160 van de 224
« Eerste  < Vorige 158 159 160 161 162 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 05 maart 2010 09:31 PM
  [ # 2386 ]

Meer koppel krijgen we zowiezo, want met de GSM koppelling kan ie in het middengebied gewoon door naar volle potentie - 440nm ofzo. De tussenturbo zou toch ook wel weer voor wat vermogenswinst zijn, en misschien als ik de beademing wat kan verbeteren, dus ook dat max vermogen op een iets hoger toerental. Als de beademing wat beter wordt kan wellicht het max vermogen van 4600tpm naar iets van 5000tpm, wat op zich al 20pk ofzo op zou moeten leveren. Ach ik weet ‘t nog niet precies. Grotere gasklep/inlaatspruitstuk is iig makkelijk, dus dat pak ik met de nieuwe pt gelijk mee. Een kogelgelagerde turbo is ook nooit weg, dus wie weer doe ik een tussenoplossing.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 05 maart 2010 10:09 PM
  [ # 2387 ]

dit wordt nog eens een hele brute CX !!

houd je beetje bij wat-hoe-waar + foto’s ??  dan tzt ergens digitale site van conceptie tot monster?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 05 maart 2010 11:39 PM
  [ # 2388 ]

Ben benieuwd naar ‘t glasvezel.

En ooit wordt ie echt snel ja… hij is al redelijk rap, maar ‘t mag wel een heel stuk sneller nog.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 06 maart 2010 12:13 AM
  [ # 2389 ]
sans-pareil schreef:

maar ‘t mag wel een heel stuk sneller nog.

Dat vind ik ook.

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 06 maart 2010 09:19 AM
  [ # 2390 ]

Volgens mij heb ik dit verhaal net in ‘La CX En Route’ gelezen Smile Althans, een poging gedaan tot, want het meeste was als Arabisch voor mij Very Happy

Respect! En erg leuk om te zien allemaal!

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 06 maart 2010 10:19 AM
  [ # 2391 ]
cx25gtit2 schreef:

dit wordt nog eens een hele brute CX !!

houd je beetje bij wat-hoe-waar + foto’s ??  dan tzt ergens digitale site van conceptie tot monster?

Ik ben niet zo enorm van alles fotograferen. Als ik af en toe een soort samenvattend artikeltje voor LCeR schrijf is dat al een hele prestatie voor mij, en het zal wel weer even duren voordat ik zo ver ben dat ik weer eens genoeg heb veranderd om een vervolg te maken. In de tussentijd meld ik hier wel zo ongeveer wat ik er aan doe, dit topic is een beetje mijn archief.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 04 april 2010 11:02 AM
  [ # 2392 ]

Zo, weer eens wat kleinigheden te melden. Een lekke waterslang, maar dat was eenvoudig verholpen. Verder heb ik gisteren het inlaatspruitstuk van een 2400ie geplaatst (grotere gasklep en meer inlaatspruitstuk inhoud), en de buizen van intercooler naar dat spruitstuk vergroot naar 60mm, en de haakse bocht een stuk minder restrictief gemaakt.

De boel is er nog niet afgeklapt op de eerste paar proefritjes dus dat ziet er goed uit. Kwa merkbaar verschil krijg ik de indruk dat de throttle response iets beter is geworden, en het voelt allemaal wat ‘voller’ aan. Dit was het eerste deel van wat fine-tune modificaties. Ik hoop binnen een paar weken ook de andere VEMS met krukas PT te gaan plaatsen, dan gaan we weer even bijregelen bij DP engineering.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 04 april 2010 11:07 AM
  [ # 2393 ]

O ja, ik ben die dingetjes vergeten mee te nemen voor je. Stom! Maar dat komt wel weer een keer. Ik vergeet altijd iets als ik naar Nederland kom.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 april 2010 11:11 AM
  [ # 2394 ]
Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 04 april 2010 11:32 AM
  [ # 2395 ]

Het turbo logo is nu inderdaad weg ja. Kan ik mee leven, ik rijd meestal niet met de motorkap open.

@Wendela:
Wat voor een dingetjes dan.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 april 2010 11:40 AM
  [ # 2396 ]

Het was even voor de beeldvorming.

Je ziet er normaal niks van, maar toch is het wel een leuk detail van een turbo.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 04 april 2010 11:42 AM
  [ # 2397 ]

Ik maak wel wat foto’s op een gegeven moment…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 april 2010 08:48 PM
  [ # 2398 ]

Vandaag de CX maar weer eens APK gedaan. Ik was me al een tijdje aan het afvragen waarom ik wat onstabiliteit in mijn voortrein had, en ik had de onderste fuseekogels eigenlijk al uitgesloten, omdat ik daar laatst weer nieuwe op had gezet. Maar goed, dus toch de onderste fuseekogels dus. Fijn van die reproductie zooi die minder dan 10,000km mee gaat. Nou begrijp ik wel dat mijn CX misschien net een ietsje pietsje sneller is dan normaal en andere wielen heeft, maar bij elke beurt nieuwe onderste fuseekogels vind ik toch wel een beetje een indicatie van gebrekkige kwaliteit. Ik wist ook wel dat die reproductie dingen niet zo goed zijn als OEM citroen, maar zo slecht is toch wel een beetje teleurstellend.

Ik ga maar eens op zoek naar OEM onderste fuseekogels voor als deze nieuwe weer gaar zijn, al zijn ze nu van een ander reproductie merk dan de vorige 2 keer. Voor de rest de handrem gesteld zoals een CX betaamt, en met de VEMS de CO even goed gezet. Weinig spannends dus.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 07 april 2010 10:50 PM
  [ # 2399 ]

Smile Klaar om s’heeren wegen in Noord Limburg onveilig te maken en daar de straatstenen eruit te trekken met de cx-pk-recordhouder ?

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 april 2010 10:53 PM
  [ # 2400 ]

Ik wel. Ik heb de B&B in het diepe zuiden al geboekt. De EveCo van de CX club houdt mij echter nog even in spanning of ik wel mee mag doen want ik wast een ietsje pietsje laat met aanmelden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
160 van de 224
« Eerste  < Vorige 158 159 160 161 162 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook