16 van de 224
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »

CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 mei 2005 04:06 PM
  [ # 226 ]

Ja, ben ook wel benieuwd waarom.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 17 mei 2005 08:53 PM
  [ # 227 ]

Daar gaat de rollenbank stuk van, of je CX loopt eruit. Een paar spanbanden en een stootkussentje zijn niet voldoende om een CX op z’n plaats te houden.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 17 mei 2005 09:55 PM
  [ # 228 ]

Dus, er is geen normale, makkelijke manier om het vermogen van je CX te testen… apart… ik heb ‘t ook gevraagd op CX-L, en ‘t schijnt inderdaad waar te zijn… wel weer een apart onderdeel van het CX mysterie…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27922

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 mei 2005 10:03 PM
  [ # 229 ]

past natuurlijk wel bij de auto Smile

als het door de diravi komt zoals je zei, geld het dan ook van de SM en de XM V6?

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 18 mei 2005 02:23 AM
  [ # 230 ]

Hmmm, inmiddels op CX-L nog een paar verhalen gehoord, maar het schijnt idd niet zo goed te gaan… met beperkte snelheden kan het geloof ik wel, maar een vermogenstest is door de bank genomen niet aan te raden. Zover ik kan zien zijn de meningen wel verdeeld over waar het door komt.

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 18 mei 2005 03:07 PM
  [ # 231 ]
arjan_verkade schreef:

als het door de diravi komt zoals je zei, geld het dan ook van de SM en de XM V6?

nog niet geprobeerd…onze huidige Xm heeft helaas geen DiRaVi, die vorige twee (V6 mj. 90 en mj. 91) wel. Sm op de rollenbank? dat ga ik dus echt niet proberen…maar ik gok 190pk op super ron98, dus ~170 aan de wielen.

Ik denk wel dat het aan DiRaVi ligt, bij de XM is de middenstand nauwkeuriger en makkelijker af te stellen (zit een stelwieltje bovenop het schutboord) dan de CX of Sm. Bij de CX is er altijd wel een minieme afwijking door bandenspanning etc.

in de familie

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 19 mei 2005 04:03 PM
  [ # 232 ]

Maar goed, om terug op het topic van harder gaan te komen, de wastegate ingedraaid tot 17mm bevalt tot dusverre erg goed… hij loopt onder boost eigenlijk soepeler dan voorheen, en hij gaat idd nog harder. Van 100 -> 140 gaat echt extreem soepel en snel, en bij de bekende stoplicht sprint liggen de concurrenten echt meerder autolengtes achter Smile. Ik begin wel steeds meer te merken dat verschillen op een ander moment dan max turbodruk er dus niet zijn. Daarvoor zijn toch denk ik andere maatregelen nodig, zoals porten, flowen en dingen als een megasquirt… en op een goede dag een gehard, verlicht electronisch uitgebalanceerd blok en misschien een aangepaste kop. Ach, het komt allemaal wel. Wil nu mijn hydraulische koppellingsbediening erin hebben en een beetje deugdelijke indruk van de turbodruk krijgen.

Een voordeel van dat een CX dus niet goed op een rolbank kan is wel dat de RDW er dus nooit achter kan komen of je meer dan 40% meer vermogen hebt… bedacht ik me. Zelf zeker weten doe je het ook niet, natuurlijk, maar da’s een 2e.

Profiel  

jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 591

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 21 mei 2005 02:24 AM
  [ # 233 ]

ffe offtopic, ben erg nieuwsgierig naar de reden waarom een CX van de rollenbank af zou lopen. kan me er iets bij voorstellen als de Diravi inrichting niet goed gecentreerd is. Verder kan ik geen enkele reden verzinnen waarom een CX uit de rollenbank zou lopen.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 21 mei 2005 03:04 AM
  [ # 234 ]

Ja, heb inmiddels een hele reeks meningen de revue horen passeren. Een rode draad is dat als je vermogen gaat testen, de afstelling van de Diravi schinbaar heel nauw gaat luisteren… kan ik me wat bij voorstellen, en het probleem is natuurlijk ook dat juist wat ik wil weten het grootste risico met zich mee brengt…

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 22 mei 2005 02:55 PM
  [ # 235 ]
arjan_verkade schreef:

Ja, door Diravi rijdt de auto zichzelf als het ware. Bij een XM V6 is er gelukkig maar een kwart van de stuuruitslag hydraulisch gestuurd en is de rest mechanisch en (zwaar) hydraulisch gedempt

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten

Gepost: 22 mei 2005 06:08 PM
  [ # 236 ]

Misschien tijd voor een apart DiRaVi draatje, maar dat van die Xm is echt niet waar hoor. Xm DiRaVi is gewoon hetzelfde als de CX, plus een handig centreer wieltje. Sm is wat anders (vanwege de DS basis) maar qua functionaliteit is de Sm ook hetzelfde.

in de familie

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 07 juni 2005 01:12 AM
  [ # 237 ]

Hmmm, ik heb een LHM lek. Ergens bij het voorraad vat, waarschijnlijk een terugvoerleiding… morgen maar even naar Le Garage… ik heb al 2 liter bijgevuld in de laatste paar dagen.

Profiel  

Gepost: 07 juni 2005 04:26 PM
  [ # 238 ]

Waarschijnlijk de retour/lekretour van de centifugaalregelaar.

Of de kleine spin/octopus die ergens een scheurtje heeft.

T’zal maar een kleinigheid zijn waarschijnlijk.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 07 juni 2005 10:15 PM
  [ # 239 ]

Ja ‘t is de bekende plek, zal wel meevallen, alleen weer lastig… maar ja als CX rijder weet je dat…

Profiel  

Gepost: 24 juni 2005 11:27 PM
  [ # 240 ]

CX TD versnellingsbak

@sans-pareil

Op http://www.koopjeskrant.be staat een TD versnellingsbak te koop misschien interesant ...

Zijn er trouwens nog vorderingen in het tuning verhaal ? Razz

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  

16 van de 224
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook