Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
T(h)ijs schreef:garagestmarien schreef:Tamelijk nutteloos.
En dus meer van toepassing voor EJ. We kwamen vanmiddag tot de conclusie dat ik mn geld uitgeef aan vijvers en honden en lego en dat EJ het vooral uitgeeft aan nutteloze modificaties aan zn CX.
Tja geld moet rollen
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hobbies kosten nu eenmaal geld. Dat heb je. Nog meer dan gewoon autorijden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Eigenlijk als je het zo stelt bespaar je geld
Veel mensen hebben naast een dure nieuwe auto nog eens een dure hobby.
De dure auto wordt na 3 jaar weer ingeruild voor een nieuwe dure auto…
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja gut als je het vergelijkt met de afschrijving van een auto van dezelfde prijs, zelfs niet gecorrigeerd voor inflatie, dan is de afschrijving zo hoog dat je daarvan best een beetje kan opvoeren…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed de CX heeft het weer vrijwel probleemloos gedaan. Een keer een niet goed vastzittend draadje gehad van de vems draadboom maar dat was er zo een die ik nog ‘een keer’ echt goed vast moet zetten.
Voor de rest, weer ongeveer 4000km erbij geklokt, hoogtes tot 2400m, snelheden tot 200km/u, met een olieverbruik van ongeveer 1 op 25,000 ofzo, en brandstof verbruik gemiddeld ergens rond de 1 op 9.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
En hoe was je vakantie?
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Klinkt goed.
Zit de hele uitlaat er ook nog onder? De planning was toch om die al na aantal dagen te verliezen?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De uitlaat is er niet onderuit gedonderd, tegen alle verwachtingen in.
garagestmarien schreef:En hoe was je vakantie?
Veeeeel te kort. Verder wel fijn.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
sans-pareil schreef:brandstof verbruik gemiddeld ergens rond de 1 op 9.
he, da’s niet slecht nie slechter dan een gewone T2 bij gemiddeld gebruik.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed, weinig te melden. Ding doet het. Ben langzaam de volgende fase van upgrade aan het plannen. Grotere uitlaat, spaarrekening en crank PT moeten klaar zijn voordat de CX naar dp-engineering kan voor de volgende fase. En oh ja, de VEMS moet op de SM zitten, anders heb ik geen auto.
In de tussentijd vertoont de dynamo wat kuren. Wellicht tijd voor een andere.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zucht. Ik heb een gat gevonden. Ik houd niet van gaten. Deze week maar even lassen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
het wordt inderdaad tijd dat je het leert!
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Even los van het gat wat mij sterk irriteert, ben ik ook een beetje bezig met nadenken over het motor binnenwerk. “Scope Creep” heet dat in de IT, meen ik. Al filosoferend voorwaarts dus.
Ook al is het totaal niet economisch verantwoord zit er toch een beetje aan te denken of het niet mogelijk is een beetje op te boren. Of, liever gezegd om andere bussen en zuigers te plaatsen met een wat grotere doorsnede. Ik ga eens op onderzoek uit om te kijken of er nog wat te winnen valt. 3.66mm meer doorsnede zou een M27/666 motor betekenen en 8.89mm meer doorsnede een M30/666. Zo op het oog is er niet enorm veel mogelijk, maar zelfs de 9mm meer doorsnede is een stuk minder dan de kraagdikte van de originele bus. Ik denk dat het vanaf een +/- 2700cc resultaat wel de moeite waard is om eens te onderzoeken, want dat is dus ook 8% meer inhoud en dus ook 8% meer potentieel vermogen, en vooral, heel fijn voor het koppel. Voor 2700cc moet ik 1,83mm meer radius vinden, dat is niet zo heel veel, en aan de hand van een kleine eerste inspectie van een onderblok dat ik het heb staan moet dat wel kunnen lijkt mij.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
een M30/666 klinkt wel heel wijs!
als dat soort zaken doorgang kunnen vinden, ik weet wel iemand met een kotterbank
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kotterbank?? Wat is er mis met een grote vijl?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste