Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net even bij SP lang geweest en ook rondje SV gedaan
Het vermogen is toch minimaal indrukwekkend te noemen
Het reageerd allemaal net even wat sneller als bij me eigen Turbo.
Maar op de terugweg moet ik zeggen, me eigen CX valt toch zeker niet tegen.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo, net weer even wat welverdiende aandacht aan de SV gegeven. Ik heb de bakolie ververst (het irriteert me mateloos dat je dat soort dingen pas opvallen als iemand anders het zegt - hij schakeli nu veel soepeler). Verder de voorraadbol gevuld en even geklooid met de pbv, hem een beetje rijker gezet bij stationair, in de hoop dat ie dan bij WOT ook weer iets meer benzine heeft.
Maar hij is me niet snel genoeg meer. Duidelijk tijd voor de VEMS. Gelukkig heb ik de volgende 2 vrijdagen ingepland om te VEMSen. Dag 1 wordt denk ik een luchtpijp van een gti turbo 1 doorzagen en er een gat in tappen voor de MAT. Misschien dat ik ook het dashboard kastje demonteer en een manier verzin om de VEMS te plaatsen op de plek van de Bosch injectie computer. Dan nog de bedrading afmaken, en liefst ook de VEMS sensoren zoveel mogelijk aansluiten zodat er de vrijdag er op een data-vergaar ritje kan worden gedaan om er achter te komen hoe de huidge opstelling presteert.
Als dat gedaan is ga ik de luchtmeter er maar uit slopen, en ook het bestaande onstekings en injectiesysteem er uit halen - dan moet de VEMS het gaan doen. Ik ben nogal benieuwd hoe lang het duurt voordat alles voldoende ingesteld is zodat er mee te rijden valt…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed, vandaag werd ik ‘t ineens zat en besloot ik dat er vaart gemaakt moest worden. Dus.
De injectiecomputer ligt er uit. De AEI ligt er uit. Het luchtfilter en de luchtmeter liggen er uit. De MAT sensor is geplaatst. De 730cc injectoren zitten er in. De nieuwe TPS zit er in. Een deel van de draadboom is er uit geknipt. Ik ga morgen verder bouwen. Een injector zit nog niet helemaal lekker. Ik heb me tot doel gesteld om morgen alles op z’n plek te hebben, en bedraad.
Dan het - kleine - werkje van programeren… Moet zo gebeurd zijn toch?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Prettige maand vakantie….
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ach, ik heb gewoon de SH-30-ZN gepakt. De SV staat bij VDL op de brug. Ik denk alleen dat ik hem morgenmiddag naar buiten moet duwen. Want ik vermoed dat ie dan nog niet rijdt.
In ieder geval hebben alle sensoren nu een plekje. Het is alleen een kwestie van draadjes en overdruk slangetjes. Dan dus programeren…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
waterman771 schreef:fluidphreak schreef:Hee, precies zo’n roomwitte Turbo heb ik volgens mij een tijdje zien staan in Beverwijk (bij een huis waar nog twee serie 2 GTi’s staan). Nu staat-ie daar niet meer. Kan het dezelfde zijn? Die zag er wel zeer mooi uit.
Zou het de turbo van Piet Buijsman zijn die Sans gekocht heeft :
Ik ben wel erg laat: maar het is inderdaad de mijne geweest.
Piet
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ah leuk, wat een kleine wereld is het toch.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
PBuijsman schreef:waterman771 schreef:fluidphreak schreef:Hee, precies zo’n roomwitte Turbo heb ik volgens mij een tijdje zien staan in Beverwijk (bij een huis waar nog twee serie 2 GTi’s staan). Nu staat-ie daar niet meer. Kan het dezelfde zijn? Die zag er wel zeer mooi uit.
Zou het de turbo van Piet Buijsman zijn die Sans gekocht heeft :
Ik ben wel erg laat: maar het is inderdaad de mijne geweest.
