2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Stel Citroen stopt met HP auto’s, wat gaan jullie dan doen.
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 02 februari 2005 03:24 PM
  [ # 16 ]

Twisted Evil  Twisted Evil  Als ze HP afschaffen, dan koop ik geen Citroen meer. En als meerdere Citroen-rijders dat doen, dan denk ik dat Citroen het signaal wel begrijpt en als de wiedeweerga weer HP geveerde citroens gaat bouwen!  Twisted Evil  Twisted Evil  Mr. Green

Maar eigenlijk wil ik mijn BX gewoon zolang mogelijk laten rijden.  Wink

Profiel  

rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2516

Gepost: 02 februari 2005 03:24 PM
  [ # 17 ]
René van Maren schreef:

Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd :kots

Claxon Indrukken Terwijl Roestig Onderstel Even Nivelleert.

oftewel: toeteren terwijl je auto omhoog komt.
dus: Citroen MOET wel hp-vering blijven leveren…

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 02 februari 2005 03:29 PM
  [ # 18 ]

Cker weten…. anders word het toch overstappen naar een andere soort Cit…bijv Saxo ofzo…

Profiel  

Daffodil31LE
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 438

Gepost: 02 februari 2005 09:28 PM
  [ # 19 ]

Ik hoorde juist andere verhalen bij de Citroën-dealer. Volgens zijn bronnen zou het binnen nu en 4 jaar zo moeten zijn dat elke Citroën (op aanvraag) leverbaar moet zijn met HP.

Zie het als de Volvo 340. Deze was in het begin enkel leverbaar met Variomatic, later was een vier- of vijfbak ook mogelijk.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 02 februari 2005 10:06 PM
  [ # 20 ]

Zoiets hoorde ik ook over de opvolger van de picasso…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 03 februari 2005 03:29 AM
  [ # 21 ]
PBO schreef:

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze de HP-vering overboord gooien. Ze hebben het in de afgelopen (ruim) 50 jaar alsmaar doorontwikkeld. Om er dan maar een punt achter te zetten, lijkt me niet echt een slim plan. Denk dat ze dan een behoorlijk aantal trouwe klanten zullen verliezen. ‘t is toch het handelsmerk van Citroën.

Inderdaad ze zouden een hoop klanten verliezen, vooral in het segment van de Xantia en C5 (lease)rijders die een Citroen kopen vanwege HP vering.
Ik vind HP vering ook super rijden, maar ben het niet echt gewend, vind mijn ZX ook prima rijden en veren. Veel beter dan die stuiterbak van een Toyota die mijn broertje afgelopen weekend heeft gekocht. Met zo een auto kun je beter het ziekenfonds pakket nemen dat fysiotherapie onbeperkt vergoed Razz

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten

Gepost: 03 februari 2005 10:51 AM
  [ # 22 ]
ZX1.4i schreef:
PBO schreef:

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze de HP-vering overboord gooien. Ze hebben het in de afgelopen (ruim) 50 jaar alsmaar doorontwikkeld. Om er dan maar een punt achter te zetten, lijkt me niet echt een slim plan. Denk dat ze dan een behoorlijk aantal trouwe klanten zullen verliezen. ‘t is toch het handelsmerk van Citroën.

Inderdaad ze zouden een hoop klanten verliezen, vooral in het segment van de Xantia en C5 (lease)rijders die een Citroen kopen vanwege HP vering.
Ik vind HP vering ook super rijden, maar ben het niet echt gewend, vind mijn ZX ook prima rijden en veren. Veel beter dan die stuiterbak van een Toyota die mijn broertje afgelopen weekend heeft gekocht. Met zo een auto kun je beter het ziekenfonds pakket nemen dat fysiotherapie onbeperkt vergoed Razz

hahahaha :cx

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 03 februari 2005 06:44 PM
  [ # 23 ]
Daffodil31LE schreef:

Ik hoorde juist andere verhalen bij de Citroën-dealer. Volgens zijn bronnen zou het binnen nu en 4 jaar zo moeten zijn dat elke Citroën (op aanvraag) leverbaar moet zijn met HP.

Zie het als de Volvo 340. Deze was in het begin enkel leverbaar met Variomatic, later was een vier- of vijfbak ook mogelijk.

