Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 18-01-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Beetje stil op deze paginas. Zag een volledig zilvergrijze Pluriel in Citro-expert. Verder is er een dieselversie (HDI 1400) uitgebracht maar niet in NL.
In Autoweek werd de Pluriel naast de Peu en de nieuwe Opel Tigra CC getest. Niet zón positief verhaal, maar dat zal wel liggen aan het feit dat een scherp gesneden auto meer appelleert aan het mannelijkheidsgevoel.
Is er iemand die inmiddels de verkoopcijfers van de Pluriel kent?
pluriel hdi
Wat mij niet helemaal duidelijk is; waarom komt er geen diesel-versie in nederland uit.
Is het niet mogelijk om zelf een pluriel hdi naar de lage landen te halen of zit je dan weer met type goedkeuring (rdw)
Officieel zou het moeten mogen om een Pluriel Diesel in te voeren vanuit bijvoorbeeld Frankrijk. Je mag in principe in heel Europa een auto kopen en die invoeren. Alleen moet deze wel door de RDW weer gekeurd worden net als dat je een oldtimer invoert. En je betaald natuurlijk BTW en BPM.. Maar waarschijnlijk is het nog goedkoper dan in Nederland een auto te kopen, ook voor een benzine variant. De prijzen liggen hier 19% hoger dan in de rest van Europa volgens het laatste nieuws….... We worden genaaid waar we bij staan. Maar ja, de meeste mensen willen niet de moeite doen om geld te verdienen want het kost vrij veel tijd…
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
De prijzen liggen hier 19% hoger dan in de rest van Europa volgens het laatste nieuws…....
En volgens het nieuws gaan de autoprijzen hier omhoog in verband met harmonisatie, zodat de prijzen binnen europa gelijk worden
De nettoprijzen zonder BPM worden gelijkgetrokken over Europa ja. Er was eerder altijd positieve discriminatie in Nederland waarbij de nettoprijzen lager lagen dan in de rest van Europa omdat er hier nog BPM op de auto komt.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
aha,
dus zo zit het in elkaar. Die bpm wilden ze toch gaan afbouwen? Of was dat een bericht waar de politiek verder niks mee doet?
Uiteindelijk moet het wel een keer verdwijnen want het verschil met het buitenland is nu helemaal niet meer te behappen. Maar daarmee gaat een miljard euro aan inkomsten verloren en ze moeten dus eerst een goede vervanging vinden. Misschien dat rekening rijden een uitkomst bied maar ik zie het nog niet snel gebeuren.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Re: pluriel hdi
citrofiel schreef:Wat mij niet helemaal duidelijk is; waarom komt er geen diesel-versie in nederland uit.
Is het niet mogelijk om zelf een pluriel hdi naar de lage landen te halen of zit je dan weer met type goedkeuring (rdw)
Over een diesel betaal je in NL meer BPM dan over een benzineauto, da’s de diesel-straftoeslag die sinds een aantal jaren bestaat.
Om dezelfde reden heeft BMW besloten de Mini Diesel in NL niet te introduceren.
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Citroen pruriel HDi
Zou wel leuk zijn om eens te proberen zoon citroen pluriel HDi versie in te voeren in nederland.
Heb diverse connecties bij de douane…dus wie weet rijdt er binnenkort wel pluriel met HDi in Nederland rond
Wie is de eerste ??
ideaal voor lange afstanden en wie weet nog wel meer power dan de 1.4i
Citroen rolls better then a Rolls!!