Sans maakt zich helemaal niet meer druk of Citroen nog HP geveerde auto’s gaat bouwen….
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Sjiek voitureke
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Leuke reacties allemaal jongens. Toch fijn dat ik hier allemaal mensen tegenkom die me niet gaan vertellen hoe gestoord ik ben. Nu nog op zoek naar een Maikonics ECU .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ik snap werkelijk niet wat je met zo’n hok moet…...................................
congratz, mooie kar, leuk als volgende project, maar dan wel met leder
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Van harte.. geweldige auto!
(kriebelt hier ook steeds meer )
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ze hebben er nog een paar hoor .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Ze hebben er nog een paar hoor .
Ja ik zag het al staan.
Omdat ik gewoon redelijk veel rij (50-60k p j.) moet ik ten eerste weten of het echt wat voor me is (nog nooit in een CX gezeten ops:, en zo ja kijken of ik het budgetair verder in orde krijg (icm die kilometers) bijvoorbeeld d.m.v. LPG.
Maar tot die tijd begin ik steeds meer gevoel bij de CX te krijgen.. Wat een wagen! Wat een ontwerp!
De 26ste zal ik zeker je fantastische auto bewonderen
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ach als je de afschijving van een nieuwe(re) auto mee gaat tellen kan je er echt een heleboel liters super 98 in gaan gooien. Dat valt mij altijd op als ik er aan ga rekenen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
tjonge… hij wel. ik ben helemaal scheel van afgunst.
ik heb net die rekening van 60 euro aan je betaald voor die domein naampjes.. kan wel zien waar jij die vette cx van rijdt
ff serieus, dus jij haalt me op de 26ste maart voor de meeting? ah mooi
je 2400 gti ook in kunnen ruilen?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
He he, verdiende ik maar wat aan die domeintjes… helemaal niks, doe ik allemaal uit citrofielie.. . Wat dat ophalen betreft, ik vind het geen probleem, moet alleen mogelijk ook Dhr. Ziel ophslen, en jullie moeten allebei maar zien hoe jullie terugkoman, want ik wil om een uur of 1730 a 1800 weer in Leiden zijn. Nu begrijp ik dat je graag mee wil rijden in SV15XX, maar Heerhugowaard is wel een stukje om . Vind ik niet errug hoor, voor onze grote roerganger, maar misschien moet je ook even een CX gaan kopen ?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Helemaal goed. van leeuwen had er zo’n financiele wanorde van gemaakt dat de tent bijna failliet was. Wim heeft gerard uitgekocht om de tent te redden. Daarvoor moest al zij geld en dat van zn vrouw erin. Hij heeft zelfs zn huis moeten verkopen en woont boven de garage….
Die man is een held!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nou iedereen bedankt voor de leuke reacties. Het is dan tijd om eens langzaam te gaan denken aan een aantal kleine modificaties die ik wil gaan maken. Mijn uiteindelijke doel is een motorvermogen van ongeveer (270pk) (200Kw), d’as denk ik het maximale wat je nog een beetje bruikbaar op de voorwielen kan hebben.
Liefst zou ik een Maikonics ecu bemachtigen, maar het ziet ernaar uit dat dat errug moeilijk gaat worden. Maar, mogelijk kan al een boel (220pk) gerealiseerd worden met een aantal aanpassingen aan de wastegate en de Bosch L-Jetronic, maar ik moet nog e.a. aan informatie inwinnen, want ik wil ten alle kosten vermijde dat er een arm mengsel komt, want dat is echt geen goed idee. Hele hoogwaardige bougies moeten er ook in. Uit de informatie die ik tot zover heb lijkt het er op dat met extra resistors bij de luchtsensor en de temperatuursensor de injectie voldoende voor de gek gehouden kan worden om het mengsel goed te houden bij wat meer turbodruk, wat gewoon een kwestie is van de veer een beetje meer aandraaien. Normale max druk is 0.55 bar, en het op wat meer, 1 bar ongeveer krijgen zou al genoeg moeten zijn voor die 220pk.
Voor dat ik de stap van 220pk naar 270 ga maken moet er iets met de koppeling gebeuren want boven de 220 trekt die het schijnbaar niet zo goed meer, en ik denk dat dat ook het moment is dat er een diesel eindoverbrenging in komt. Deze laatste punten zijn lange termijn planning, maar ik wil al wel vrij snel naar de 220pk toewerken dus.
Als iemand iets nuttigs weet te vertellen, vooral op het gebied van zorgen dat het mengsel goed blijft, dan houd ik mij erg aanbevolen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Hé onvergelijkbare!
Je hebt haar dus gevonden!. Nu nog effe door de 300 pk grens… als jij nou eens even op de A12 het asfalt een beetje gaat opruwen, dan hebben we daar ook geen last meer van. Is het allemaal wel verantwoord om jou daar in te laten rijden? Je vertelde mij dat je een probleempje had met een wat zware rechtervoet ? Zonder dollen, vreselijk mooie auto-gefeliciteerd dus.
groet
Yke
Ondanks dat ze zwart is, heb je volgens mij een “witte raaf” gevonden. Echt een buitenkans en werkelijk een prachtig interieur. Heel veel geluk ermee!
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville