Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Volgens de halve gare meneer van CGAT (de 450pk CX, maar wel nerveus), is de CX nog helemaal stabiel “above 160mph”, oftewel 256+ km/h. Zijn top is geloof ik ook rond de 290km/h. Gelukkig is er iemand die het al heeft uitgeprobeerd.
Het is dus zeker mogelijk, ik ken 2 CX’en die meer dan 350pk hebben iig, Die andere is die lelijke met die streep die met lachgas tegen de 1000pk zit (en ik kan me inderdaad niet voorstellen dat dat heel blijft, maar goed).
Het is denk ik wel ambitieus, maar met een revisiemotor, bak en speciale koppelling die alle benodigde behandelingen heeft gehad moet het goed te doen zijn. Overigens zijn de beroemde Maikonics Gti T2’s na de stage 1 mod allemaal 250pk, maar de koppellingen gaan dan idd niet lang mee. En de enige echte modificatie is dan een andere veer in de wastegate en aandraaien die hap. Om heel eerlijk te zijn krijg ik de indruk dat de Gti T2 eigenlijk met nog meer vermogen in gedachten ontwikkeld is, en dat ze hem teruggedraaid hebben naar 168pk voor produktie. Ik weet niet hoe het anders kan dat je met alleen wastegate aanpassing zo makkelijk naar de 230pk voor de T1 en 250pk naar de T2 kan. Die Maikonics autos hebben ook nog een aanpassing in de onsteking, waar ik beloofd heb verder niet op in te gaan, maar hij doet niet echt iets belangrijks voor dat vermogen. Die Stage 1 Maikonics autos zijn er heel wat van, ook een stel die al meer dan 10 jaar met de modificatie (en dus 230 of 250 pk) betrouwbaar rondrijden. Dat ontstekingsdoosje van de CX Gti T is toch een slim stukje apparatuur blijkbaar. De andere tuningsjongens zeggen dat je met de normale injectie tot ongeveer 1.0 bar turbodruk kan gaan, en dat de brandstofvoorziening het dan nog bijhoudt. Tegen die tijd moet de capaciteit van de oliekoeler ook omhoog. Maar goed, vandaar dus dat ik eens aan een Megasquirt ga beginnnen.
Wat die 2 kleppen betreft, dat is inderdaad nog het lastigste, de motor vindt het niet leuk boven de 5500 toeren, en daar ligt denk ik de grootste uitdaging kwa tuning. Met voldoende oliekoeling, goeie zuigers en een goed rijk mengsel en weinig compressie is de rest slechts een kwestie van meer turbodruk, beetje bot eigenlijk, maar werkt wel. Maar goed, je moet hoog mikken, ik zie wel hoe ver ik kom .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ben benieuwd wat er van de plannen gaat worden, zit zelf te dubben of ik een cx gti erbij neem, maar ook loop ik sterk met het plan van een 2500 turbo in een ds in m’n hoofd, dit zou niet zo heel moeilijk moeten zijn om te realiseren en moet wel lots of fun geven mits goed uitgevoerd…................
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
PHoskam schreef:ben benieuwd wat er van de plannen gaat worden, zit zelf te dubben of ik een cx gti erbij neem, maar ook loop ik sterk met het plan van een 2500 turbo in een ds in m’n hoofd, dit zou niet zo heel moeilijk moeten zijn om te realiseren en moet wel lots of fun geven mits goed uitgevoerd…................
volgens mij heb ik wel eens berichten gehoord dat dit al bestaat.
iemand anders weet vast meer.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
klopt dat er al eentje bestaat, heb de auto zelf gezien in het archeon, maar t lijkt me leuk om er zelf eentje te bouwen.
Wel met wat meer vermogen dan een T2 blok standaard levert, beetje zelfde idee wat Sans met zijn CX wil, maar dan in een DS
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja die auto is dacht ik van de baas van CiVer, zoon van Van der Laan in Abbenes…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Als je tijd over hebt is het een leuk idee,
Richard is er wel een hele tijd mee bezig geweest, ik bedoel begin maar eens met het andersom laten draaien van zo’n motor….
maar het is een kick, heb de auto met een bruidsritje nog eens moeten volgen, met een XMV6 kon ik ‘m ternauwernood bijhouden….
Verder zit er meen ik ook ABS en een antizak inriching op deze DS 25
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
zat ik er toch nog niet zo ver naast
had ook al het idee dat die in den haag moest staan bij een citroen expert
nu dat ik het verhaal van de anti inzak bol hoor komt het allemaal weer boven
er zijn geen pics van de motor neem ik aan
fftopic
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
oldenhage schreef:Als je tijd over hebt is het een leuk idee,
Richard is er wel een hele tijd mee bezig geweest, ik bedoel begin maar eens met het andersom laten draaien van zo’n motor….maar het is een kick, heb de auto met een bruidsritje nog eens moeten volgen, met een XMV6 kon ik ‘m ternauwernood bijhouden….
Verder zit er meen ik ook ABS en een antizak inriching op deze DS 25
En airco en centrale deurvergrendeling
Meer past er ook niet meer onder de motorkap, ik heb het er wel eens met ‘m over gehad en hij zei dat echt een eindeloos project was. Toen had ‘ie er nog tijd voor
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Quote
sans-pareil schreef:Om heel eerlijk te zijn krijg ik de indruk dat de Gti T2 eigenlijk met nog meer vermogen in gedachten ontwikkeld is, en dat ze hem teruggedraaid hebben naar 168pk voor produktie. Ik weet niet hoe het anders kan dat je met alleen wastegate aanpassing zo makkelijk naar de 230pk voor de T1 en 250pk naar de T2 kan.
dat zouden dan deze geweest moeten zijn:
http://blower.free.fr/cxspeciales.html
de Cx Turbo Concorde
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hee, gaaf, die kende ik nog niet. Een Gti T met een TRD eindoverbrenging en een wat ingedraaide wastegate inbus zou die 240+ km/h wel moeten kunnen halen. Dus wie weet.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ik hoop echt dat het lukt.
Ik ga me eens verdiepen in het perfect tunen van een oude auto (dus geen optische tuning)
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ach, het lukt altijd. Misschien een motor/bak revisie meer, maar lukken doet het altijd .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Tja, of met een opgeblazen motor.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ach, er komt toch een 2e motor. Ik ga niet de huidige motor er uit halen, tig weken wachten terwijl de revisie klaar is en dan pas terughangen. Ik heb een CX om in te rijden. Dus de ‘getunede’ motor, als ik zo ver ben wordt klaargemaakt terwijl de huidige motor er gewoon nog inzit, en de huidige motor worden alle externe faciliteiten opgezet zoals meer/grotere intercooler, open inlaat, megasquirt, grotere oliekoeler en misschien een andere turbo, maar met het huidige blok lijkt het me niet veilig om over de 250pk te gaan.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!