Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
sans-pareil schreef:De Turbo T’s in rood is misschien wel een idee, samen met de remklauwen. Die alu strips op de bumper in het rood is denk ik teveel dus die moeten er gewoon af.
Als ze er toch af gaan kan je altijd eerst kijken hoe het eruit ziet als ze rood zijn
Of anders gewoon zwart, zodat je niet met een gat in je bumper zit?
Even terug naar de rollebank, is er toen eigenlijk een 0 - 100 tijd gemeten?
Of kan dat alleen in de praktijk?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Mwa, ik kan me er wel een voorstelling van maken, en ‘t lijkt me niks. Rode strips op de bumper. ‘t is ook een gelegenheid om een onzinnig ding er af te strippen en daar ben ik altijd wel voor.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Die strips zijn extra gewicht dus die kunnen er beter af. Kun je sowieso die bumpers niet beter van een lichter materiaal maken? Carbon lijkt me niet zo’n goed idee, dat is een beetje bros voor een bumper.
Groet,
L
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De enige andere optie is eigenlijk polyester, en dat is beide minder sterk en zwaarder…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij weegt een orginele bumper al niet al teveel
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja maar ‘t kan lichter. Het staat niet bovenaan de lijst, maar als je alle losse panelen, deuren, dashboard etc. vervangt met koolstofvezel kan je een boel gewicht besparen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Mooie velgies heb je eronder liggen! Die fotolocatie fiets ik vaak.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
sans-pareil schreef:Ja maar ‘t kan lichter. Het staat niet bovenaan de lijst, maar als je alle losse panelen, deuren, dashboard etc. vervangt met koolstofvezel kan je een boel gewicht besparen.
zag op ebay fiberglass front wings - voorschermen. grappig, had ik nog niet eerder gezien (wel voor DS). scheelt dat gewicht ? (is deze al wel een breedspoor-scherm ??)
nr 150355666835
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo te zien breedspoor ja, en het zal idd wel lichter zijn dan staal. Wel leuk, ik wist niet dat iemand er al mallen voor gemaakt had.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Vanochtend voor het eerst sinds lange tijd weer een staaltje karakter. Bocht om, niks meer.
Bleek dat een van de hyperdeluxe zelfsolderende en klemmende kabelverbindingen wat minder zelfsolderend was dan gehoopt. Op de hoofdplus naar de VEMS, injectoren, bobines, alles, dus ja dan doet ie ‘t niet. Weer teruggepropt, naar werk gereden en even uigebreid met de hand gesoldeerd. Weer een zwakke plek minder denk ik dan maar.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zolang zit het er toch nog niet op? Heb je nog garantie bij van der Laan?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Garantie bij mezelf op experimenteel motormanagement. Als het stuk gaat moet ik ‘t zelf oplossen, en ik heb dat draadje de eerste keer ook zelf gesoldeerd. Het zit nu beter iig.
Verder heeft Willem vandaag een nieuw soort bovenste motorsteun voor me in elkaar geklust als test. Die ga ik er ook nog even in hangen morgen ofzo.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed, de SV is klaar voor de vakantie. Bolletjes zijn gevuld, mistlampen voor doen het weer, en de uitlaat is door toevoeging van een halve kilo lasdraad wederom gerepareerd (jaja, dit was weer een andere breuk dan die van vorige week). Verder ook nog even een WvdL bovenste motorsteun mkII (esperimenteel) gemonteerd, die is weer wat stugger. Dat helpt ook alweer wat, maar het mag zelfs nog wat harder allemaal.
Verder inmiddels een km of 600 gereden met de nieuwe koppelling, schakelstangen, en hydraulische koppellingsbediening. Alhoewel de koppelling niet het gevoel geeft bijzonder kort te zijn is de bediening wel vrij precies. Het schokvrij wegrijden brengt weer een heel nieuw leerproces met zich mee. De nieuwe motorsteun maakt het wel weer wat makkelijker, maar de nieuwe koppelling laat zijn aanwezigheid ondanks de vederlichte bediening zo af en toe toch wel weten. Soms lukt het dan ook weer supersoepel, maar soms ook niet. Oefening baart kunst denk ik dan maar.
Verder denk ik dat de onderste draagarmen binnenkort aan de beurt gaan zijn voor een experimentele nylon bus oplossing…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Die oto van jou is nog erger dan een huis: nooit af.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gaat die uitlaat het de vakantie volhouden?
Vorige keer toch ook al halverwege moeten lassen bij Wendela, of was dat iets anders?