169 van de 224
« Eerste  < Vorige 167 168 169 170 171 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 28 februari 2011 10:06 AM
  [ # 2521 ]

Ja maar SP, nu zit die intercooler op de plek van je airco condensor!

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 februari 2011 07:49 PM
  [ # 2522 ]

Het motorruim begint nu toch wel aardige afwijkingen te krijgen tov een standaard T2 Wink

Wordt die uitlaat echt zo warm?
Volgens mij kan ik die van mij na een rit van ruim een half uur op de snelweg nog wel aanraken bij het achtereind.
Dat zal aan het begin van de uitlaat wel anders zijn.

De vloer wordt altijd wel lekker warm in de CX Smile
Maar dat komt van de uitlaat tunnel en van de buizen die naar vloer lopen voor de achterpassagiers.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 28 februari 2011 10:36 PM
  [ # 2523 ]

Klopt, nou had ik geen airco condensor, dus zit de intercooler niet in de weg.

De uitlaatgassen worden, vlak voor de turbo in ieder geval 690 graden volgens de EGT.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 03 maart 2011 06:55 PM
  [ # 2524 ]

Zo, den SV is weer op de weg. Uiteraard de hele opzet wederom helemaal omgegooid naar inzicht van mijn hoofdmonteur. Zo onstond er ruimte voor het luchtfilter en maakte de reeds gekoelde lucht een zo kort mogelijke tocht door het motorruim. Met enig geluk een luchtfilter besteld wat er ook net in paste en direkt op de turbo zit, en ook nog functioneert met minder heisa dan de apollo die ik eerst had.

Het is nu wel heel mooi om het effect van de intercooler te voelen aan de buizen. De luchtbuis na de turbo is gewoon handwarm, en vlak voor het inlaatspruitstuk is de boel weer ijskoud.

Er is nog wel wat klein leidingwerk nog te doen, maar dat kan hier en daar tussendoor wel. Ik zal binnenkort wat fototjes maken van de definitieve opstelling.

Als volgende gaan we dan echt de PT verhuizen. Daarna de nieuwe megauitlaat bouwen. Dan weer eens naar DP, en het ziet ernaar uit dat de Citron Presse echt met de CX gaat worden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 maart 2011 07:45 PM
  [ # 2525 ]

Dat wordt de 3de T2 in de rally dan.

In het begin zag het er naar uit dat ik de enige zou zijn…

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 maart 2011 12:27 AM
  [ # 2526 ]

Zo ik ben vanavond eindelijk begonnen met de verhuizing van de primary trigger. Ik heb dus lekker een gat geboord in de krukas, dat is altijd enerverend, en dat M10 getapt. Alles wat ik prefab had gemaakt past, en mechanisch functioneert het allemaal naar verwachting. Morgen maar eens kijken of het ook electronisch aan de gang te krijgen is…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 12 maart 2011 12:37 AM
  [ # 2527 ]

Dat is naar ik aanneem waar je vanmiddag mee bezig was?
Electronisch en moduaal knap hoor, blijf het met belangstelling volgen.

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 12 maart 2011 12:38 AM
  [ # 2528 ]

En het lijkt vooralsnog geen olie te lekken, dat is ook een positief punt dat het noemen waard is….

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 04 april 2011 03:05 PM
  [ # 2529 ]

Als verassing blijkt mijn koolstofvezel achterklep eindelijk klaar te zijn. We hebben ook gelijk een epoxy/glasvezel klep laten maken, die komt op de auto van een van mijn monteurs. Ik moet zeggen dat het resultaat er wel mag wezen. De koolstofvezel klep weegt 2300 gram en de glasvezel 3900 gram. Ik denk dat ze wel op de auto’s zitten in Hedel.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 04 april 2011 03:10 PM
  [ # 2530 ]

Nog minder gewicht achter?  Shocked

Motorkap volgt of is al gedaan?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 april 2011 03:37 PM
  [ # 2531 ]

De gewone achterkleppen verliezen in de loop der tijd ook langzaam gewicht! Laughing

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 04 april 2011 04:34 PM
  [ # 2532 ]

Ja, maar daar moet wel heel veel roest af om hieraan te komen. De koolstofvezel klep is denk ik 70% lichter dan de stalen, en roest nooit meer. Als je stalen klep voor 70% weggeroest is, dan wordt het wel erg luchtig in de achterbak.

Motorkap volgt ook nog ja, daar zijn we ook mee bezig. En als de mallen er toch al zijn, zijn epoxy/glasvezel kleppen ook makkelijk te maken natuurlijk.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 04 april 2011 07:16 PM
  [ # 2533 ]

Hier wat foto’s van de kunststof klep voordat deze in elkaar gelijmd was. Van het uiteindelijke resultaat heb ik ze nog niet gemaakt.

Afbeelding Bijlagen
CIMG3294small.jpgCIMG3296small.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 04 april 2011 07:17 PM
  [ # 2534 ]

En nog een.

Afbeelding Bijlagen
CIMG3302small.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 04 april 2011 07:18 PM
  [ # 2535 ]

en de laatste…

Afbeelding Bijlagen
CIMG3297small.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
169 van de 224
« Eerste  < Vorige 167 168 169 170 171 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook