13 van de 224
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 april 2005 10:51 PM
  [ # 181 ]

Oh ja, had ik moeten melden, betreffende topic inmiddels gevonden. Ik denk dat ik voor jouw manier ga, aangezien Lucas het er ook zelf uit heeft moeten halen, en dan beetje knip plak en knutselwerk is vast leuk voor mijn vriendin Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 01 april 2005 11:01 PM
  [ # 182 ]

Beste Sans,

De wondermooie zwarte CX turbo van je is dat degene die ook op de website staat bij van der Laan Confused: . 

Ik heb op de website ook een rode roestvrije CX turbo zien staan. Heb je die daar ook gezien Exclamation  Exclamation  wat vond je daarvan.

Mogelijk dat ik een keer gaat kijken, weet je toevallig of dat een gave is.

Veel vlieg plezier ====

Ron

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 april 2005 11:17 PM
  [ # 183 ]

Ron,

De website van Van der Laan kan ik maar vaag rijmen met wat ze echt hebben staan. Ik geloof dat ze niet zo heel erg thuis zijn op internet gebied Smile.

Maar goed. Ze hebben minimaal nog 3 Gti Turbo 2’s dacht ik in de verkoop. Een zwart, een zilver en een idd rood. Als het diegene is die ik daar heb gezien zag hij er netjes uit. Als hij uit de set komt waar mijn zwarte tussen zat, en ik denk dat het die is die ze bedoelen staat ie tussen de 6 en 8 jaar stil en is ie in zeer goede staat. Komt uit de collectie van een verzamelaar die geloof ik besloot toch maar wat anders te gaan doen dan 8 citroëns hebben. Het is zeker de moeite waard om even te gaan kijken, maar bel eerst even, want ze willen een auto nog weleens een beetje inbouwen Smile. Ik wilde al die andere niet want allemaal schuifdak of niet zwart Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 02 april 2005 12:13 AM
  [ # 184 ]

Bedankt Sans Pareil,

Ik ga er zeker een keer kijken, ik heb nu een bod gedaan op een mooie 2500gti 110.000 km met nieuwe dynamo,startmotor,lhm,koppeling,schijven en blokken enz enz.

Zelf blijf ik nog steeds twijfelen, wordt het een 2500gti of turbo2. De aanschaf ligt iets hoger, brandstofgebruik ongeveer hetzelfde, maar het vermogen Razz .

Ook hoor ik steeds dat een turbo 2 veel electra storingen heeft, maar volgens mij is het management zo goed als gelijk aan een 2500gti,
dus ConfusedConfusedConfused:  is dat wel zo.

Groetjes Ron

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 02 april 2005 02:41 AM
  [ # 185 ]

Ach voor mij is turbo technologie zo geweldig dat ik het wel weet. De CX hoort voor mij gewoon een turbo te hebben…. eigenlijk alle autos nu ik er aan denk, maar dat is een ander verhaal.

Kwa electronica is er volgens mij weinig verschile tussen gti en gti T, behalve dat de T een klopsensor heeft waardoor er nogal wat meer zooi in de ontstekingscomputer zit. Ik denk alleen dat het bij de turbo veel nauwer luistert, dus dat je bij een turbo veel sneller merkt als er bijvoorbeeld bougie kabels oid niet goed zijn, of als er een luchtlek is of dat soort dingen. Maar zelfs met dat zijn in mijn ervaring GtiT’s motorisch extreem betrouwbaar… verder de standaard CX problemen. Ik zou het wel weten… alleen als ik perse een automaat wilde zou ik Gti kiezen en dan zou het eigenlijk meteen doorslaan naar een Prestige.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 02 april 2005 04:09 AM
  [ # 186 ]

Ik zelf heb ook wel eens zelf een CX hemel geprobeerd te plakken, maar vooral het 100% strak krijgen van de stof in het gebied waar de zonnekleppen zitten is een probleem, verder is het prima te doen.  Let wel op dat je een lijm kiest die niet weer soepel wordt als je auto komende zomer in de zon staat te bakken.

Wat betreft het lichte schokken. Ik heb bij zowel een XM TCT als mijn CX dat soort klachten verholpen door nieuwe bougiekabels te plaatsen. Oude kabels zagen er nog prima uit, maar waren toch niet helemaal meer in orde blijkbaar.

Groet,

L

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 april 2005 08:48 PM
  [ # 187 ]

Tegenwoordig bestaan er zelfs PC’s die je mee mag nemen Smile. Laptop heet dat. En als je een beetje je best doet, kan je zelfs op een heleboel plekken internetten Smile.

Maar goed, back on topic. Met dank aan TRXke (die overigens een uitgebreide en prachtige collectie CX’en heeft Smile)heb ik nu dus de felbegeerde hyrdaulische koppellingsbediening uit een prestige. Hij zit er nog niet in, het wordt half mei voordat ik zo ver kom, zeker omdat ik het ding ook even goed schoon wil maken en na wil kijken en ook eens even moet kijken hoe de leidingen er aan toe zijn. Dan het avontuur met het T-stuk er in krijgen, retourslangetje erbij, en vederlichte hydraulische koppelling Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 23 april 2005 04:00 PM
  [ # 188 ]

Ik ben al nieuwsgierig wat het geeft in een T2 Very Happy

Al ik mij goed herinner zat er het retourslangetje bij in het dekseltje van het LHM vat.

Laat maar iets weten als er ergens iets niet duidelijk is betreft de aansluiting.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 april 2005 04:12 PM
  [ # 189 ]

Nouja, ik heb deze pagina:
 

En daarmee moet het haast wel lukken, die man heeft het uitgebreid gedocumenteerd. Ben benieuwd of het gaat lukken voor mijn trip naar Engeland, zou wel fijn zijn, maar helaas wordt het waarschijnlijk daarna. Wordt we tamelijk ultiem denk ik.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 april 2005 04:39 PM
  [ # 190 ]

is het zo dat van alle CX’en de koppeling zwaar gaat? (behalve die hydrolische dan)

ik heb in citroville in een XM V6.24 gezeten deze koppeling ging ook heel erg zwaar, of is deze ook hydrolisch en gaat lichter zodra de moter loopt?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 april 2005 04:55 PM
  [ # 191 ]

Uhmmm, ik geloof dat de CX en bepaalde DS’en de enige zijn met een hydraulisch bekrachtigde koppeling. XM weet ik niet uit mijn hoofd eigenlijk, maar kan wel heel zwaar gaan, ook als de motor loopt, dus hydraulisch bekrachtigd zal ie wel niet zijn.

Op alle CX’en die ik ooit heb gehad ging de koppelling vrij zwaar. Het schijnt dat als er net een nieuwe in zit het wel meevalt, maar echt licht wordt het volgens mij nooit. Wordt soms omschreven als “Tractor achtig”.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 april 2005 04:57 PM
  [ # 192 ]

dus als ik het goed begrijp is kwa rijders comfort de koppeling in de CX een nadeel?

dan was die in de XM wel erg zwaar Shocked

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 april 2005 05:00 PM
  [ # 193 ]

Hele zware koppelling geeft vaak ook wel aan dat de drukgroep niet echt nieuw meer is. Als je veel file rijdt en veel stad dan is een hand/kabel CX niet echt een pretje nee. Op de “Grande route” waar ie thuis hoort is het zeker niet storend, eigenlijk niet eens merkbaar. In een XM moet ie wel wat lichter kunnen hoor, dan gok ik dat de koppelling er gewoon al een tijd in zit…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 25 april 2005 12:43 AM
  [ # 194 ]

Nouja, om maar eens verder te gaan met de aanpassingen aan de machine. Ik heb dus een mooie hydraulische koppellingsbediening. Ik ga die even netjes schoon maken enzo, en dan eens kijken of ik die om alles heen er in kan krijgen. Er moet ook nog een nieuwe veer op de as van de koppellingspedaal komen want ik kwam er achter dat die gebroken is. Lijkt er op dat het asje is vastgelast. Dat kan ik natuurlijk wel losslijpen maar dan moet ik denk ik een vervangende as verzinnen, en dat wordt dat een stangetje waarop ik aan de uiteindes schroefdraden tap. Dan moet ik ook nog een veer verzinnen, maar eens kijken waar ik die nou weer vandaan ga halen Smile. Leidingen moeten ook even schoongemaakt, en misschien bij/na- gemaakt, want dat is echt onvindbaar denk ik.

Verder heb ik vandaag dmv velcro (klitteband) plakstrips een PDA bevestiging gemaakt, op het klepje van de startonderbreker. Dat bevalt zo goed, dat ik denk ik ook een velcro strip op m’n gsm ga plaatsen Smile. Op die klepjes is toch niet erg, ik heb al weer besloten dat ze er toch niet uitzien dus dat ik daar ooit een “brushed” aluminium plaatje wil hebben ipv die krakkemikkige klepjes. Misschien kan daar dan mooi een 7 inch TFT onder…. hmmm… goed, genoeg ideeen.  Eerst maar eens die koppelling helemaal in orde maken.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 25 april 2005 01:12 AM
  [ # 195 ]

heb je een :photo van die koppeling?

Profiel  
 
 
13 van de 224
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook