Bij het op snelheid komen houd mijn bix in.
Dit gebeurt ook tijdens een constante snelheid.
Dit kan hij doen bij koud (lees: onder 0) of relatief warm weer (lees: boven 0)
Zoals in een ander topic te lezen was gaat bij mij een vervelend lampje branden. Namenlijk die van het motormanagement!
Dat ding is nu al ong 6x aangeweest!
Het vreemde is: het kan ook voorkomen dat het een dag goed gaat.
En dan heb ik nergens last van.
En opeens houdt ie weer in.
Zat eerst zelf aan de injectie te denken, maar in dit geval zou die toch constant rottig moeten rijden?
IEmand enig idee? brandstof filtertje mischien?
MEer kon ik zo niet bedenken!
Mvg joost
Je maakt al melding dat het motormanagement-lampje af en toe gaat branden, dus uitlezen die ecu en dan verder kijken.
Enig idee wat dat uitlezen gaat kosten?
Dit gebeurt morgen, en anders vrijdag!
Is het verstandig om me bx te gebruiken? Of is er kans dat ik op de vluchtstrook belandt?
NoisemakeR schreef:Enig idee wat dat uitlezen gaat kosten?
Dit gebeurt morgen, en anders vrijdag!
Is het verstandig om me bx te gebruiken? Of is er kans dat ik op de vluchtstrook belandt?
Je rijdt er al even mee, dus zul je er niet plotseling mee stilvallen (hoop ik)
Uitlezen kost mij nooit meer dan 25 euro.
idd… kost een euro of 20 en dan weet je meer !
controleer eerst een al de standaarddingen zoals oliepeil, lhm oliepeil, bougies etc.
misschien is het iets simpels en zo niet -> laten uitlezen en het probleem gericht aanpakken
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Gasklep die vuil is ?
metro2005 schreef:controleer eerst een al de standaarddingen zoals oliepeil, lhm oliepeil, bougies etc.
misschien is het iets simpels en zo niet -> laten uitlezen en het probleem gericht aanpakken
Als de auto inhoudt door een te laag oliepeil, dan ben je toch al met alles te laat en loopt het motortje elk moment vast, dus dat lijkt mij ver gezocht.
Een te laag LHM-peil… zou kunnen als de pomp hierdoor zo vaak moet aanslaan. Aanslaan van de pomp vergt motorvermogen, dus zou de motor kunnen inhouden. Lijkt mij ook erg ver gezocht.
Aangezien uitlezen bijna niets kost, zeker bij een Citroënspecialist, is dit een eerste stap om dit probleem aan te pakken.
Al het overige zoals bougies, LHM-peil, oliepeil etc. hoort bij gewoon onderhoud en hoort dus al in orde te zijn.
Tis weer es voormekaar!
Code 31 geloof ik. Had iets te maken met de inspuiting!
De ecu gereset en heb verder geen computer storingen meer.
Brandstof filter is ook vervangen omdat de garagist daar het probleem verwachtte. En ja hoor dat was em ook gelijk.
Moest al minstens 6 jaar oud zijn. Omdat dit een filter was die niet meer gemaakt werd. Hij zei dat de nieuwere filters anders waren waardoor je een stuk uit het ophangrubber moest snijden.
En aangezien dat rubber bij mij nog gewoon normaal was concludeerde hij dat ie dus al heel oud was.
Als je het filter op kop hield liep er geen benzine uit de uitvoer!
En als je hem omdraaide liep er wel benzine uit de toevoer!
Kats verstopt dus.
Nu loopt me bixje weer mooi.
Uitlezen van de ecu en het resetten was trouwens gratis!
Mvg Joost