1 van de 2
 1 2 Volgende > 

C2 probleemauto?
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 31 januari 2005 07:57 PM

Op Autoweek.nl kunnen eigenaren van auto’s een oordeel over hun eigen auto kwijt via de rubriek   MyReview .

Nu valt het mij bij het lezen van de Citroën-review’s op dat de C2 recentelijk enkele lage scores laat noteren (zoals eerder ook bij de C3 en C5 is gebeurd). Gebruikers klagen nogal over de vele problemen aan de electronica en de vele rammels. Omdat de C2 voor het overgrote deel is gebaseerd op de C3, die bijna 3 jaar op de markt is, zou je denken dat de meeste kinderziektes er nu wel uit zijn. Persoonlijk vind ik de C2 een geslaagd autootje (vooral in VTR-uitvoering), maar deze reviews vallen toch tegen.

Zijn deze slechte scores puur toeval (en houdt de tevreden meerderheid van de C2-eigenaren zich stil) of biedt de C2 (kritisch bekeken) gewoon minder dan verwacht.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  

robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

Gepost: 31 januari 2005 08:43 PM
  [ # 1 ]

Ik denk dat als je gewoon gekregen hebt wat je verwachtte, je je aansluit bij de grote zwijgende meerderheid. Pas als je wat te klagen hebt, ga je manieren zoeken om je ei kwijt te raken.
Dat zie je op het forum ook wel een beetje bv. bij de C5.

Ik ben ook lid van het autopanel van de consumentenbond. Daar vul je objectief de kosten en reparaties in, en iets subjectiever, je mening over tal van onderwerpen die de Consumentenbond aan je voorlegt. Daaruit rolt dan een goede vergelijking uit tussen verschillende auto’s in diverse klassen.
En Citroën doet het daar over het algemeen bovengemiddeld goed.
Dus, ben je ook lid van de consumentenbond en heb je een auto die in de onderzoeken meedoet, meld je dan aan bij het autoforum.

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  

PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 01 februari 2005 08:18 PM
  [ # 2 ]

Dat Consumentenbondonderzoek heb ik ook een paar keer ingevuld. Toen ik van auto wisselde was het echter niet meer nodig. Confused

Het is inderdaad zo, dat klagers soms wel voor 5 kunnen schreeuwen. Slechte ervaringen worden vele malen vaker doorverteld dan positieve ervaringen.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  

activa
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131

Gepost: 02 februari 2005 12:42 AM
  [ # 3 ]

viel me eigenlijk ook op, er wordt gezegd dat ie rumoerig is en de afwerking ver onder de maat is (rammels enz). valt me eigenlijk wel tegen

Profiel  

XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1725

Gepost: 02 februari 2005 01:00 AM
  [ # 4 ]

wat me wel opvalt aan de reacties op MyReview in Autoweek dat de klagers (bijna zonder uitzondering) voorafgaand aan hun C2 veelal Alfa en Opel reden…

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  

Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1547

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 02 februari 2005 01:19 AM
  [ # 5 ]

Vraag me af of MyReview van Autoweek wel betrouwbaar is. Als rijders van Alfa al klagen… Als je een Alfa gewend bent geweest, dan is een C2 een geschenk uit de hemel! Toch? Ach, met elke auto kan je iets overkomen. Het is tenslotte techniek. Ik rijd al negen jaar Citroen en heb slechts 1 keer langs de kant van de weg gestaan. Met m’n vorige Xsara, nu zo’n negen maanden geleden. Dankzij Citroen Assistance werd ik snel en perfect geholpen. Ik bleek geen benzine meer te hebben, hoewel de meter nog aangaf dat ik een halve tank bezat. Peut er in en rijden maar weer. Vervolgens heeft de dealer het probleem de volgende dag definitief verholpen. Ik heb nu een C2 VTS. Sinds 6 januari en hij bevalt me PRIMA! Zal dat MyReview even mededelen…

Profiel  

pjvdg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42

Gepost: 02 februari 2005 10:33 AM
  [ # 6 ]

Wel k’heb echt nog niet te klagen gehad met mijn C2 VTR hoor… waar ik wel last van had was rammelende boxen maar mijn garagist heeft ze direct vastgezet Wink  Een ander problem was dat ik er een andere radio had laten inzetten en toen plotseling de centrale vergrendeling niet meer werkte…. moest blijkbaar nog een citroen specifiek onderdeeltje voor de radio komen.  Dus in’t vervolg gewoon in de citroen garage laten installeren Cool

Es denken heb ik nog minpuntjes…. nope,  perfect voor de rest Smile  Zo’n mooie binnebekleding zeg,  daar ga’k niet moeilijk over doen :p

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 02 februari 2005 11:32 AM
  [ # 7 ]

Je hebt helaas altijd mensen welke lopen te zeuren… jammer genoeg is daar niks aan te doen ! Alfa’s zijn helemaal kut…

Profiel  

Nasty Student
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264

Gepost: 02 februari 2005 01:07 PM
  [ # 8 ]

Ben ook helemaal tevreden over mijn C2 VTR hoor

Ik had achteraan een piepje zitten, maar sinds mijn andere uitlaat hoor ik dat toch niet meer Very Happy

Voor de rest rijd hij gewoon als een droom ...

