218 van de 224
« Eerste  < Vorige 216 217 218 219 220 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
JDEKKER
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009

- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Gepost: 16 november 2012 09:40 AM
  [ # 3256 ]

Hoe staat het er mee?

Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 november 2012 12:24 PM
  [ # 3257 ]

Nog steeds niet aan toe gekomen om hem naar DP te brengen, en er zijn weer wat auto’s tussen gekomen. Het komt wel, op het moment wacht ie netjes in de garage. Maar, het zal niet enorm lang meer duren.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 november 2012 06:04 PM
  [ # 3258 ]

Zojuist even de XM PNP VEMS naar DP-Engineering gebracht, en de DS VEMS opghaald. Daar heb ik op de terugweg voor de grap eens het verbruik van gemeten, en bij die auto is er wel aardig wat gewonnen. Zo rond de 100km/h was het verbruik net geen 1 op 12.

Maar goed, als de XM klaar is, heel misschien nat er nog een CX GTiT2 LPG VEMS van een klant tussendoor komt die nu op stapel staat, anders gaat de SV als eerstvolgende. Ze zijn daar ook een beetje benieuwd hoeveel vermogen hij gaat maken. Met een beetje geluk dus wel voor het eind van het jaar een nieuwe vermogensmeting.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 november 2012 06:13 PM
  [ # 3259 ]

Wat is de XM PNP?
En wat voor motor ligt daarin?

Een XM heeft toch al een wat modernere vorm van een injectie systeem vergeleken met een CX/DS?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 november 2012 07:23 PM
  [ # 3260 ]

Het is een TCT. Daar heeft een VEMS wel zin, zeker als tegelijk de injectors vervangen worden, wat hiervoor ook op stapel staat.

Dit ding.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 november 2012 07:28 PM
  [ # 3261 ]
sans-pareil schreef:

Zo rond de 100km/h was het verbruik net geen 1 op 12.

Leuk, maar we willen natuurlijk vooral weten wat ie rond de 150-160 doet! En of ie sneller is, fijner rijdt enz enz

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 november 2012 07:56 PM
  [ # 3262 ]

Iemand een idee wat een stock DS 23IEH verbruikt bij 100 km/h?
Misschien is een gemiddeld verbruik ook interessanter dan een moment opname op de snelweg.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 november 2012 10:41 PM
  [ # 3263 ]

Het rijdt zowiezo dramatisch beter dan het bosch systeem, dat in ieder geval. Gemiddeld gebruik ga ik zelf niet de kans krijgen om te meten met deze auto.

Vooral in de hogere toeren is het door het Dyno’en nog een heel stuk beter geworden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
JDEKKER
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009

- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Gepost: 22 november 2012 08:03 PM
  [ # 3264 ]

Leuk, maar we willen natuurlijk vooral weten wat ie rond de 150-160 doet! En of ie sneller is, fijner rijdt enz enz

Het is nog geen 1 december nono, dus ik kan het nog te berde brengen :

Ik wil vooral weten wat ie rond de 250-260 doet!

Waarschijnlijk vliegen…

Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 november 2012 08:08 PM
  [ # 3265 ]

Dat stukje ging over de DS 23 IE VEMS, ik denk niet dat die de 260 gaat halen Wink

Profiel  
 
JDEKKER
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009

- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Gepost: 22 november 2012 08:15 PM
  [ # 3266 ]

Hoe kan ik zo dom zijn?

Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 november 2012 01:32 PM
  [ # 3267 ]

250 Moet haalbaar zijn met de huidige bak en motorsetup, want dat is als het goed is 5600tpm, en vermogen is er zat voor die snelheid (dat zou iets van 235pk moeten zijn). Als we op 320pk uitkomen deze keer, dan is dat in principe voldoende voor iets van 275km/h, maar dan moeten we bijna 6200tpm maken en dat zie ik niet zo zitten.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 23 november 2012 02:48 PM
  [ # 3268 ]

wacht even, wat voor aanpassingen heb je aan de bak gemaakt ?
of heb je een andere bak gemonteerd ? van die andere koppeling weten we.
(ik wilde niet je hele draadje met 221 pagina’s terug lezen Wink )

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 november 2012 02:53 PM
  [ # 3269 ]

Geen. Alleen wielomtrek wat vergroot. Oh en een Quaife LSD.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 november 2012 02:55 PM
  [ # 3270 ]

Ik heb meer aanpassingen aan de motor gemaakt waardoor 5600tpm my nu minder zorgen baart.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
218 van de 224
« Eerste  < Vorige 216 217 218 219 220 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook