Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hehe, alles is mooi meegenomen. Een tussensprint database zeg maar .
Maar goed, tot mijn verbazing werd ik bijgehouden door een seat leon op de N11 vanavond. Ik zat niet helemaal volgas in z’n een en z’n twee, daarna wel, maar het ging gelijk op. Zal wel een Cupra R of zo’n Cupra V6 geweest zijn vermoed ik…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:Ja da’s waar. Aan de andere kant, dan weet ik hoe duur die seconden zijn , weet niet of ik daar op zit te wachten.
Kan natuurlijk wel die tijden uit dat testverslag van TRXke nameten, dan is er iig wat vergelijkingsmateriaal. Daarom zou ik het ook wel leuk vinden als de mensen met 16 soupapes, 2.2 HDi’s en V6’en enzo even hun tussensprinten gingen meten…
Zal ik ze van een sm meten??
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Graag!
Lijkt me mooi om toe te voegen aan de sprintmap .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
sans-pareil schreef:Hehe, alles is mooi meegenomen. Een tussensprint database zeg maar .
Maar goed, tot mijn verbazing werd ik bijgehouden door een seat leon op de N11 vanavond. Ik zat niet helemaal volgas in z’n een en z’n twee, daarna wel, maar het ging gelijk op. Zal wel een Cupra R of zo’n Cupra V6 geweest zijn vermoed ik…
Seat Leon 1.8 20VT Cupra R 225 PK
dat is natuurlijk niet misselijk 225 pk..
ik heb wel eens in de 180pk versie meegereden.
die was toen die middag splinternieuw afgeleverd
daar zat behoorlijk wat pit in, en kon natuurlijk nog niet voluit open getrokken worden
verder kon je buiten de turbo goed horen bij de uitlaat
(overigens wel keihard geveerd…)
waterman771 schreef:sans-pareil schreef:Ja da’s waar. Aan de andere kant, dan weet ik hoe duur die seconden zijn , weet niet of ik daar op zit te wachten.
Kan natuurlijk wel die tijden uit dat testverslag van TRXke nameten, dan is er iig wat vergelijkingsmateriaal. Daarom zou ik het ook wel leuk vinden als de mensen met 16 soupapes, 2.2 HDi’s en V6’en enzo even hun tussensprinten gingen meten…
Zal ik ze van een sm meten??
lijkt me interesant
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nou, ik ben benieuwd wanneer waterman op de proppen komt met zijn nummertjes. Heb inmiddels gezien dat een BX Gti MkII het in 6.4 sec doet 80-120 in z’n drie. Aan de andere kant staan er ook een zooitje dingen tussen de tests van autoweek die het in 3.6 sec doen in hun vier. Ik kan dus nog best een beetje vermogen erbij gebruiken naar mijn mening .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:Nou, ik ben benieuwd wanneer waterman op de proppen komt met zijn nummertjes. Heb inmiddels gezien dat een BX Gti MkII het in 6.4 sec doet 80-120 in z’n drie. Aan de andere kant staan er ook een zooitje dingen tussen de tests van autoweek die het in 3.6 sec doen in hun vier. Ik kan dus nog best een beetje vermogen erbij gebruiken naar mijn mening .
Ha ha, waterman z’n sm is een beetje stuk….. er moet een nieuwe accu in, en dat is 3 uur werk. Ook een lekzakje lekt, dus dat moet nu ook maar eens worden geregeld. En zo nog wat kleine dingentjes…. Maar ze staat al op de brug, wieltjes in de lucht, dus als het meezit gaat het lukken… eerst van mijn bronchitis af zien te komen… kuch, hijg…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ah, de vertraging is dus traditioneel SM’erig… dan is het goed .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:Ah, de vertraging is dus traditioneel SM’erig… dan is het goed .
Ze zeggen wel eens “koop een boot en werk je dood” maar dan hebben ze nooit een SM gehad….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja zoiets had ik al vernomen ja over die SM’s. Er zijn vier dingen die mij ervan weerhouden een SM te willen:
1. Er ontbreken 2 zijdeuren (op te lossen met een opera)
2. Er zitten geen turbo’s op.
3. Hij is niet ontworpen rond een wankel.
4. Hij is enorm veel werk om hem op de weg te houden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:Ja zoiets had ik al vernomen ja over die SM’s. Er zijn vier dingen die mij ervan weerhouden een SM te willen:
1. Er ontbreken 2 zijdeuren (op te lossen met een opera)
2. Er zitten geen turbo’s op.
3. Hij is niet ontworpen rond een wankel.
4. Hij is enorm veel werk om hem op de weg te houden.
1. 4 deuren is onhandig, dan willen er alleen maar meer mensen meerijden, en een Opera kost 170.000 euro ( daar is er onlangs een voor verkocht)
2. turbo’s zijn lapmiddelen, kijk maar naar de moderne auto’s, een benzine motor haalt nu makkelijk 100pk per liter zonder brandstof verslindende turbo…
3. Waarom wankelen, ook weer zo’n benzine verspillnde achterhaalde uitvinding…en nog onbetrouwbaar ook…
4. Als je een goede hebt is ie betrouwbaarder dan een cx…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
1. Die twee extra deuren zijn niet voor passagiers, maar voor mijn rotzooi…
2. Met een turbo gaat 1000pk per liter ook. ongeblazen is gewoon inefficient. Grotere motor = meer werkingswrijving, met turbo zelfde motor meer lucht, dus werkingswrijving blijft nagenoeg gelijk = efficienter en betere power to weight. Goeie power to weight is cool.
3. Wankel ultracool. Geen kleppen om kapot te gaan, 120 graden hoekverandering ipv 180, en inmiddels ook niet meer onbetrouwbaar en dat waren ze eigenlijk alleen maar omdat er veel te weinig geld in ontwikkeling is gestopt t.o.v. de zuigermotor. Wankels zijn conceptueel beter, minder bewegende delen, en ook weer betere power to weight. Wederom ultracoole efficientie. Uit een mazda 20b drieschijfswankel kan je zo 1000pk toveren .
4. Mijn CX doet het .
Maar goed, ik geloof dat we bij de klassieke tegenstelling tussen het CX en SM kamp zijn aanbeland.
Trouwens, die 4 schijfswankel (ongeblazen) van de Le Mans heeft al aangegeven dat de wankel echt kwa concept beter is. (iets van 700pk uit 2.6 liter, voor een ongeblazen wankel is 250pk per liter al geen probleem). Net zoals de ligfiets is ie het eerstvolgende jaar meteen weggereguleerd.
Leve de wankel!
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
sans-pareil schreef:
4. Mijn CX doet het .
2 zelfs toch?
tja in mijn ultime garage staan ze gewoon allebei
en nog meer
Het lijkt me gaaf om eens met een SM mee te rijden.
Maar of ze beter zijn dan de CX, weet ik niet, dus ik zwijg hierover.
Ben benieuwd naar de cijfertjes van de SM, alleen verwacht ik weinig verschil.
Nogmaals: Succes met het inbouwen van de 20b, Sans-pareil;)
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
CX-power schreef:Het lijkt me gaaf om eens met een SM mee te rijden.
Maar of ze beter zijn dan de CX, weet ik niet, dus ik zwijg hierover.
Ben benieuwd naar de cijfertjes van de SM, alleen verwacht ik weinig verschil.Nogmaals: Succes met het inbouwen van de 20b, Sans-pareil;)
De cx turbo 2 is sneller….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik moet ook toegeven dat ik nog niet met een SM heb gereden. Misschien moet ik dat ook maar niet doen, want straks wil ik er nog een . Ze zijn wel cool… ik zag laatst bij aagarage een Regembeau te koop met een zesde versnelling en nog wat toeters en bellen. Leuk ding, maar een beetje prijzig.
Maar ja, ik ben gewoon verslingerd aan turbo’s en 2 deuren vind ik ook te weinig. M’n vriendinnetje wil er geloof ik wel een, maar het is of dat of de CX Gti . En voor een SM moet ze denk ik nog even sparen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!