Als dit zo is verklaart het dat aparte remsysteem. Stuk makkelijker als optie plaatsen als het veersysteem zich alleen maar met de vering bezig houdt. Blijft jammer. Maar als dat is wat er nodig is om Hp op de weg te houden.

Moet zeggen dat als de C6 idd op onderstel van de 407 staat (double wishbone), en hele slimme hp heeft… dat zou nog bijna wat kunnen worden… eindelijk een waardig opvolger van de CX? Ik ben benieuwd, anders is het echt CX’en tot het einde der tijden Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1170

Gepost: 03 februari 2005 07:05 PM
  [ # 24 ]

Zomaar wat hersenspinsels.
Ik heb een beetje een tweeslachtig gevoel over dit onderwerp. Enerzijds vind ik niks lekkerder rijden dan een HP-Citroën, en ook ik heb daar een aantal representatieve vertegenwoordigers van gehad (en nu nog). Anderzijds begin ik me af te vragen of Citroën de HP nog zo belangrijk vindt voor de marketing. Ik ben nog in geen enkele advertentie tegengekomen dat de C5 zijn/haar veiligheid of comfort ontleent aan de HP. Wel worden genoemd de brake-assist, meedraaiende koplampen en de trilstoel. Ik zou hetzelfde luchtkasteel wensen als Bram, maar ik ben bang dat dat er nooit meer van komt, zeker niet nu Citroën zich ook al verlaagt tot het op de markt brengen van een yuppentractor. Zolang ik Xantia of BX kan blijven rijden, zal ik dat doen, maar als er tenslotte voor mij geen alternatief meer beschikbaar is binnen de Citroën-collectie, zal ik wel wat anders Frans kiezen. Liever een comfortabel geveerde andere Fransoos dan een Duitse Citroën   Confused En met een HP alternatief bedoel ik niet een C6 van minstens 45.000 euro. Shocked

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 03 februari 2005 07:36 PM
  [ # 25 ]

Lomp!
Ik vind dat de C4 het had moeten hebben..
Als ze stoppen ben ik bang dat veel Citrofielen de pijp aan maarten geven en een OPEL nemen

NEVER!

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 03 februari 2005 11:11 PM
  [ # 26 ]
René van Maren schreef:

Lomp!
Als ze stoppen ben ik bang dat veel Citrofielen de pijp aan maarten geven en een OPEL nemen

NEVER!

Opel!!! Nee, dat nooit. Ik heb diverse Opels gereden, en mij er nooit thuis in gevoeld. (nooit 1 zelf gehad hoor!)

Profiel  

Daffodil31LE
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 438

Gepost: 03 februari 2005 11:29 PM
  [ # 27 ]
René van Maren schreef:

Lomp!

NEVER!

Ik hoop het niet…. Wat MOET ik met al die pijpen! Mr. Green

Ja, mijn naam is Maarten

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 04 februari 2005 12:33 AM
  [ # 28 ]

Ik blijf zowiezo nog heel wat jaren BX rijden. Zal op een gegeven moment misschien wel een auto bij komen voor dagelijks vervoer. Als er echt geen HP-citroën meer zou zijn en ik zou een jonge auto willen rijden, dan wordt het een Honda Prelude (niet het laatste type). Aangezien deze ook zeer comfortabel zijn.

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 04 februari 2005 02:35 PM
  [ # 29 ]
René van Maren schreef:

Lomp!

NEVER!

Opel?!! AAAAAH, dan ga ik nog liever op de brommer! Nee, ik ben heus niet eenkennig, en mogelijk staat er in de toekomst nog wel eens een Ford voor de deur, maar als ik in een vlaag van verstandsverbijstering ooit een Opel zou kopen zou ik er achtermekaar Vauxhall badges op plakken, mijn geestelijke gesteldheid op dat moment dan nog maar niet te na gesproken….  :bananna

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten

Gepost: 04 februari 2005 02:42 PM
  [ # 30 ]
WYD schreef:

Ik blijf zowiezo nog heel wat jaren BX rijden. Zal op een gegeven moment misschien wel een auto bij komen voor dagelijks vervoer. Als er echt geen HP-citroën meer zou zijn en ik zou een jonge auto willen rijden, dan wordt het een Honda Prelude (niet het laatste type). Aangezien deze ook zeer comfortabel zijn.

Confused  Mad spleetogenbak

Profiel  

2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook