Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tijd voor nieuw topic
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Deel III van de uhmmm… ja… berichtgeving rondom mijn Gti Turbo ∞.
En nog maar een keer de foto gemaakt door onze voorzitter.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja ja… we zijn alweer zover.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Oh ja, ik weet niet meer zeker of ik het al gepost had, maar hier is de link naar het wat karige CX prestige blog .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Ook dit deel 3 ga ik met belangstelling meelezen.
Heb je al een einddatum in je hoofd?
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
sans-pareil schreef:Oh ja, ik weet niet meer zeker of ik het al gepost had, maar hier is de link naar het wat karige CX prestige blog .
Wat ik mis in die (of is het dat?) blog, is een foto van hoe ze eruit zag toen je haar net had gehaald.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik geef opdracht aan het blog mannetje om het er op te zetten. Hij is alleen wat langzaam op het moment, iets met trouwen.
Ik heb geen enkele vorm van einddatum in mijn hoofd, en ik zou mezelf ook voor de gek houden als ik iets riep, want ik haal het waarschijnlijk toch niet. Ik denk niet echt verder dan ‘het volgende klusje’. De VEMS bestelling is wel de deur uit, en ik heb vandaag mijn gereviseerde bovenst draagarmen gemonteerd, dat was wel nodig, de bovenste fuseekogels hadden beide speling die gewoon met de hand goed te voelen was. Ook de draagarmlagers waren aan vervanging toe. De oude hadden een soort stappen gedrag in de draaibank, een soort tik-tik-tik.
Het ritje naar huis voelde dan ook uitstekend, grote verbetering. het klusje viel wel mee, zeker met de verschillende fusee persen op basis van hydraulische pompen die Van der laan heeft. Alleen die splitpennen waarmee die veercylinderpennen in de draagarm vast zitten zijn hoogst irritant.
Nu de draagarmen eindelijk op orde zijn, ga ik denk ik de VEMS op de huidige motor instaleren. Ik heb ook al een open luchtfilter slingeren, en op een gegeven moment wordt het zo warm dat ik een beslissing moet maken op velgengebied. Alhoewel, ik kan natuurlijk nog een setje alfa 15 inch staal op de kop tikken en daar pirelli 205/60-15 W’s op zetten voor de komende zomer, want ik ben wel erg benieuwd of het John gaat lukken turbo velgen in 16x6.5j te laten maken ergens.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Wat startpics van de prestige.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik heb een CX BDP sensor en een BX BDP sensor opgestuurd naar de heren van DP Engineering, om te zien hoe de VEMS in elkaar moeten zitten.
Verder het heugelijke nieuws dat turbovelgen in 16 inch x 6,5J ET40 gaan lukken… dus dat verandert de hele velgen, wielen en banden kwestie.
Ik denk dat ik de Superturismo’s weer verkoop, die ene mille miglia spiderplus laat richten, en dan weer een tijdje op 225/45ZR17-91Y Pilot Sport PS2’s ga rijden totdat de turbo velg replica’s gemaakt worden… Ik heb nog wat ahumm… matige PS2’s maar zelfs als ik wat nieuwe moet kopen kunnen die later altijd nog overgezet worden naar de RV.
Morgen heb ik ineens tijd om wat dingen te doen, dus ik ga kijken of ik mijn M25/666 in Leiden op kan halen en kan gaan demonteren, opmeten schoonmaken en verder kan voorbereiden op zijn volgende leven als St. Marien Special…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Welke waren de mille miglia spiderplus ook alweer
Hoelang denk je dat het duurt voordat de replica’s er zijn
Neem aan dat de prijs mee viel, nu dat je er toch direct aan gaat beginnen?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De SpiderPlus’en van Mille Miglia waren de eerste 17 inchers die ik onder de SV had, zoals in m’n avatar.
En ja, die turbo replica’s zijn te betalen. Nadere details zijn denk ik beschikbaar in St. Marien. Ik vind het wel heel gaaf, turbo velgen in een inch maat.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja ik vind het ook de gaafste en mooiste oplossing
Ben benieuwd
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
sans-pareil schreef:De SpiderPlus’en van Mille Miglia waren de eerste 17 inchers die ik onder de SV had, zoals in m’n avatar.
En ja, die turbo replica’s zijn te betalen. Nadere details zijn denk ik beschikbaar in St. Marien. Ik vind het wel heel gaaf, turbo velgen in een inch maat.
er velen die daar oren naar hebben, keep us posted.
worden die per set van 4 gefabriceerd, of ook in kleinere/grotere serie ??
dan ook prijsindicatie gaarne !
ik/we horen het graag.
Jim
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
sans-pareil schreef:Wat startpics van de prestige.
ik ken die kleur volgens mij….
houd je die aan ? is best chique.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
cx25gtit2 schreef:sans-pareil schreef:Nadere details zijn denk ik beschikbaar in St. Marien.
er velen die daar oren naar hebben, keep us posted.
worden die per set van 4 gefabriceerd, of ook in kleinere/grotere serie ??
dan ook prijsindicatie gaarne !
ik/we horen het graag.Jim
Ik denk dat je dan met garagestmarien ofwel Wendela contact moet opnemen…