Piet
Leuk, ik rij daar wel een keer per week langs of zo, en zie altijd minstens 1 CX staan. Maar van die Turbo was ik wel het meest fan.
En?
loopt ie al?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ben vandaag maar verder gaan VEMSen. Er is vooruitgang geboekt. Bijna alle sensoren zijn aangesloten. Net niet zichtbaar, de nieuwe injectoren.
Ik moet alleen nog de draad voor de BDP maken, die moet met mantel, en ik was vergeten een microfoon snoertje van huis mee te neme. Verder moet ik nog wat massa’s aan de sensor ground maken.
Het nieuwe brandstofpomp relais zit er in, en de hoofdstroom zit over een contactgeschakeld 50A relais. Er moeten nog wat draadjes aangemaakt worden voor de toerenteller, en ook de boost solenoid moet nog even aan een injector driver gezet worden. De bobines zijn nu aangesloten, maar ik weet nog niet of ze nou logic level zijn of niet…
Nieuwe setup van de wastegate, en net eens stukje verzaagde gti t1 pijp in beeld, en ook de plaatsing van de MAT sensor
Wat lastig om te zien, maar verzaagde gti t1 pijp met doorgesneden gti t2 slang en daar onder is ook de turbo ergens. Nieuwe luchtfilter zit er nog niet in.
Den Turbo.
Bedrading.
Meer bedrading
Onder het dashboard ook nog hier en daar een draadje:
Ik heb nu echt geen keus meer, hij moet nu wel gaan rijden op de VEMS want dit ligt er naast:
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Geweldig!!! Er liggen eindelijk ‘dingetjes’ in je veerpootbakjes.
Heb je alles ook netjes in een schemaatje? Wat een berg draden weer. Dat kost je zo weer een kilo….
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja maar min een luchtfilter, min 2 kastjes, beugels voor die kastjes, min luchtmeter, min injectie en onstekingsdraadbomen… denk dat ik gewicht kwijt ben.
Heb lekker de ruimte in het vooronder nu.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Oh ja, ik heb natuurlijk ook een schema. Of, ik werk van een schema van een andere VEMS gebruiker die een vrijwel overeenkomstige setup heeft. Ik moet er alleen de boost solenoid voor toevoegen, en even achterhalen of hij nou logic level of gewoon 12v bobines gebruikt.
Verder is het nu wel aardig op orde kwa bedrading. Alle relais zitten er in enzo. Morgen laatste aarde verbindingen leggen. Dan kan het grote configureren beginnen. En dan ga ik ook alle problemen met de huidige oplossingen tegenkomen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
je gaat door op zondag? dan hoef je misschien toch niet te duwen…...
Die T1 pijp config met aanhangsels ziet er netjes uit!
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hehe. Dat wist je dat het er netjes uitzag want jij hebt het eerst op je T1 gezet. Het wordt zo wel tijd om een voorraadje van die T1 pijpen aan te leggen. Het lost op zich ook het T2 probleem van die scheurende pijp op.
Ik denk dat ik toch moet duwen. Als ik vandaag de vrijloop aan de gang krijg dan kom ik al een stuk verder dan verwacht. Ik heb wel eindelijk bedacht hoe de firing sequence nou moet lopen met mijn 36-1 wieltje. Ik ga gewoon de VEMS vertellen dat het een V8 is. Per 360 graden injecteert ie dan vier keer en voor een wasted spark V8 zou ie dan 2x moeten vonken in de 360 graden en dat klopt ook. Dat zou op zich moeten werken volgens mij.
Ik moet nog even weten waar het wieltje precies zit t.o.v. TDC, en dan is er volgens mij aan de basis voorwaarden voldaan. De fancy dingen zoals de boost solenoid en de klopsensor zal nog wel even puzzellen zijn, maar als de vrijloop binnen afzienbare tijd werkt ben ik al heel blij.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!