sans-pareil schreef:Ik moet ook toegeven dat ik nog niet met een SM heb gereden. Misschien moet ik dat ook maar niet doen, want straks wil ik er nog een . Ze zijn wel cool… ik zag laatst bij aagarage een Regembeau te koop met een zesde versnelling en nog wat toeters en bellen. Leuk ding, maar een beetje prijzig.
Maar ja, ik ben gewoon verslingerd aan turbo’s en 2 deuren vind ik ook te weinig. M’n vriendinnetje wil er geloof ik wel een, maar het is of dat of de CX Gti . En voor een SM moet ze denk ik nog even sparen.
die sm is zeker mooi maar de 4 deurs mag er ook zijn wat een auto is dat toen mijn cx gespoten werdt stondt er een wat een bak
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja een SM Opera is wel erg gaaf, maat ik moet ook toegeven dat mijn CX gewoon moet rijden, zo’n groot mogelijk deel van de tijd. Ik vind kosten niet erg, en stilstaan langs de kant van de weg eigenlijk ook niet, maar het moet wel betaalbaar zijn om hem elke keer weer aan de gang te krijgen en in goede staat te houden. Voor mij is de CX dan de ideale auto. Daarom wil ik ook niet meer dan 1 CX eigenlijk (ok heb er nu twee, want vriendinnetje heeft hetzelfde besloten), maar ik wil er een en die moet op zoveel mogelijk manieren ultiem zijn, dagelijks praktisch, extreem comfortabel en eigenlijk ook debiel snel. Ik zie mezelf met al die eisen ook niet in een Opera rondrijden, als ik 170,000 euro overheb heb ik gewoon een zeer geoptimaliseerde CX… en als ik het echt niet meer weet ben ik geneigd om eens een proefritje te maken in een Murcielago… maar ja, stuiterbak vering he, zal wel niets zijn .
In de tussentijd ga ik maar eens wat meer aandacht besteden aan op wat voor manier dan ook de benodigde dingen voor de revisie van mijn hydraulische koppellingsbediening, want ik irriteer me steeds meer aan dat mechanische gedrocht.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
De cx turbo 2 is sneller….
Hmm, dat vermoeden had ik al…
Ik weet niet precies hoe snel een SM is, maar van de CX T2 weet ik et wel.
Zit er veel verschil tussen, dan?
Wat betreft het 4/2-deurs probleem…..weet niet wat mooier is.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Even los van de SM discussie, wie weet waar het volgende aan ligt?
Auto gedraagt zich alsof de koppelling op de maximaal ingedrukte stand vast zit? Is dan die veer die de koppelingskabel weer terugtrekt gebroken of losgeschoten? Pedaal gaat wel weer gewoon omhoog maar voelt te licht.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmm, ik zie net dat er geen terugtrek veer is. Dan begrijp ik niet hoe ie die symptomen kan vertonen, tenzij de drukgroep het zojuist opgegeven heeft.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Drukgroep?
Als de drukgroep kapot is ,en de koppeling vervangen moet worden, kun je gelijk een td2 bak monteren.
Gelijk het vliegwiel laten afdraaien,extra pk’s.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Waarschijnlijk is het druklager door de drukgroep heen gedrukt, en zit het nu klem in de diafragmaveer. Klote en duur, want omdat te fixen kan je motor en bak gaan uitbouwen.
Wel een turbo koppeling monteren, want die is anders ( sterker) als van een gewone GTI
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Re: Drukgroep?
Hij bedoelt natuurlijk: Sneller op toeren
ZX-Cruiser schreef:ray schreef:
Gelijk het vliegwiel laten afdraaien,extra pk’s.
Gr RaymondDat zou knap zijn
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
@sans-pareil: Zocht je nog een blok voor reservedelen of om te hobbyen:
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gelukkig viel het mee. Bij aandrijfashoes vervangen was de klemring niet helemaal goed teruggezet. As was er uitgeschoten, en dat kom je natuurlijk nergens meer. maar goed, het is weer hersteld en hij rijdt weer zoals het hoort. Ik was ook al bang voor de drukgroep en was al even mentaal op een rijtje aan het zetten wat ik allemaal nodig had om de trdt2 bak er in te zetten… maar dat laat dus nog even op zich wachten , dat is op zich jammer, maar ik vind het daarentegen wel fijn dat ik er gewoon in rond kan tuffen.
Dat aceton verhaal ziet er overigens kwa verbruik niet goed uit. Ik geloof dat ik deze laatste tank mijn slechtste verbruik ooit gemeten hebt (wel 1 op 7.72)... maar hij lijkt er wel lekker op te lopen.
