220 van de 224
« Eerste  < Vorige 218 219 220 221 222 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 04 februari 2013 08:10 PM
  [ # 3286 ]

Bij 335pk en 585nm is er een intercooler slang afgeklapt. Pieter gaat morgenochtend nog even door.

Voor diegene die niet alles kunnen onthouden, de complete lijst met aanpassingen.

- Turbo
- Zuigers
- Nokkenas
- Bougies
- Koppelling
- Intercooler
- Radiateur
- Radiateurfan
- Motormanagement (VEMS)
- Boost controller
- MAT sensor
- MAP sensor
- Velgen
- Schakelstangen
- Uitlaat
- Injectors
- Vliegwielaanpassing
- Differienteel
- HD koppellingsbediening

Dus met nog een iets grotere uitlaat, equal length uitlaat spruitstuk, en ander inlaatspruitstuk zit die 400pk er vermoedelijk ook nog wel in.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 februari 2013 08:16 PM
  [ # 3287 ]

Gaat de goede kant op zo.
Zit de 340 pk / 600 Nm er morgen nog wel in als die slang blijft zitten?

Toch een dikke 60 pk meer als vorige keer.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 04 februari 2013 08:23 PM
  [ # 3288 ]

340pk zit binnen de marge tussen vermogens runs, die verschillen onderling weleens een pk of zeven, en als je hem een paar seconden langer op vermogen houdt klimt het vermogen ook wel eens 5pk, dus die 340pk zal in een run vast wel langs komen. Ik ben al dik tevreden met het resultaat dus.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 04 februari 2013 09:54 PM
  [ # 3289 ]
sans-pareil schreef:

340pk zit binnen de marge tussen vermogens runs

Wow gulp Jeetje, het wordt echt een wolf in schaapskleren…......

Leuk om eens een blad te bellen en te vragen of ze nog geïnteresseerd zijn in een auto van 340pk. Leuk voor later als het zo eens gedocumenteerd is Wink

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 februari 2013 10:17 PM
  [ # 3290 ]

Machtig mooi zo’n sleeper.

Mocht je interesse hebben moet je hier eens kijken. Nee geen CX maar wel een prachtig stukje techniek.
Een simpele Nova, maar…...bijna 1200 PK!

http://www.youtube.com/watch?v=96Hv_jRQMv8

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 februari 2013 10:25 PM
  [ # 3291 ]

dat van die nova kijk ik nog wel een keer na.

maar goed om even een tussen-score te hebben.
en dan straks met de upgrade van inlaat - equal lenght uitlaatspruitstuk - uitlaat weer een run bij DP en weet je precies wat je dat heeft opgeleverd.

mooi project.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 februari 2013 10:42 PM
  [ # 3292 ]

Zit me net te bedenken dat deze cijfers net even boven het dubbele van een standaard T2 zitten, zowel PK’s en als koppel.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 februari 2013 11:24 PM
  [ # 3293 ]

klopt, het is eigenlijk vrij bruut geweld aan het worden !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 05 februari 2013 05:58 PM
  [ # 3294 ]

Zo, heb het apparaat weer opgehaald bij DP Engineering. De beste run was 350.6pk, maar dat was eigenlijk net zo’n beetje op de grens dus we hebben het gehouden bij eentje met een iets gelijkmatigere vermogensgrafiek op 340pk en 580Nm. Draait nu 1.4 bar boost. Dat trekt wel lekker moet ik zeggen, en de limited slip diff zet het wat rustiger op de weg dan voorheen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 februari 2013 06:03 PM
  [ # 3295 ]

Mooi resultaat.

Heb je dan ook direct 0-100 of 80-120 cijfers of moet je die in de praktijk gaan meten?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 05 februari 2013 06:12 PM
  [ # 3296 ]

Geen “echte” lucht- en rolweerstand op de bank he, dus dat moet in het echt, en het hagelde op de terugweg dus dat heb ik maar niet gedaan.

Maar inderdaad, dit is, tot mijn verbazing de grootste stap tot nu toe. Het is 70pk meer dan de vorige keer. De vorige twee stappen waren ongeveer 50pk per stuk, dus dat is toch wel bijzonder.

Pieter schat in dat de huidige restrictie nu in de eerste plaats uitlaat en uitlaatspruitstuk zijn en hij vindt dat ik op E85 moet gaan rijden want daar zit zeker nog eens 50pk in is zijn inschatting.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 februari 2013 06:16 PM
  [ # 3297 ]

Ik bedoelde ook theoretische tijden. Praktisch zal altijd anders zijn.

Gelukkig zat die uitlaat toch al in de planning Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 05 februari 2013 06:18 PM
  [ # 3298 ]

Oh en ook wel leuk:

Groen is PK’s, blauw is koppel.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 05 februari 2013 06:24 PM
  [ # 3299 ]

Oef!

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 05 februari 2013 11:49 PM
  [ # 3300 ]

Shocked

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
 
220 van de 224
« Eerste  < Vorige 218 219 220 221 222 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook