5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

27-mc bakkie in mijn Eend
NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622

Gepost: 05 februari 2005 12:35 AM
  [ # 61 ]

Ik heb thuis nog een basis antenne liggen voor de 27mc.
Deze is ong 1 meter lang en heb deze gekocht omdat de antenne geen massa nodig heeft.
Deze antenne werkt met een vaste staande golf verhouding.
Als ik mijn bakkie voor de gein eens aansluit in de auto zou ik deze antenne dan ook gewoon in de auto kunnen leggen?
Of wordt t bereik dan helemaal waardeloos.

Mvg Joost

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 05 februari 2005 12:37 AM
  [ # 62 ]

Op pagina 2 of 3 staat dat het bereik dan idd waardeloos wordt.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 februari 2005 12:42 AM
  [ # 63 ]

mmm.. dan doe ik er wel een linear tussen van 100 watt ofzow..
Dan knal je lekker met volle bak binnen.
En kachel ik over iedereen heen…mm iedereen… als er nog mensen zijn met een bakkie

Profiel  

Deusjevoo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11

Gepost: 05 februari 2005 04:26 AM
  [ # 64 ]

Ja, met wie wil je gaan praten dan via het bakkie? Vrachtwagens of zoiets dergelijks? Frank

Profiel  

arhnic
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 114

Gepost: 05 februari 2005 05:12 AM
  [ # 65 ]

Ja je kan er een hoop plezier aan beleven zo’n “bakkie”. Ik heb er al behoorlijk leuke dingen door meegemaakt maar dit betreft vakanties in Engeland, Frankrijk en Italie. De truckers zitten op kanaal 19 en het is toch leuk om ook in frankrijk hollandse truckers te ontvangen die daar ter plaatse rijden.
Ik zelf ga met een ander forumlid hier nagenoeg iedere zaterdagavond “vossenjagen”. D.w.z. het opsporen van een verborgen zender van een collega “bakkenist” en ontleen daar veel plezier aan.
Een antenne met een magneetvoet voldoet prima. Zolang je geen al te lange “doorgangen” maakt is er niet veel gevaar dat je de bak “opblaast”
Het verdient wel de voorkeur om de antenne goed “uit te dippen” d.w.z. staande golf verhouding af te regelen omdat er dan meer rendement uit het zendvemogen word gehaald.
Een andere prima vorm van communicatie is het gebruik van LPD of PMR portofoons. Vooral met de “low cost” PMR’s vallen uitstekende resultaten te halen en zeker als je met meerder voertuigen onderweg bent. Ikzelf heb er uitstekende ervaringen mee en vooral in frankrijk waar m’n broer kilometers voor mij uit reed in z’n XM was er goede communicatie mogelijk. Een aanradertje!

Profiel  

arhnic
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 05 februari 2005 05:23 AM
  [ # 66 ]

noisemaker klavierde op z’n toetsenbord
“mmm.. dan doe ik er wel een linear tussen van 100 watt ofzow..
Dan knal je lekker met volle bak binnen.” En kachel ik over iedereen heen…mm iedereen… als er nog mensen zijn met een bakkie”

Nou dat is niet bepaald de juiste instelling. “Het recht van de sterkste”
Bovendien kan je er wel 100 illegale watts inpompen maar zonder goede afgeregelde antenne valt er weinig te knallen en/of over iedereen heen te komen. Het vermogen is niet altijd bepalend en waarom zou je over een ander heen willen komen? Communicatie betekent toch niet “eenrichtingsverkeer”?

Profiel  

R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 297

Gepost: 05 februari 2005 10:45 AM
  [ # 67 ]
arhnic schreef:

noisemaker klavierde op z’n toetsenbord
“mmm.. dan doe ik er wel een linear tussen van 100 watt ofzow..
Dan knal je lekker met volle bak binnen.” En kachel ik over iedereen heen…mm iedereen… als er nog mensen zijn met een bakkie”

Nou dat is niet bepaald de juiste instelling. “Het recht van de sterkste”
Bovendien kan je er wel 100 illegale watts inpompen maar zonder goede afgeregelde antenne valt er weinig te knallen en/of over iedereen heen te komen. Het vermogen is niet altijd bepalend en waarom zou je over een ander heen willen komen? Communicatie betekent toch niet “eenrichtingsverkeer”?

Helemaal met je eens het heeft geen zin om over iedereen heen te gaan dan valt er gewoon weg niet te comuniceren. En dat “vossenjacht” is inderdaad erg leuk we zouden eens een citroen vossen jacht kunnen houden haha. maar goed das een beetje off topic

Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven Smile

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 februari 2005 11:48 AM
  [ # 68 ]

Mischien had ik er ff een smylie achter moeten zetten, want was meer als geintje bedoeld.
Kwam helaas niet zo over!!!

Profiel  

R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 297

Gepost: 05 februari 2005 03:06 PM
  [ # 69 ]
NoisemakeR schreef:

Mischien had ik er ff een smylie achter moeten zetten, want was meer als geintje bedoeld.
Kwam helaas niet zo over!!!

Het is u vergeven by the church of citroen te yorkshire Laughing  Very Happy

Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven Smile

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 06 februari 2005 03:19 AM
  [ # 70 ]
arhnic schreef:

(...) Zolang je geen al te lange “doorgangen” maakt is er niet veel gevaar dat je de bak “opblaast” (...)

Je bedoelt door lange tunnels ?

Zo ja: is er trouwens niet een dingetje dat kan voorkomen dat je de boel opblaast ? Een schakelaar die je bakkie automatisch uit zet of iets aan het antennesignaal verandert wanneer je het risico loopt de boel op te blazen ?

En ook deze mod vergeeft NoisemakeR Laughing

Profiel  

arhnic
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 06 februari 2005 04:39 AM
  [ # 71 ]

lelijke eend toetste:

arhnic schreef:
(...) Zolang je geen al te lange “doorgangen” maakt is er niet veel gevaar dat je de bak “opblaast” (...) 
Je bedoelt door lange tunnels ?
Zo ja: is er trouwens niet een dingetje dat kan voorkomen dat je de boel opblaast ? Een schakelaar die je bakkie automatisch uit zet of iets aan het antennesignaal verandert wanneer je het risico loopt de boel op te blazen ?

Met lange doorgangen bedoel ik gesprekken waarbij je de mike (microfoon) langere tijd ingedrukt houd d.w.z.langer dan 10 seconden zonder pauze.
Dit is alleen van toepassing als je antenne niet goed uitgedipt is met behulp van een reflectiemeter (swr-meter) en dat wil weer zeggen dat een gedeelte van je zendsignaal als reflectie word terug gestuurd naar je eind(zend)transistor met gevolg dat deze te heet wordt
Dit word ook wel opblazen genoemd! Maar als je antenne goed staat afgeregeld dan bestaat dit gevaar niet en kan je gerust minuten-lang zonder pauze doorspreken. Ik hoop dat dit duidelijk is en wens je er veel plezier mee. (ik heb het ook) Niet duidelijk? aarzel dan niet om het te vragen!

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 06 februari 2005 11:18 AM
  [ # 72 ]

Het is mij duidelijk Very Happy Dan snap ik (nog) beter waarom het ding goed afgesteld moet worden. Mercibeaucoup !

Overigens ga ok vanmiddag de antenne halen Laughing

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 07 februari 2005 09:56 PM
  [ # 73 ]

Ik heb de antenne ! Hier wat foto’s (ze zijn klikbaar voor een groter formaat):

De antenne is (wanneer in elkaar gezet) ca. 31,5 cm lang. Het snoer ca. 2,75 m. De antenne is in- en uit te schuiven door een imbusboutje los te draaien en de antenne uit te trekken. Dan komt er nog ca. 3 cm bij die 31,5 cm op.

Het uiteinde van het 2e deel van links op de onderste foto is wat gecorrodeerd. Hoe (on)verstandig is het om dat met een staalborstel wat schoon te maken ? En is het een idee om overal wat vet tussen te doen i.v.m. verdere corrosie ?

Overigens is het een antenne met een magneetvoet. Ik denk dat ik een plaatje gegalvaniseerd staal boven m’n voorruit maak (aan de buitenkant) waar ik het ding op ‘plak’. Eventueel maak ik er nog een beugeltje omheen om te voorkomen dat iemand op het idee komt het ding er af te rukken en zo de draad te beschadigen.

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 07 februari 2005 10:52 PM
  [ # 74 ]

Opzich leuke antenne!!!
Die zit bij mijn bakkie standaard bijgeleverd!
En hoe laat je dan je antenne draad naar binnen komen? Gewoon via de deur neem ik aan… Tussen de deur drukken om het zo maar te zeggen?

mvg Joost

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 07 februari 2005 11:06 PM
  [ # 75 ]

Via het dak Very Happy

Profiel  

5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook