Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Hoe staat het er mee?
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nog steeds niet aan toe gekomen om hem naar DP te brengen, en er zijn weer wat auto’s tussen gekomen. Het komt wel, op het moment wacht ie netjes in de garage. Maar, het zal niet enorm lang meer duren.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zojuist even de XM PNP VEMS naar DP-Engineering gebracht, en de DS VEMS opghaald. Daar heb ik op de terugweg voor de grap eens het verbruik van gemeten, en bij die auto is er wel aardig wat gewonnen. Zo rond de 100km/h was het verbruik net geen 1 op 12.
Maar goed, als de XM klaar is, heel misschien nat er nog een CX GTiT2 LPG VEMS van een klant tussendoor komt die nu op stapel staat, anders gaat de SV als eerstvolgende. Ze zijn daar ook een beetje benieuwd hoeveel vermogen hij gaat maken. Met een beetje geluk dus wel voor het eind van het jaar een nieuwe vermogensmeting.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat is de XM PNP?
En wat voor motor ligt daarin?
Een XM heeft toch al een wat modernere vorm van een injectie systeem vergeleken met een CX/DS?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het is een TCT. Daar heeft een VEMS wel zin, zeker als tegelijk de injectors vervangen worden, wat hiervoor ook op stapel staat.
Dit ding.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:Zo rond de 100km/h was het verbruik net geen 1 op 12.
Leuk, maar we willen natuurlijk vooral weten wat ie rond de 150-160 doet! En of ie sneller is, fijner rijdt enz enz
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Iemand een idee wat een stock DS 23IEH verbruikt bij 100 km/h?
Misschien is een gemiddeld verbruik ook interessanter dan een moment opname op de snelweg.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het rijdt zowiezo dramatisch beter dan het bosch systeem, dat in ieder geval. Gemiddeld gebruik ga ik zelf niet de kans krijgen om te meten met deze auto.
Vooral in de hogere toeren is het door het Dyno’en nog een heel stuk beter geworden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Leuk, maar we willen natuurlijk vooral weten wat ie rond de 150-160 doet! En of ie sneller is, fijner rijdt enz enz
Het is nog geen 1 december , dus ik kan het nog te berde brengen :
Ik wil vooral weten wat ie rond de 250-260 doet!
Waarschijnlijk vliegen…
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat stukje ging over de DS 23 IE VEMS, ik denk niet dat die de 260 gaat halen
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Hoe kan ik zo dom zijn?
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
250 Moet haalbaar zijn met de huidige bak en motorsetup, want dat is als het goed is 5600tpm, en vermogen is er zat voor die snelheid (dat zou iets van 235pk moeten zijn). Als we op 320pk uitkomen deze keer, dan is dat in principe voldoende voor iets van 275km/h, maar dan moeten we bijna 6200tpm maken en dat zie ik niet zo zitten.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
wacht even, wat voor aanpassingen heb je aan de bak gemaakt ?
of heb je een andere bak gemonteerd ? van die andere koppeling weten we.
(ik wilde niet je hele draadje met 221 pagina’s terug lezen )
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Geen. Alleen wielomtrek wat vergroot. Oh en een Quaife LSD.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik heb meer aanpassingen aan de motor gemaakt waardoor 5600tpm my nu minder zorgen baart.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!