Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik heb me er nog niet echt in verdiept, maar ik heb begrepen dat dat inkorten inderdaad wel te doen is. Maar ja, ik weet het niet, die breedspoor aanpassing hebben ze niet alleen gedaan voor de TRX’en, het had ook wat met het onderstuur te maken als ik het goed heb begrepen. Sterker nog, ik geloof dat alleen de breedspoort voorschermen een gevolg zijn van de TRX’en, de spoorverbreding ging echt over weggedrag.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Inkorten is best te doen, maar is precisiewerk. Ik neem aan, dat daar een aardig prijskaartje aan kan gaan hangen. Custom assen natuurlijk ook. En dan wordt het dus weer kiezen.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ach dat inkorten moet je denk ik gewoon gaan doen, zal een paar aandrijfassen kunnen kosten, maar ja, dat hoort bij de experimentele aard van het beestje. Gewoon heel secuur werken denk ik.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
En balanseren!!!!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja… hoe dan ook, het is voorlopig toekomstmuziek. Eerst de SV noodzakelijk onderhoud en motor en spuiten, en de RV op de weg houden… tegen de tijd dat ik eindelijk aan de Gti toekom dan klop ik nog wel aan voor nog een St. Marien Special’ motor. Nu ik er aan denk, moet toch nog een M25/666 hebben voor de prestige… wellicht dat het hele inkort verhaal daar trouwens wel relevant wordt…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dus eerst oefenen op de GTi? Hoeveel assen heb je liggen?
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:Ik heb me er nog niet echt in verdiept, maar ik heb begrepen dat dat inkorten inderdaad wel te doen is.
Gewoon doorzagen, stuk er tussen uit halen, bus draaien waar de as perfect inpast en rondom perfect aflassen. Gaat prima. En blijft jaren zitten! Ik ken een SM waarbij de assen op deze manier zijn gemaakt. En dat zit al jaren!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik weet het niet Yuri, als het balanseren van wielen al op een paar gram nauwkeuring moet, dan lijkt me dat met assen ook het geval en ik geloof niet, dat er ook maar iemand is die zo perfect kan lassen.
De onbalans opvangen met de wielen, dat lijkt me ook niet echt geweldig, maar misschien werkt het wel. Althans, nochtans, jij zegt dat het werkt.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het is wel een interessante discussie. Maar het is wel zo dat die paar gram op die wielen wel ~31cm van het hart van de as af liggen (op een CX), op de as is het veel dichterbij de hartlijn dus is de middelpunt vliegende kracht van een paar gram ook een stuk minder, denk ik. Een onbalans van een paar gram in een wiel zal je dus eerder voelen dan een onbalans van een paar gram op een as.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Zit wat in. Maar mijn gevoel blijft zeggen, schreeuwen, dat je niet moet gaan zagen in een aandrijfas. Mijn gevoel zou dat altijd een zwak punt blijven vinden. Maar wie ben ik?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Oh en ook, wat Yuri ook wel weet denk ik is dat een SM redelijk ongevoelig is voor onbalans vanwege die enorme wiellagers… net zoals een DS…
Maar toch, het zou me niet verbazen als er een flinke onbalans in een as moet zitten voordat je het gaat merken (tenzij je graag 240 rijdt de hele dag natuurlijk, dan zal het allemaal wat scherper zijn).
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:Oh en ook, wat Yuri ook wel weet denk ik is dat een SM redelijk ongevoelig is voor onbalans vanwege die enorme wiellagers… net zoals een DS…
Maar toch, het zou me niet verbazen als er een flinke onbalans in een as moet zitten voordat je het gaat merken (tenzij je graag 240 rijdt de hele dag natuurlijk, dan zal het allemaal wat scherper zijn).
Ik denk dat ene WvdL wel een paar geile assies voor jouw beest kan beunen hoor
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
(en als ze niet meer geil zijn? wat dan? worden ze slap????)
Sorry, kon het niet laten.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Geile assies zijn altijd geil. En dat zal ‘m idd wel lukken denk ik ja.
Maar heeft iemand nog iets zinnigs te melden over as onbalans? Geil of niet geil…
Ik ben eigenlijk nog steeds voor ombouw naar breedspoor…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
je wielen dynamisch balanceren zoals al gezegd is.
Maar je assen laten balanceren kan toch zeker geen kwaad…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.