115 van de 224
« Eerste  < Vorige 113 114 115 116 117 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 januari 2009 11:30 PM
  [ # 1711 ]
Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 januari 2009 08:55 PM
  [ # 1712 ]

Zo, ben helemaal klaar voor een dagje DP-engineering morgen, behalve een camera. Wellicht dat ik dat nog kan regelen, anders moet het maar met de gsm. Ik heb zelfs weer een officiele, werkende DB9 stekker.

Ik heb ook de draad van de toerenteller gelocaliseerd, maar nog gene puf er uit weten te krijgen, uitvogelen welke pin hoe heet in megatune is niet altijd even voor de hand liggend. Maar ja, ook daar komen we wel uit.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 januari 2009 09:29 PM
  [ # 1713 ]

Nog beter dan een fotocamera, een videocamera Cool

Ik zou zeggen, veel plezier daar, ben benieuwd naar de resultaten.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 januari 2009 10:15 PM
  [ # 1714 ]

Zonder camera mag je daar niet naartoe.  Twisted Evil

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 januari 2009 10:16 PM
  [ # 1715 ]

Wat is er nou voor interessants te zien op een foto van een rollerbank?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 januari 2009 10:17 PM
  [ # 1716 ]

Ik heb anders een heel leuke video kunnen maken van de rollenbank test van mijn sm….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 januari 2009 10:19 PM
  [ # 1717 ]

idem

Mooi moment om een nieuwe topic aan te maken, we zitten weer op de 40 pagina’s.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 januari 2009 10:33 PM
  [ # 1718 ]

Nouja er kunnen nog wel wat posts bij op pagina 40. Ik heb geen videocamera. Maar ik zal eens kijken wat ik kan doen kwa filmpjes, er is geloof ik behoefte aan.

Het is de bedoeling dat de laatste onhebbelijkheden er uit gewerkt worden, en dat de boost solenoid in het systeem wordt geproptm en dan gaan we tunen tot zeker 0.8 bar. Dan gaan we kijken hoe het er dan uitziet, of we nog verder kunnen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 januari 2009 10:52 PM
  [ # 1719 ]

Zonder film kunnen we niet adviseren. Zo simpel is het.  Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 januari 2009 10:58 PM
  [ # 1720 ]

Nouja het zijn zowiezo dyno-nogwats. Twee kasten die gekoppeld worden aan de naven, wielen er af. Dat moet al het gedoe met diravi en niveauregeling omzeilen. Omdat die kasten gewoon vast zitten.

Maar goed, ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Enerzijds het vermogen maar nog meer hoe ie rijdt nadat een paar ervaren VEMSers hem ingeregeld hebben.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 18 januari 2009 05:56 PM
  [ # 1721 ]

en, zijn er al resultaten te posten ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 18 januari 2009 07:20 PM
  [ # 1722 ]

Jawel, rustig maar allemaal.

Maar, dat gaan we wel in het nieuwe topic doen…

Deel IV

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 18 januari 2009 07:26 PM
  [ # 1723 ]

Goed, voor diegenen die het nog niet weten, dit is deel IV van het topic over mijn Gti Turbo 2, de SV-15-XX, voorzien van een VEMS .

Er zijn drie voorgaande delen:
Deel I
Deel II
Deel III


Dat is voldoende inleiding. In de 2e post van deel IV zal ik maar het verhaal gaan vertellen van het rollerbanken gisteren.

Afbeelding Bijlagen
sv15xx_800x600_01.jpgwiel01.jpgsuperblack.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 18 januari 2009 07:56 PM
  [ # 1724 ]

Goed, rollerbanken:

Gisteren ochtend om ongeveer 09.20 uur arriveerde ik bij DP-engineering en heb ik eindelijk eens persoonlijk kennis gemaakt met Dave en Pieter. Allereerst begonnen met een en ander nalopen, dat viel allemaal wel mee, enige punt wat echt gewijzigd moest worden was dat er nog dikkere aarde draden nodig waren dus die zijn gelegd en gesoldeerd. Toen een nieuwe firmware er op, en dingen wijzigen. Verder moesten de boost controller en de koude luchtklep nog even gecontroleerd worden en is alles doorgemeten of het goed in elkaar zat. Toen nog even met een net aan lopende auto gaan tanken. Tegen deze tijd was het inmiddels al lunchtijd dus daar werd een korte pauze voor ingelast.

Na de lunch dan nog even verder gegaan met BDP en ontsteking controleren, ook hier waren toch nog wat wijzigingen nodig, en moest de triggerwheel nog wat verzet worden om genoeg ruimte te hebben om voldoende te kunnen vervroegen. Verder bleek er iets mis te zijn… een cylinder liep niet goed mee.

Na allerhande wissellingen van bobines, bougies, stekkers, compressie testen en uiteindelijk injectoren, bleek een injector niet goed mee te lopen ook al spoot hij in een testbak op het oog wel hetzelfde in als de andere injectoren. Een hele ander flow matched set injectoren er op gezet, en toen was dat probleem opgelost. Toen nog de slangen voor de boost solenoid omgelegd, en tegen deze tijd was het inmiddels tijd voor het avondeten. Dave en Pieter hebben echter hart voor de zaak dus die vonden het geen probleem om door te gaan totdat het klaar was. Topklasse.

Na een voortreffelijke shoarma sleutel de CX op de dynapacks aangesloten en gaan inregelen. Dat heeft de rest van de avond gekost. Uiteindelijk om een uur of 00.30 was hij ingeregeld, weer op zijn wielen gezet en zijn we in de omgeving van Nijmegen gaan rijden om de instellingen te controleren. Uiteindelijk waren we om 01.30u terug bij DP engineering, met een getunede, zeer goed rijdende CX.

Dave en Pieter van DP engineering weten verdomd goed wat werken is, en hun kundigheid is enorm. Als iemand iets wil op performance gebied kan ik ze zeker aanraden.

Goed, dan waar iedereen natuurlijk zo op zit te wachten, de resultaten.

Het resulaat is 185 whp op de run en 191 whp bij constante belasting. Nou schijnt de Dynapack de meeste pessimistische rollerbank in Nederland te zijn (een saxo die op de dynapack 185whp scoorde had kort daarvoor bij een andere rollerbank 245pk gescoord), dus dat is een mooie, conservatieve schatting. Omgerekend naar krukas pk’s en nm’s zal het zitten op >210pk @~4800rpm en 370-390nm @ ~3300rpm. Voor wat betreft dat koppel moest de turbodruk in het middengebied beperkt worden omdat hij hem door de koppelling heen trok. De dynapack is de zwaarst mogelijke belasting voor de koppelling omdat de kasten direkt aan de naaf vast zitten en er dus geen enkele wielspin oid mogelijk is, maar de curve op die hogere boost setting was uitgekomen op iets van 420-440nm. De motor, turbo etc. kan dat dus nog aan, de koppelling alleen niet.

Dat is dus het eerste zwakke punt wat verholpen moet worden. Als volgende is het de flow, turbo, inlaat, uitlaat en intercooler zijn allemaal eigenlijk te klein vanaf zo’n 4000rpm. Je ziet ook dat het vermogens verchil tussen 4000 en 4600 toeren nog maar heel weinig is en daarna gaat het eigenljk al afnemen.

Maar goed, aangezien de bottleneck nog lang niet het blok is moet er eerst maar een andere koppelling in komen, en dan ga ik wel wat aan die flow doen. Ik zit te denken aan nog een tussenfase tussen dit blok zoals ie nu is en de st. marien special. Alles wat ik aan flow doe kan eventueel altijd op de st. marien special geprikt worden tzt.

Uiteindelijk was op rond 03.00u weer in Leiden. Ding loopt als een tierelier. Zo te zien ook heel zuinig nu (even los van de ongeveer 100km op de rollerbank met 1 op 3), maar dat weet ik pas zeker na nog een keertje tanken. Het was een heel leerzaam dagje. Maar hij moet nog wel wat harder kunnen.

Ik ga nog even kijken of ik wat foto’s en filmpjes uit m’n telefoon kan krijgen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 18 januari 2009 08:56 PM
  [ # 1725 ]

Zo even enige ruzie met mijn prut nokia. Symbian zuigt.

Die man daar op de grond is Pieter hij was met de stroboscoop de BDP markering onderop het vliegwiel aan ‘t bekijken.

Aan de dynapacks

Ik zal nog even wat aan elkaar editten en een filmpje op youtube zetten.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
115 van de 224
« Eerste  < Vorige 113 114 115 116 117 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook