132 van de 224
« Eerste  < Vorige 130 131 132 133 134 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 april 2009 02:12 PM
  [ # 1966 ]

Ja gut. Polyester is goed te doen. Maar ik wil licht en sterk, niet alleen licht. Dat vind ik dan ook een bepalend verschil met BX’achtige delen, al hebben ze daar gewoon zulke hoevheden kunststof gebruikt dat het ook aardig sterk is. Dezelfde delen, maar dan lichter en sterker.

Heb dus een botenbouwer nodig die ermee werkt. Dan eens een keer zoiets als een voorscherm proberen oid. Maar dat is fase uhmmm IV+ van het projekt, en we zijn nu pas bij fase uhmmm of Ib of misschien net II.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 april 2009 09:52 PM
  [ # 1967 ]

Zoveel is er toch geen plastic bij een BX…
Motorkap bij bepaalde uitvoeringen.
En de kofferklep, alleen deze weegt dieplood.

Zijn bij de CX door voorschermen ook niet alleen wat plaatstaal?
Ik vraag me af hoeveel gewichtsbesparing je hiermee gaat bereiken…
Ik zie meer het voordeel dat het niet roest dan de gewichtsbesparing Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 april 2009 11:24 PM
  [ # 1968 ]

Nou, Koolstofvezel is bij vergelijkbare sterkte 75% lichter dan staal. Dat zet dus vrij hard zoden aan de dijk. Ik weet uit mijn hoofd niet wat een voorscherm weegt, maar een kilo of 5-7 schat ik wel. 10-14kg * 0.25 = 2.5-3.5kg dus voor een winst van 7.5 tot 10.5kg. En dan hebben we het alleen nog maar over de voorschermen, omdat die enkel zijn om mee te beginnen.

De gewichtsbesparing gaat dus nogal hard. Ik zou leuk vinden in koolstofvezel:
- voorschermen
- motorkap
- bumpers
- dashboard
- achterklep
- portieren

Dan nog wat ramen vervangen door kunststof, ik denk dat er zeker 100kg te besparen valt, als het niet meer is. Aangezien ik altijd MRB moet blijven betalen, laat ik hem wel herwegen als ie onder de 1250kg is.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 april 2009 11:30 PM
  [ # 1969 ]

Ik ben nog steeds van mening dat alleen de voorschermen zoals ik net zei geen groot verschil gaat maken. 10 Kg besparing vind ik niet zoveel, dan kan je beter je kofferbak leeg halen Wink

Als je het over 100 Kg gaat hebben door ook andere delen zoals je zegt dan wordt het zeker een ander verhaal.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 09 april 2009 12:04 AM
  [ # 1970 ]

Ach het is 10kg hier, 500g daar, het telt op. En als ik voor 10kg bespaar en m’n achterbak leeg houd heb ik al 20kg. Dat is al bijna het verschil tussen een normale en RS porsche…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7810
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 09 april 2009 12:27 AM
  [ # 1971 ]

Zelf flink SB’en kan ook nog zomaar een paar kilo schelen.. Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 09 april 2009 12:46 AM
  [ # 1972 ]
DigiDaan schreef:

Zelf flink SB’en kan ook nog zomaar een paar kilo schelen.. Wink

En wat minder vaak patat natuurlijk Wink

Profiel  
 
Gepost: 09 april 2009 12:55 AM
  [ # 1973 ]

Alle carrosseriedelen hermaken in polyester of dergelijke gaat idd een serieuze gewichtsbesparing opleveren, je moet alleen nog rekening houden dat je deuren toch nog enige nuttige sterkte barriere leveren bij een ongeval.

Voor de rest, ik doe mee! Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 april 2009 12:59 AM
  [ # 1974 ]

Ik ben bang dat je in een CX toch al niet zo goed af ben in een ongeluk vergeleken met de meeste auto’s die nu op de markt zijn Rolling Eyes

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 09 april 2009 01:00 AM
  [ # 1975 ]

In koolstofvezel kan je je nog een balk in je portier permiteren zonder dat het allemaal debiel zwaar wordt.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 09 april 2009 01:01 AM
  [ # 1976 ]
beerpeet schreef:
DigiDaan schreef:

Zelf flink SB’en kan ook nog zomaar een paar kilo schelen.. Wink

En wat minder vaak patat natuurlijk Wink

 

ROFL

Profiel  
 
Gepost: 09 april 2009 01:04 AM
  [ # 1977 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik ben bang dat je in een CX toch al niet zo goed af ben in een ongeluk vergeleken met de meeste auto’s die nu op de markt zijn Rolling Eyes

Daarom zeg ik, maar het niet nog erger…

sans-pareil schreef:

In koolstofvezel kan je je nog een balk in je portier permiteren zonder dat het allemaal debiel zwaar wordt.

Portier space framen van scharnieren tot slot en dan polyester of koolstofvezel errond, dan heb je nog sterkte…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 09 april 2009 02:22 AM
  [ # 1978 ]

Gewoon het hele interieur eruit, één stoeltje terug, alle bekabeling die overbodig is eruit en dat scheelt dan ook meteen. Rollbar erin, deurpanelen eruit, door die rollbar ook de ruiten vervangen voor iets lichters. Die gekke hoedenplank kan dan ook weg….

Zoiets?

Profiel  
 
Gepost: 09 april 2009 03:10 AM
  [ # 1979 ]

Rolkooi zou ik zeker doen, al moet je dat gewicht wel ergens terugwinnen Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 09 april 2009 04:05 PM
  [ # 1980 ]

Shocked
Ja en dan alle matten eruit
Je moet niet overdrijven Cool Je wilt ook nog een beetje rustig kunnen bellen of muziek kunnen luisteren zonder gek te worden van de herrie van al het blikwerk.

garagestmarien schreef:

Gewoon het hele interieur eruit, één stoeltje terug, alle bekabeling die overbodig is eruit en dat scheelt dan ook meteen. Rollbar erin, deurpanelen eruit, door die rollbar ook de ruiten vervangen voor iets lichters. Die gekke hoedenplank kan dan ook weg….

Zoiets?

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
 
132 van de 224
« Eerste  < Vorige 130 131 132 133 134 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook