gti_styling84 schreef:WYD schreef:Ik blijf zowiezo nog heel wat jaren BX rijden. Zal op een gegeven moment misschien wel een auto bij komen voor dagelijks vervoer. Als er echt geen HP-citroën meer zou zijn en ik zou een jonge auto willen rijden, dan wordt het een Honda Prelude (niet het laatste type). Aangezien deze ook zeer comfortabel zijn.
spleetogenbak
rijstraket
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ik hoor het alweer, nog nooit in een Honda Prelude gereden. Kom maar terug als je kilometerervaring hebt in een Honda Prelude. Op de snelweg is het comfort van een HP-Citroën niets vergeleken bij dat van een Honda Prelude. En tja een VTEC heeft toch echt iets meer power onder de motorkap. Dat moet ik helaas nog steeds missen bij Citroën.
Jawel, ik heb eens meegereden in een prelude (met de platte lampjes en 4ws kan dat kloppen?) maarja wat is acceleratie als je hebt meegereden in een Lotus Esprit Turbo ...nope, geen prelude voor mij
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
4ws is 4 wheel steering en is een aparte eigenschap van de Prelude.
klopt, was geloof ik een 2.2 liter motor…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
WYD schreef:4ws is 4 wheel steering en is een aparte eigenschap van de Prelude.
En op de ZX, Xantia, XM en Xsara is ook een meesturende achteras te vinden, weliswaar wat passiever, maar niks nieuws onder de zon. Honda maakt wel kekke benzinemotoren met veel PK’s, maar die komen pas bij hoog toerental beschikbaar en dan gaat het verbruik ook tellen. Onder de 3600 tpm is het een gewone superzuinige motor. Bovendien een erg laag koppel en bij zeer hoge toeren beschikbaar. Het is maar waar je voorkeur ligt… Ik denk persoonlijk dat de 1.6 16V een prima concurrent is voor de 1.5 VTEC-E.
Op de snelweg is het comfort van een HP-Citroën niets vergeleken bij dat van een Honda Prelude.
En een Prelude comfortabel? Begin ik me bijna af te vragen of je wel eens in een Citroën hebt gereden…
Op de snelweg is het comfort van een HP-Citroën niets vergeleken bij dat van een Honda Prelude.
Zo, dat gaat lekker, Verder alles oké???
Of je bolletjes vullen
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
En als je hard wilt, dan moet je denk ik toch ook eens een ZX 16v, BX 16v, Xantia V6, XM V6.24 of een CX Gti Turbo gaan uitproberen, dat zijn allemaal niet bepaald langzame autos, en meestal ook voor een habbekrats te koop.
En een Prelude comfortabeler dan een CX? Ik kan me niet herinneren of ik weleens in een Prelude heb (mee)gereden, ik dacht het wel maar het kan ook een accord oid zijn geweest. Maar, een rolls royce is al minder comfortabel dan een CX, en eigenlijk ook een XM kan ik je met zekerheid vertellen, dus dan zou er wel iets fundamenteel anders moeten zijn aan een prelude dan aan alle andere hondas waar ik weleens mee heb gereden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ja zo kan het gebeuren dat een topic “Stel Citroen stopt met HP auto’s, wat gaan jullie dan doen.
“ ontaard in een topic “Hoe confortabel is een Honda prelude?”
Wat mij betreft Heiligschennis en het glazuur moet spontaan bij de ware citrofiel van de tanden springen
Moderator neem je verantwoordelijkheid en doe er wat aan s.v.p.
Voortzetten op http://www.ordinairevervoersmiddelen/honda.nl s.v.p.
René van Maren schreef:Op de snelweg is het comfort van een HP-Citroën niets vergeleken bij dat van een Honda Prelude.
Zo, dat gaat lekker, Verder alles oké???
Of je bolletjes vullen
Hehehe, waar heb ik dit eerder gehoord :
O ja in een Topic dat ik zelf gestart heb, zie: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=161124
arhnic schreef:
Voortzetten op http://www.ordinairevervoersmiddelen/honda.nl s.v.p.
Link doet ‘t niet… :27
Oké nou weten we dat WYD na Citroën in een Honda Prelude wil rijden en dat hij waarschijnlijk de enige is op dit forum..
Andere geven aan opzoek te gaan naar een mooie oudere hydropneumaat(wat doen ze nu dan eigenlijk ) en we hebben een paar die overstappen naar Peugeot of Renault…
Zelf zou ik denk ik er toch altijd wel een HP Citroën bij willen hebben en als ik dan toch een nieuwe auto moet hebben een nieuwe ongeveerde Cit of Peugeot en later wanneer ik wanneer ik geen wildebras meer ben een eigenzinnig Renault slagschip…
Next one please
Daffodil31LE schreef:arhnic schreef:
Voortzetten op http://www.ordinairevervoersmiddelen/honda.nl s.v.p.
Link doet ‘t niet… :27
@ Doffofil31LE, Probeer deze eens: http://www.autoweek.nl/forum
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:
Zelf zou ik denk ik er toch altijd wel een HP Citroën bij willen hebben en als ik dan toch een nieuwe auto moet hebben een nieuwe ongeveerde Cit of Peugeot
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bassman schreef:Simpele Ziel schreef:
Zelf zou ik denk ik er toch altijd wel een HP Citroën bij willen hebben en als ik dan toch een nieuwe auto moet hebben een nieuwe ongeveerde Cit of Peugeot
Simpele Ziel schreef:
Zelf zou ik denk ik er toch altijd wel een HP Citroën bij willen hebben en als ik dan toch een nieuwe auto moet hebben een nieuwe ongeveerde Cit of Peugeot
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Daffodil31LE schreef:
arhnic schreef:Voortzetten op http://www.ordinairevervoersmiddelen/honda.nl s.v.p.
Link doet ‘t niet…
Kan ik je van dienst zijn met een paar kwartjes? (no offence)