86 van de 224
« Eerste  < Vorige 84 85 86 87 88 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 01 juni 2008 10:39 PM
  [ # 1276 ]

Weet je, stuur maar gewoon wat je hebt, als er duidelijke maten opstaan kom ik er wel uit.

 

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 juni 2008 11:13 PM
  [ # 1277 ]

Dit wordt het idee, maar doorsnede van het wiel en maat en aantal van de tanden moet nog even bekeken worden. Ik weet niet of het zoals op dit plaatje staat kan, maar anders moet het hele wiel op een soort van afstandsbus gezet worden…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 01 juni 2008 11:46 PM
  [ # 1278 ]

Oef, ik kan alleen vlakke wielen maken.

 

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 juni 2008 11:51 PM
  [ # 1279 ]

Ja dat dacht ik al is geen ramp, dan doen we het met een afstandsbus en een vlakke schijf met tanden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 01 juni 2008 11:54 PM
  [ # 1280 ]

Pfjoew, gelukkig maar Laughing

 

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 06 juni 2008 04:48 PM
  [ # 1281 ]

Goed, ben vandaag even aan het meten geweest, en heb een goeie blek gevonden voor het nokkenas tandwiel.

Ik heb het er ook nog even met John over gehad, en die adviseert toch een krukas pickup omdat het preciezer is. Ik denk dat de ‘rooie’ motor dus zeker een krukas sync gaat incorporeren, maar ik ga nu even de nokkenaspoelie richting op want je moet toch, als je een keer sequentiele injectie en misschien een bobine per bougie wilt doen, weten hoe je nokkenas staat.

Plus, ik kan bij de nokkenas zonder de motor er uit te halen.

Maar goed dus, ik heb nodig een tandwiel, ik denk met 36-1 of 60-1 tanden. Het wiel moet 3mm dik zijn, (ik ga nog even op het IRC kanaal van VEMS navragen of dat genoeg magnetische verstoring voor een HALL sensor gaat veroorzaken). Ik ga de boutjes in de nokkenaspoelie vervangen door tapjes want dan kan ik ze helemaal door het hart heen draaien en gebruiken om aan de achterkant het pickup tandwiel vast te zetten. Ik heb ook al een malletje voor die boutgaten, dus dat gaat allemaal goed. Enige wat ik nu nog even moet doen is een positie kiezen waarbij de ontbrekende tand op een voorspelbare plek staat, en nog even navragen of dat uberhaupt belangrijk is, want als er een offset gespecificeerd moet worden maakt het geen reet uit waar de ontbrekende tand precies zit. Er zitten op de motor ook een aantal ongebruikte boutgaten daar die uitstekend voor een beugel voor de sensor gebruikt kunnen worden. Bijkomend voordeel is dat de nieuwe sensor gewoon getest kan worden met draaiende motor.

Verder is de nieuwe TPS als het goed is besteld. De VEMS zal even omgesoldeerd moeten worden tot een HALL sensor, maar dat is geen ramp, en als het goed is, de betrouwbaarheid verbeteren.

Oh ja, in de tussentijd is er weer een stuk uitlaat afgebroken… een van de achterste pijpjes deze keer. Zucht.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 06 juni 2008 05:03 PM
  [ # 1282 ]
sans-pareil schreef:

Oh ja, in de tussentijd is er weer een stuk uitlaat afgebroken… een van de achterste pijpjes deze keer. Zucht.


Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing

sorry Surprisedops:

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 06 juni 2008 06:11 PM
  [ # 1283 ]

Ach, als het iemand anders zou overkomen zou ik het ook grappig vinden. Nu vind ik ‘t voornamelijk wat vermoeiend. Vooral omdat het niet eens doorgeroest is, het zijn gewoon metaalmoeheidsbreuken.

En om nou midden in mijn VEMS projekt geneuzel even 2k extra uit te geven aan een EPS rvs uitlaat is ook weer zo wat.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 06 juni 2008 06:37 PM
  [ # 1284 ]

Je zult toch aan een nieuwe, groter uitlaat moeten, denk ik.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 06 juni 2008 09:05 PM
  [ # 1285 ]

Ja dat zowiezo. Het wordt een flink RVS ding. Alleen liever even niet deze week. Plus, ik moet, als ik een nieuwe uitlaat maak, er ook over nadenken hoe dat zal moeten gaan aansluiten op de nieuwe turbo. Dus, ik wil daar pas over nadenken als ik ook naar de nieuwe motor zit te staren, en mij een beetje kan indenken hoe ik dat wil hebben.

Ik had nog een vaag plan om de brandstoftank te vergroten, en de uitlaten er doorheen te laten lopen. Maar daar is meer denkwerk voor nodig.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 06 juni 2008 10:02 PM
  [ # 1286 ]

wel een goed idee om je ppo op te warmen..

is er al een vems voor ppo gebruik ?

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 06 juni 2008 11:24 PM
  [ # 1287 ]

misschien een beetje overdreven om een VEMS in een diesel te klussen?  Laughing

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 juni 2008 12:16 AM
  [ # 1288 ]

Volgens mij nog geen zelfontbrander op een VEMS. Dat zou wel cool zijn, maar wat je er dan mee moet aansturen vind ik lastig, want in HDI’s heb je het over zulke debiel hoge drukken…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 07 juni 2008 01:49 AM
  [ # 1289 ]

Nos in een diesel werkt wel leuk.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 07 juni 2008 02:33 AM
  [ # 1290 ]

vertel….

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
86 van de 224
« Eerste  < Vorige 84 85 86 87 88 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook