Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Meer koppel krijgen we zowiezo, want met de GSM koppelling kan ie in het middengebied gewoon door naar volle potentie - 440nm ofzo. De tussenturbo zou toch ook wel weer voor wat vermogenswinst zijn, en misschien als ik de beademing wat kan verbeteren, dus ook dat max vermogen op een iets hoger toerental. Als de beademing wat beter wordt kan wellicht het max vermogen van 4600tpm naar iets van 5000tpm, wat op zich al 20pk ofzo op zou moeten leveren. Ach ik weet ‘t nog niet precies. Grotere gasklep/inlaatspruitstuk is iig makkelijk, dus dat pak ik met de nieuwe pt gelijk mee. Een kogelgelagerde turbo is ook nooit weg, dus wie weer doe ik een tussenoplossing.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
dit wordt nog eens een hele brute CX !!
houd je beetje bij wat-hoe-waar + foto’s ?? dan tzt ergens digitale site van conceptie tot monster?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ben benieuwd naar ‘t glasvezel.
En ooit wordt ie echt snel ja… hij is al redelijk rap, maar ‘t mag wel een heel stuk sneller nog.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
sans-pareil schreef:maar ‘t mag wel een heel stuk sneller nog.
Dat vind ik ook.
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Volgens mij heb ik dit verhaal net in ‘La CX En Route’ gelezen Althans, een poging gedaan tot, want het meeste was als Arabisch voor mij
Respect! En erg leuk om te zien allemaal!
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
cx25gtit2 schreef:dit wordt nog eens een hele brute CX !!
houd je beetje bij wat-hoe-waar + foto’s ?? dan tzt ergens digitale site van conceptie tot monster?
Ik ben niet zo enorm van alles fotograferen. Als ik af en toe een soort samenvattend artikeltje voor LCeR schrijf is dat al een hele prestatie voor mij, en het zal wel weer even duren voordat ik zo ver ben dat ik weer eens genoeg heb veranderd om een vervolg te maken. In de tussentijd meld ik hier wel zo ongeveer wat ik er aan doe, dit topic is een beetje mijn archief.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo, weer eens wat kleinigheden te melden. Een lekke waterslang, maar dat was eenvoudig verholpen. Verder heb ik gisteren het inlaatspruitstuk van een 2400ie geplaatst (grotere gasklep en meer inlaatspruitstuk inhoud), en de buizen van intercooler naar dat spruitstuk vergroot naar 60mm, en de haakse bocht een stuk minder restrictief gemaakt.
De boel is er nog niet afgeklapt op de eerste paar proefritjes dus dat ziet er goed uit. Kwa merkbaar verschil krijg ik de indruk dat de throttle response iets beter is geworden, en het voelt allemaal wat ‘voller’ aan. Dit was het eerste deel van wat fine-tune modificaties. Ik hoop binnen een paar weken ook de andere VEMS met krukas PT te gaan plaatsen, dan gaan we weer even bijregelen bij DP engineering.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
O ja, ik ben die dingetjes vergeten mee te nemen voor je. Stom! Maar dat komt wel weer een keer. Ik vergeet altijd iets als ik naar Nederland kom.
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ben je nu je Turbo logo kwijt dat op de inlaat zit?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het turbo logo is nu inderdaad weg ja. Kan ik mee leven, ik rijd meestal niet met de motorkap open.
@Wendela:
Wat voor een dingetjes dan.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het was even voor de beeldvorming.
Je ziet er normaal niks van, maar toch is het wel een leuk detail van een turbo.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik maak wel wat foto’s op een gegeven moment…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Vandaag de CX maar weer eens APK gedaan. Ik was me al een tijdje aan het afvragen waarom ik wat onstabiliteit in mijn voortrein had, en ik had de onderste fuseekogels eigenlijk al uitgesloten, omdat ik daar laatst weer nieuwe op had gezet. Maar goed, dus toch de onderste fuseekogels dus. Fijn van die reproductie zooi die minder dan 10,000km mee gaat. Nou begrijp ik wel dat mijn CX misschien net een ietsje pietsje sneller is dan normaal en andere wielen heeft, maar bij elke beurt nieuwe onderste fuseekogels vind ik toch wel een beetje een indicatie van gebrekkige kwaliteit. Ik wist ook wel dat die reproductie dingen niet zo goed zijn als OEM citroen, maar zo slecht is toch wel een beetje teleurstellend.
Ik ga maar eens op zoek naar OEM onderste fuseekogels voor als deze nieuwe weer gaar zijn, al zijn ze nu van een ander reproductie merk dan de vorige 2 keer. Voor de rest de handrem gesteld zoals een CX betaamt, en met de VEMS de CO even goed gezet. Weinig spannends dus.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Klaar om s’heeren wegen in Noord Limburg onveilig te maken en daar de straatstenen eruit te trekken met de cx-pk-recordhouder ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik wel. Ik heb de B&B in het diepe zuiden al geboekt. De EveCo van de CX club houdt mij echter nog even in spanning of ik wel mee mag doen want ik wast een ietsje pietsje laat met aanmelden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!