Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hehe. Mocht dit gaan gebeuren dan gaan we dat toch wel doen met leuke nieuwe bussen denk ik, een setje van John z’n superzuigers in de juiste maat en wat totalseal ringen en misschien pakken we dan ook gelijk de drijfstangen mee… dat heb je met scope creep… je verzint er steeds meer bij.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
en de Vems eruit en iets echts erin.
Mooi, die plannen. Teveel tijd levert altijd mooie plannen op. Ga zo door.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
VEMS rulez.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Yes dear.
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Volgens mij is dit dadelijk geen scope creep meer, maar scope slide
Ga je dan ook nog de belangrijke onderdelen laten shot peenen, of geavanceerder nog, een WPC behandeling laten geven?
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nou, ik denk daan Lunac 2+ van WMV, maar daar heb ik verder nog geen beslissingen over genomen.
Het gat onder mijn linkerachterruit blijkt wat ernstiger dan gedacht. De ruit is er nu uit, en er moet een flink stuk binnenscherm weer opgebouwd worden. Het turen van onderen te wielkast in heeft me wel weer een idee gegeven over koolstofvezel delen…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:VEMS rulez.
Carburateurs ook
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja gut. Carbs. Ik ben er niet tegen op zich, maar ik heb meer affiniteit met electronica.
Overigens maakt het denk ik heel weinig uit welke ECU je kiest als ie maar EGT en Lambda heeft, en ontsteking en inpsputing met een hoge resolutie kan regelen. Sommige zijn makkelijker in te stellen dan andere, maar of je nou een Pectel, Solaris, MSII, VEMS, Emerald, of een van de andere hebt… het resultaat is ongeveer hetzelfde. VEMS vind ik fijn omdat de software mij ligt, de ondersteuning goed is en de jongens die er in Nederland mee bezig zijn flink kundig zijn, en een hele mooie dyno hebben.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zucht. Ik kom steeds meer gaten tegen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Da’s minder
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja. Zeer irritant. De gaten irriteren me.
Misschien ga ik eens een leuke wb vrije koets zoeken en die eens even megagrondig aanpakken om de komende 10 jaar weer van de problemen verlost te zijn, en dan m’n subframe overhevelen…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
volgens mij heb je op je zoektocht naar gewichtsbesparing de ultieme oplossing gevonden, gewoon door de natuur geschonken. En veel lichter dan koolstofvezels. Gewoon laten zitten dus: die CX wordt gewoon steeds sneller
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daar heb je toch een punt
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Lucht is inderdaad lichter dan Koolstofvezel, maar helaas een stuk slapper. Koolstofvezel is dus allerminst van de baan, het demonstreert eigenlijk alleen maar dat er meer vaart achter gezet moet worden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Bovendien is gewicht niet het enige dat invloed heeft op prestatie. Meer gaten = meer luchtweerstand en meer turbulentie. Dus meer gaten = langzamer!
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…