Zeer netjes!
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Het VEMS-monster rijdt nu zo hard dat al het vuil eraf waait. Je zou hem bijna niet meer herkennen!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Daar moet je wel een behoorlijke carvan mee kunnen trekken
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik vind het altijd leuk om, na een mod even te kijken in de autoweek database. Dan plug ik er in, vermogen, koppel en gewicht. Er zijn nu nog 2 auto’s over uit de hele database, dat zijn de ferrari F40 van +/- 1990 en de Porsche 911 Turbo 2011-2012. Dat vind ik dan wel weer grappig met een 25 jaar oude familieauto…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dan ben je nu toch wel redelijk klaar he? Anders moet je weer versterkte assen enz enz…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ach, ik rijd natuurlijk niet zo vaak op vol vermogen. En ik wil die 400pk er natuurlijk wel uit hebben nu, want het lijkt inderdaad te kunnen. Het hoeft niet per direkt, ik rijd een tijdje zo rond denk ik maar met nog maar een paar dingen, allen external, is die 400 waarschijnlijk haalbaar, dus binnen een paar jaar ga ik dat denk ik toch wel doen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
sans-pareil schreef:Oh en ook wel leuk:
Groen is PK’s, blauw is koppel.
Dit is gewoon een foto van toen er een ferrari op de rollenbank stond.
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
sans-pareil schreef:Ik vind het altijd leuk om, na een mod even te kijken in de autoweek database. Dan plug ik er in, vermogen, koppel en gewicht. Er zijn nu nog 2 auto’s over uit de hele database, dat zijn de ferrari F40 van +/- 1990 en de Porsche 911 Turbo 2011-2012. Dat vind ik dan wel weer grappig met een 25 jaar oude familieauto…
Bedoel je dan specifiek vermogen en koppel? Want ik zat ook even te kijken en een bv M5 uit 2003 (E39) heeft nog royaal meer vermogen (maar niet meer koppel). De nieuwe M5 is (door turbo) wel hoger qua koppel. En is ook een familieauto natuurlijk. Als je kijkt naar eind jaren ‘80 ben je natuurlijk wel de koning, maar dat is niet helemaal eerlijk want je auto zit vol met nieuwe techniek.
Niets negatiefs over jouw prestatie natuurlijk, die is zonder meer formidabel! Ik denk niet dat iemand hier had gedacht dat je zover zou kunnen komen met het CX blok. Ben ook wel benieuwd of je nog steeds een redelijk verbruik haalt als je er normaal mee rijdt.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Die M5’s zijn wel een boel zwaarder… puur vermogen is leuk voor topsnelheid, voor al het andere gebruik telt gewicht wel hard mee. 580nm op 1350kg redden die M5’s lang niet. Zelfs in de groep van >300pk && >550nm && <1450kg blijven er alleen nog enzo’s en diablo’s enzo over. Voornamelijk het relatief lage gewicht maken de cijfers echt bijzonder. Een nieuwe M5 is onder de meeste omstandigheden sneller uiteraard, power to weight is hoger en dat koppel heeft ie al bij een idioot laag toerental dus er is een enorm nuttig bereik om het niet te hebben over de regelelectronica. Maar, of zo’n ding het bijhoudt op een 80-120 sprint met die 500kg meer gewicht? Dat zou een interessante meting zijn.
Ik heb ook bewust mijn verhoudingen zo gelaten dat de top 250 is, omdat ik dat gebied misschien ooi een keer op de autobahn ga gebruiken, maar voor het echte rijden heb ik liever dat ie tussendoor heel snel is.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ha ha, ik denk dat iemand met een nieuwe M5 behoorlijk raar staat te kijken als hij er door een oude CX uit wordt getrokken op de snelweg.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Daar doen we het voor. Toch nog een reden om voor die 400pk te gaan .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er is natuurlijk een groot verschil: de M5 blijft gewoon heel, rammelt en kraakt niet en remt fatsoenlijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
(waarom hebben we het over BMW’s….. zit ik op het verkeerde forum ?)
Tijd voor een nieuwe bijnaam voor dit snelle monster ?
Black panther ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Omdat een M5 een van de (weinige) voorbeelden is van snelle auto’s waar vier mensen fatsoenlijk in passen? Dus een leuke vergelijking met Sans’ CX. We zouden ook een Quattroporte kunnen nemen maar ik denk dat deze CX daar sowieso van wint (alleen niet qua motorgeluid).
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
waterman schreef:Er is natuurlijk een groot verschil: de M5 blijft gewoon heel, rammelt en kraakt niet en remt fatsoenlijk.
Kijk het is gelukt om een reactie uit te lokken. Ik wist dat M5’s dissen zou werken!
Tuurlijk, een M5 is gewoon nieuw. Ik ben alleen nog steeds niet overtuigd dat ik liever een tocht van 2000km in de beamer zou doen. Zou het eens moeten proberen.
Maar, inderdaad, het gaat hier niet over BMW’s. Ik vind het concept van 4 deurs en bloedsnel wel fijn, en dan heb je niet enorm veel keus. Porsche ding, BMW’s, Aston Martin Rapides enzo. In principe blijven die heel natuurlijk en hebben veel hogere topsnelheden, ze zijn alleen ook veel en veel zwaarder.
Maar goed, het eerste interessante heb ik al opgemerkt, de nieuwe opstelling lijkt bougies als verbruiksartikel nodig te hebben.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!