clarkson te zien die een oud lor van een Porsche 928 motorisch aan gort reed door een koelvloeistoflekkage niet te verhelpen. Was geen budget voor…
Trekt hier allen lering uit, wil ik maar zeggen…
Ich bin ein Breaker
Dat is wel sneu En ik had ook al gelezen dat je je blok gereviseerd had dus nu moet de kop er nog een keer af Kost dat eigenlijk zon blokrevisie?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
wel klote zeg Ja wat kost zo’n revisie en waar heb je dat laten doen ?
Ik kwam erachter dat de kachelradiateur lek was twee dagen voor dat de koppakking het begaf.
Ik had al een kachelradiator in bestelling.
En ook heb ik het water bijgevuld en ontlucht, helaas niet goed genoeg, blijkt wel weer.
De motor is bij mijn vader gereviseerd, ik heb geen idee wat zoiets normaal kost, ik heb toen alleen de onderdelen betaald.
BX 14e
kijken mag altijd.
@ citrofiel!ik?
Hoezo zeg je: dus geen auto meer?
Een kapotte koppakking betekend toch niet dat je auto afgeschreven is!
Of heb je door te lang doorrijden met een kapotte pakking je blok na de juten geholpen?
Mvg Joost
Nou, zonder auto heb ik geen inkomsten, en het is wijsheid om niet met de 16v te rijden totdat deze weer helemaal goed is.
Maar alles komt goed (misschien), ik heb een doordeweekse auto gekocht.
De groene Gti 8 valve.
BX 14e
kijken mag altijd.
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ah, de wagen van Metro? Mooie koop denk ik, en als je inkomen afhankelijk is van of je kan rijden… dan denk ik dat je nu elke dag meer verdient omdat de brandstof de helft goedkoper is .
Maar goed, altijd leuk om te zien dat een liefhebbers auto weer een plekje bij een liefhebber heeft gevonden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Ah, de wagen van Metro? Mooie koop denk ik, en als je inkomen afhankelijk is van of je kan rijden… dan denk ik dat je nu elke dag meer verdient omdat de brandstof de helft goedkoper is .
Maar goed, altijd leuk om te zien dat een liefhebbers auto weer een plekje bij een liefhebber heeft gevonden.
mijn oude wagentje jah.
ben ook blij dat ie weer bij een liefhebber is, dan maar wat minder er voor vangen
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
ff een update.
Na grondig onderzoek idd de koppakking (weer) als gevolg van heet lopen door geen waterkoeling ivm lekke kachelradiateur, waardoor er een luchtbel ontstaan is.
Ook is die zondag op de terugweg de dynamo kapotgegaan blijkbaar, dus ook zonder koppakking was ik stil komen te staan door de dynamo.
BX 14e
kijken mag altijd.
hij werkt niet echt me met je he ? mischien moet je meer met hem praten en aaien
mzzls
Erik Hannewijk
mzzls
Erik Hannewijk
Erik Hannewijk schreef:hij werkt niet echt me met je he ? mischien moet je meer met hem praten en aaien
mzzls
Erik Hannewijk
Hahahaha
gti_styling84 schreef:Erik Hannewijk schreef:hij werkt niet echt me met je he ? mischien moet je meer met hem praten en aaien
mzzls
Erik HannewijkHahahaha
Haha, ik ben heeeeeeeel lief geweest tegen hem, ik heb hem maar een keer op z’n donder gegeven, en dat was toen ik een audi a8 4.0 tdi niet voorbij kwam, zaten die bestuurder en ik elkaar aan te kijken, zo van wie gaat opgeven, maar geen van bijde deed dat op de duitse autobahn, en toen hebben we gezamelijk een kilometertje of 35 afgelegd, maar voorbij komen ho maar.
BX 14e
kijken mag altijd.
citrofiel!ik? schreef:gti_styling84 schreef:Erik Hannewijk schreef:hij werkt niet echt me met je he ? mischien moet je meer met hem praten en aaien
mzzls
Erik HannewijkHahahaha
Haha, ik ben heeeeeeeel lief geweest tegen hem, ik heb hem maar een keer op z’n donder gegeven, en dat was toen ik een audi a8 4.0 tdi niet voorbij kwam, zaten die bestuurder en ik elkaar aan te kijken, zo van wie gaat opgeven, maar geen van bijde deed dat op de duitse autobahn, en toen hebben we gezamelijk een kilometertje of 35 afgelegd, maar voorbij komen ho maar.
Je moet nooit je BX op z’n donder geven… god straft nl. onmiddelijk
gti_styling84 schreef:citrofiel!ik? schreef:gti_styling84 schreef:Erik Hannewijk schreef:hij werkt niet echt me met je he ? mischien moet je meer met hem praten en aaien
mzzls
Erik HannewijkHahahaha
Je moet nooit je BX op z’n donder geven… god straft nl. onmiddelijk
dan gaat jouw bx dalijk niet meer naar de bxhemel, dat zou toch doodzonde zijn :neenee
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Dat ik hem gekocht heb, is het dichste wat die auto bij een hemel gaat komen, want ik fix hem iedere keer weer, ondanks dat ie me weer in de steek gelaten heeft, ik ben namelijk net als HIJ heel vergevensgezind.
BX 14e
kijken mag altijd.