Voor de liefhebbers, wat er uit mijn scriptje komt rollen:
Spent 8970.92 EUR on SV-15-XX so far.
Spent 4720.92 EUR on SV-15-XX so far. (excluding purchase)
mileage first listing: 97621.00 km
mileage today: 112743.00 km
so far 15122 km driven since first listing.
costs are 0.593 EUR per km
costs are 0.312 EUR per km (ex purchase)
Average cost per month 512.84 EUR
Expected km per year: 19713 km
Tot dusverre is weer het enige wat ik van dat 8 jaar stilstaan merk dat er steeds rubbers aan gaan. Dit maal alle snaren vervangen want die waren aan hun eind… op een gegeven moment heb ik ze allemaal gehad, zo zie ik ‘t maar. In bovenstaande berekening zijn een nieuwe intercooler en 4 17 inch velgen en 3 hele aardige banden meegenomen die ik nog moet ophalen in de UK. Maar goed, echt goedkoop per km of maand wordt ie niet dus.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
wat alle suggesties betreft:
1. Afdraaien vliegwiel. Het vliegwiel van een T2 is al aanzienlijk lichter dan van een T1 (da’s een van de manieren dat ie zo lekker trekt). Ze zijn daar alleen al zo ver mee gegaan dat ik niet enorm onder de indruk ben van hoe soepel ie bij lage toeren loopt. Nog meer er af is daarom denk ik ook geen goed plan.
2. TRD T2 Bak. Goed plan, ga ik doen.
3. Motor gebeuren. Ik sta in dubio. Wil graag een drieschijfswankel, maar die 20b’s zijn echt niet te krijgen in europa en inc shipping echt een heleboel geld. Misschien als tussenoplossing een 2 schijfs wankel doen ofzo? Ik weet ‘t nog niet.
Voorlopig maar eerst even de simpele dingetjes zoals die nieuwe intercooler, RVS uitlaat, hydraulische koppellingsbediening. Daar ben ik al even zoet mee denk ik.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik heb alweer een tijdje niets gepost, er zijn dan ook weinig vermeldenswaardigheden… hij doet het nog . De 17 inch velgen liggen inmiddels bij een kennis in Bristol, tezamen met de nieuwe intercooler, (wat toch al een stuk dichter bij is dan Schotland, denk ik maar zo). Ik ga ze wss. in februari ofzo ophalen. In de tussentijd ben ik wat aan ‘t experimenteren met aceton in de brandstof, waarvan ie wel lekkerder lijkt te draaien, maar helaas niet zuiniger. Enige wat ik nog snel aan wil pakken is een aantal beschadigingen op het dak (van de vogelpoep). Is er misschien een plaatwerker die bij kan vertellen hoe ik zulke plekjes het beste kan bijwerken? De lak is echt beschadigd erdoor, er is roest te zien zeg maar. Ik wil het bijstippen, maar hoe doe ik dat het beste?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Ik heb alweer een tijdje niets gepost, er zijn dan ook weinig vermeldenswaardigheden… hij doet het nog . De 17 inch velgen liggen inmiddels bij een kennis in Bristol, tezamen met de nieuwe intercooler, (wat toch al een stuk dichter bij is dan Schotland, denk ik maar zo). Ik ga ze wss. in februari ofzo ophalen. In de tussentijd ben ik wat aan ‘t experimenteren met aceton in de brandstof, waarvan ie wel lekkerder lijkt te draaien, maar helaas niet zuiniger. Enige wat ik nog snel aan wil pakken is een aantal beschadigingen op het dak (van de vogelpoep). Is er misschien een plaatwerker die bij kan vertellen hoe ik zulke plekjes het beste kan bijwerken? De lak is echt beschadigd erdoor, er is roest te zien zeg maar. Ik wil het bijstippen, maar hoe doe ik dat het beste?
ik denk dat bijtippen niet meer helpt vanwege het feit dat er al roest is waarom laat je het dak niet overspuiten
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik laat hem zeker binnen afzienbare tijd in zijn geheel overspuiten. Het gaat er hier om om te zorgen dat het niet erger wordt tot dat moment…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Ik laat hem zeker binnen afzienbare tijd in zijn geheel overspuiten. Het gaat er hier om om te zorgen dat het niet erger wordt tot dat moment…
ik denk dat je dan de roest moet weg halen en bij tippen met een lakstif maar of dit lang blijf zitten