Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Wat zij op TV doet weet ik ook niet precies, maar ik vind de Grote Beurt wel een leuk programma, maar ik vind dat ze die ontwerper wel wat mogen rouleren, want hij is nou niet echt wat je noemt auto-onderlegd.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Die zelfstandig inschakelende alarmlichten op jonge Citroens hebben ook een nadeel : je herkent er bestuurders met een sportieve rijstijl mee
Vraag maar aan de makers van Top Gear (BBC2) toen ze onlangs de C2 meenamen voor een circuittest !!
‘k heb trouwens nog een leuke anekdote over alarmlichten & files:
jaren geleden had ik een tijdelijke Astra 1.7D via ‘t werk.
(top 150 met 1 uur aanloop, olieverbruik 1 liter per 2 tankbeurten, 20% positieve afwijking in de snelheidsmeter)
je voelt het aankomen: file op de A1 bij Apeldoorn, dus een tik op de oranje knop voor de alarmlichten.
laten die rotdingen nu niet weer uitwillen; de knop bleek te blijven hangen.
Na wat pogingen bleek er toch nog een beetje contact in het schakelaartje te zitten, en gingen de lampen weer uit (10 minuten later…)
volgende dag even langs een dealer van dat flutmerk: de aftersalesmedewerker bleef bij hoog en bij laag volhouden dat het probleem een uniek incident was….
waarop mijn vreugde groot was, toen de volgende bezoeker aan de balie met hetzelfde probleem kwam
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 06-11-2004
- C1 Selection 5drs
- ID/DS D Super met 5 versnellingen *VERKOCHT*
Ik heb al gekscherend tegen vriendlief gezegd dat ie mijn DS op mocht geven bij DGB.
(wordt ze iig helemaal nagekeken en komt weer strak in de lak, momenteel staat ze al 8 wkn stil…. buiten!!..... )
XTR schreef:‘k heb trouwens nog een leuke anekdote over alarmlichten & files:
jaren geleden had ik een tijdelijke Astra 1.7D via ‘t werk.
(top 150 met 1 uur aanloop, olieverbruik 1 liter per 2 tankbeurten, 20% positieve afwijking in de snelheidsmeter)
je voelt het aankomen: file op de A1 bij Apeldoorn, dus een tik op de oranje knop voor de alarmlichten.
laten die rotdingen nu niet weer uitwillen; de knop bleek te blijven hangen.Na wat pogingen bleek er toch nog een beetje contact in het schakelaartje te zitten, en gingen de lampen weer uit (10 minuten later…)
volgende dag even langs een dealer van dat flutmerk: de aftersalesmedewerker bleef bij hoog en bij laag volhouden dat het probleem een uniek incident was….
waarop mijn vreugde groot was, toen de volgende bezoeker aan de balie met hetzelfde probleem kwam
Hahaha, geweeeeldig verhaal, en vast een van de duizenden voorbeelden van ondegelijkheid van slOpel
Maar hoe reageerde de aftersalesmedewerker? Zoiets als “Goh, das toevallig. Nooit eerder gehad en nu ineens 2 keer achter elkaar!” of zakte ie schaamtelijk achter z’n desk?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XTR schreef:
‘k heb trouwens nog een leuke anekdote over alarmlichten & files:
jaren geleden had ik een tijdelijke Astra 1.7D via ‘t werk.
(top 150 met 1 uur aanloop, olieverbruik 1 liter per 2 tankbeurten, 20% positieve afwijking in de snelheidsmeter)
je voelt het aankomen: file op de A1 bij Apeldoorn, dus een tik op de oranje knop voor de alarmlichten.
laten die rotdingen nu niet weer uitwillen; de knop bleek te blijven hangen.Na wat pogingen bleek er toch nog een beetje contact in het schakelaartje te zitten, en gingen de lampen weer uit (10 minuten later…)
volgende dag even langs een dealer van dat flutmerk: de aftersalesmedewerker bleef bij hoog en bij laag volhouden dat het probleem een uniek incident was….
waarop mijn vreugde groot was, toen de volgende bezoeker aan de balie met hetzelfde probleem kwam
Is een typisch opel kwaaltje, al vaker gehoord dat dat gebeurt
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dan weet ik inmiddels wie CAT is… Het muntje valt..
Yorinde ....Lijkt of die aan extreme makeover meedoet….Voor de makeover dan he…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 06-11-2004
- C1 Selection 5drs
- ID/DS D Super met 5 versnellingen *VERKOCHT*
bogaard77 schreef:Dan weet ik inmiddels wie CAT is… Het muntje valt..
Goed man…. ´t is wel duidelijk dat er geen kwartjes meer bestaan, dan vallen ze dus heeeeeeeeeel langzaam!
ja, ik moet nog steeds een keer bij je langsrijden om te kijken waarom m´n auto zo slecht start. Maar eh… ze start niet!! dus wordt weer WW bellen.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hee cat, kan je de auto niet even aan de lader zetten?
Om het probleem op te lossen zou ik toch eerst een onderhouds beurt doen.
Dat wil prima voor je uitvoeren maar ik heb voorlopig weinig tijd….
ops:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Nou op de ami van 1966 zitten die lichten in ieder geval niet….
We reden nog met een gangetje van 15 per uur met voor en achter ruimte. De lul die me raakte kwam van de baa naast me en wilde achter me langs.. Dat kan daar helemaal niet. Ik reed al in de meest rechterbaan. De lul heeft bewust hard doorgereden en fout ingeschat dat ie r nog langs kon. De remlichten truck had hier dan ook geen enkel effect gehad.
Ik had gewoon als nog ZIJN nek moeten breken zodat ie het niet nog eens doet…
Koop overigens NOOIT iets bij de Lidl… Daar werkt ie…
daar verkopen ze wel goedkope brandstof (slaolie)
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 06-11-2004
- C1 Selection 5drs
- ID/DS D Super met 5 versnellingen *VERKOCHT*
bogaard77 schreef:Hee cat, kan je de auto niet even aan de lader zetten?
Om het probleem op te lossen zou ik toch eerst een onderhouds beurt doen.
Dat wil prima voor je uitvoeren maar ik heb voorlopig weinig tijd….
ops:
ja misschien wordt het tijd voor een acculader. Maar ik denk dat het probleem in de startmotor zit.
Enfin, als ik doordeweeks een auto nodig heb, neem ik vaak een auto van m’n werk mee en we hebben natuurlijk ook nog de Megane.
Eigenlijk is het dus een luxe probleem. Als ik vaker in de DS zou rijden dan zou ze waarschijnlijk minder startproblemen hebben.
Misschien is ze ook wel boos op me, dat ik zo vaak vreemd ga….