Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Het kan mij niet bekoren, zulke agressief ogende wielen onder zo’n slanke en pure auto. Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe die replica’s van de Turbo-wielen in 16 inch eruitzien en wie ze maakt.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ach, ik vind de Gti T een tamelijk agressieve auto om te zien, dus de meningen verschillen ook daar over. De turbo velgen zijn nog gaver ja, dat is wel waar, maar die TRX’en die het nog geneens geweldig doen als het nat is en niet zo lang mee gaan maken het toch tamelijk economisch onpraktische om daarop te blijven rijden.
Als ik 2 nieuwe TRX’en koop straks (210’s uiteraard), ben ik 500,- ex BTW kwijt. Ik heb nu 300,- pond uitgegeven en dan heb ik 4x 17 inch inc 2x 225 banden met slechts 6500km er op. Dan koop ik er bij autobandenmarkt.nl twee 17 inch Michelins erbij zoals bijvoorbeeld deze:
Pilot SPORT PS2 225/45 ZR17 91Y Velgbeschermingleiste, RRBL
Voor 157,60 per stuk inc BTW. Dan heb ik voor zo’n 615,- ex 4 nieuwe banden en velgen, en allemaal nog in de juiste categorie ook (want de 200’s die nu bij mij achter zitten zijn geen V’s). De optie is 2 nieuwe banden en elke keer als er 2 vervangen moeten worden weer 500,- ex uitgeven die korter meegaan dan de 2x 17 inchers van 265,- ex. Zo bespaar ik per 2 stuks wissellen 235,- euro. Dat is een boel geld waar leuke dingen mee kunnen (bijvoorbeeld 16 inch replica turbo velgen kopen). Daar komt nog bij dat TRX’en gewoon inmiddels een oud ontwerp zijn. Ik vind ze ook de allermooiste hoor, maar de banden maken ze toch wat onhandig.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
het zou me niets verbazen als die 17” velgen onder jou zwarte turbo heel anders uitpakken dan onder deze fel blauwe
grootste bezwaar dat ik zie is dat ze iets te licht van kleur zijn.
denk dat ze met een donkere kleur misschien er beter onder staan
maar ja das ff afwachten hoe ze straks onder een zwarte CX staan
en anders wordt dat gewoon wat minder vaak de wielen wassen
Hehe eigenlijk vind ik die blauwe CX er niet eens zo raar uitzien, hoor.
Wat betreft het agressieve uiterlijk: bijna elke serie 2 CX vind ik er agressief uitzien, naja, zeg maar gerust: alle (zelfs de breaks)
Maar wat stijl betreft: dan heb ik liever een serie 1 25 GTi.
Dit is wel eens besproken, dacht ik zo.
Maar toch: die velgen horen niet bij de CX.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb je een foto van die 16inch replica turbo vegen? dat zal wel heel mooi zijn! :photo
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Wat ik jammer vindt is dat de achterwielkapjes mogelijk moet wijken.
Een van de mooiere stylistische zaken, zoals ook bij de DS, SM, GS
dichte achterwielen .
Maar die velgen zien er zeker niet zo gek uit, wat mogelijk wel mooi is
om ze in een Titanium kleur te spuiten onder een zwarte CX, als we dan toch over agressie hebben.
Maar een andere vraag ....... wat is er gebeurd met de blauwe CX ???? als daar de velgen onder zijn verkocht. Weer een CX minder .
Ron
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De man van wie ik de velgen heb gekocht is wat apart. Ik geloof dat die blauwe CX zijn 200pk TRD Turbo 2 is, die hij nog gewoon heeft. Er is alleen een risico dat het apparaat geofferd wordt aan z’n 2 motoren, 4wd en 4 wiel besturing CX projekt. (Ik zei al, de man is wat apart). Maar, daar heeft ie pas tijd voor als ie klaar is met z’n GMC Jimmy met extra achteras (ik heb ook geen idee wat “klaar” in deze context betekent). Hij had nog wat problemen met de hydraulisch aangedreven vooras, en de electrisch aangedreven achteras, maar de mechanisch aangedreven middenas deed het al prima op z’n 650pk V8.
Maar goed, volgens hem kunnen de wieldeksels er gewoon op, mogelijk moet de rand er alleen vanaf geslepen worden, maar daar kan ik mee leven. Dan koop ik wel 2 deksels extra om die rand er af te slijpen. Als de wieldeksels er niet op kunnen, gaan de 17 inchers denk ik gelijk weer in de verkoop.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
waterman771 schreef:Heb je een foto van die 16inch replica turbo vegen? dat zal wel heel mooi zijn! :photo
Volgens mij bestaan ze nog niet, helaas.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
das wel beter dat de wiel platen er wel op passen
Hmmm als ik alle posts is er wel een markt 16 inch replica T-velgen. Maar ja ik ben bang dat je voor die euro’s waarschijnlijk een hele CX kan kopen.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja, er is zeker een beperkte markt ervoor. Alleen ik denk dat de prijs toch flink gaat afschrikken. Misschien eens de originele producent van die turbo velgen er over aanspreken, kijken of er iets mogelijk is…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Ik heb eens een keer een oproep gezien op internet, van een Duitser geloof ik, om samen een mal te laten maken voor die velgen. Dat is volgens mij ook het probleem. Met meer gegadigden dus een lagere prijs. Ik weet niet hoe het nu met dit initiatief is.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het ECU plan heb ik al gekeken, maar uiteraard is dat bij de CX weer niet supereenvoudig . Ik denk zelf aan een megasquirt (2) omdat het een open source apparaat is, en daar val ik wel voor, en eventueel kan op termijn ook de ontsteking daardoor geregeld worden. Die ontsteking is origineel een “lost spark” systeem echter, wat weer wat lastiger samengaat met een aftermarket motormanagement. De ontstekingskast en de injectie zijn dan ook apart in de standaard configuratie. Uiteraard moet er ook voorziening zijn voor een pingelsensor. Het eerste wat ik nog wil doen is een power boost valve om de brandstof voorziening zekerder te stellen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik was op zoek naar mede megasquirt kopers in dit topic, had ook de prijs opgezocht:
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Goed, er zijn weer wat nieuwe meetresultaten binnen. 80-120 in z’n drie. Enige is, dingen gebeuren dan best rap dus ik geloof dat het al in de richting van 130 was voordat ik hem weer stilhad, en dat was na 5.0 sec.
Dus, nu:
80-120 3e ~5.0 sec (waarschijnlijk nog ietsje minder)
80-120 4e ~7.1 sec
80-120 5e ~10.9 sec
120-160 5e ~10.1 sec
Ff gecheckt vandaag.
Turbo D12 doet
120-160 5e ~13 sec
andere tijden (zo uit mijn hoofd)
80-120 3 8 sec
80-120 3+4 7,5 sec
80-120 4 : 7,5 sec
80-120 5 “lang” (de turbo komt pas lekker op stoom rond de 110)
0-100 ~11 sec.
Met de oude overbrenging (6% korter) voordat het diff eraan ging, deed ik de 80-120 tijd in 4 toch ong. 1 /1.5 sec. sneller. Meja, nu loopt ie wel weer zuiniger