Ps ik kom ook van een opel Laughing

<=Proud Black C2 16V owner =>

Profiel  

hessel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 143

Gepost: 02 februari 2005 06:56 PM
  [ # 9 ]

Heb zojuist ook even naar de commentaren op de C2 gekeken maar volgens mij rijden die mensen toch echt niet voor hun plezier in een C2. Wat een stom gezeik zeg, jammer dat je niet kan reageren op zo’n beroepszeikerd. Maar ik ben nog steeds 100% tevreden over de auto en mijn dealer Dijkstra in Emmeloord. Zo dat moest ik ff kwijt…...

C YA

Hessel Roskam

Profiel  

PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 02 februari 2005 07:15 PM
  [ # 10 ]

Die MyReviews zijn redelijk anoniem te schrijven, je hoeft alleen je e-mailadres op te geven. Hoe anoniemer, hoe makkelijker mensen klagen. Denk dat wanneer je met naam en toenaam in zo’n review wordt genoemd, een hoop mensen toch enigszins zullen inbinden.

Profiel  

Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1547

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 02 februari 2005 09:46 PM
  [ # 11 ]

Very Happy Zo, heb zojuist even in My Review van Autoweek mijn mening over mijn C2 VTS ingevuld: van ‘goed’ tot ‘uitstekend’. Dat zal de score wat omhoogtrekken. Als de overige tevreden C2-rijders die dit forum bezoeken ook even hun mening achterlaten (en dat zijn er vast veel), dan wordt de C2 straks zeker uitgeroepen tot ‘Beste Autoweek-auto van 2005’. Very Happy Very Happy

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 14 februari 2007 11:27 PM
  [ # 12 ]

nou heb een keer een leen c2 mee gehad en op zicht rijdt het best en zit het best maar kwa afwerking had het wel beter gemogen de auto dieik bij me had was nieuw en betrof een 1.1 uitvoering.
maar je keek wel recht langs de stuurkolom naar binnen vond ik wel een groot minpunt van de auto verder beviel hij goed

Profiel  

Homeboy
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103

Gepost: 16 februari 2007 10:43 PM
  [ # 13 ]

Ik rijd nu ook al 2 jaar met een C2 VTR 1.1.

De wagen rijdt heel aangenaam, maar van al dat gerammel wordt je wel zot na een tijdje. De roosters voor de boxen rammelen het hardst. Ik heb al heel wat oplossingen gezocht, maar de enigste oplossing is gewoon door die roosters eruit te zwieren.

Ik heb vandaag ook de wagen laten herstellen voor een waterlek. Er was een dop uit de wielkas achteraan losgekomen, waardoor het water vrij spel had en gewoon naar binnen sijpelde tijdens het rijden bij regenweer. Niks banaals, maar als je ganse koffer en rechter achterzetel doorweekt is van het water, is dat nog wel iets anders.

Voor de rest heb ik er geen klagen van. Cool

Profiel  

Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 509

Gepost: 26 maart 2007 05:13 PM
  [ # 14 ]

Dat er bij de introduktie van een auto wat kinderziektes zijn,is niets nieuws.

Persoonlijk zou ik een auto (ongeacht welke) waarderen na 50 tot 100.000 km om tot een echt objectief oordeel te komen,en in de beoordeling moet je de aftersalesservice van dealer/merk ook meenemen.

Ook zou ik verschil maken tussen bv een centrale vergrendeling die het niet doet en het gegeven dat een auto je laat staan.

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  

henkvs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 08 november 2009 12:29 AM
  [ # 15 ]

ik rijd inmiddels bijna 6 jaar in een vtr senso drive een geweldige auto maar ik moet toch bekennen dat ik wel problemen heb met mijn c2.
eerst even zeggen dat mijn dealer [dijkstra emmeloord] alles doet om het op te lossen.
bijvoorbeeld een paar maanden terug mijn waterpomp kapot alle schoepen waren afgebroken was nog nooit voorgekomen bij een c2.
nu weer mijn complete koppeling vervangen en dat na 137000 km.
aldus citroen nederland zijn dit dingen die kunnen voorkomen als gevolg van slijtage maar ik mag als consument toch verwachten dat een koppeling waar ik geen of weinig invloed op heb niet na 137000 km is versleten .
zijn er c2 eigenaren die dit ook erkennen of ben ik echt de enige?.
voor de rest de best rijdende auto die ik ooit gereden heb
henkvs

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook