Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmmm, we hebben weer wat. Er kwam een heleboel koelvloeistof rechtsvoor uitgedruppeld toen ik hem parkeerde vanavond. Ik vermoeg dat het de slang is, maar mogelijk de radiateur zelf. Maar even kijken of ik hem morgen of vrijdag nog gemaakt kan krijgen. Anders moet ik met de Gti naar de meeting.
Er zit toch nergens een koelvloeistof overvol ventiel ofzo in het systeem toch? Het moet gewoon een lekkage zijn.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed, apparaat staat weer eens bij Le Garage. Ziet er naar uit dat er een nieuwe radiateur in gaat moeten… het genot van CX rijden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Sans-Pareil, rot voor je , hopelijk valt het mee,
Maar het positieve is natuurlijk wel dat je in ieder geval aankomend jaar je radiateur niet meer hoeft te vervangen…De rest van ons moet maar afwachten. Sterkte in ieder geval.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Simpele Ziel schreef:eerst mijn auto goed krijgen, dan het gepruts aan de kleine pk’s en wellicht ooit nog een turbo, maar ik denk dat ik tegen die tijd al Mini Cooper rijdt of Xantia 1.9TD
Xantia TD kopen Nico??
Nah, verder zoeken hoor, ik doe haar niet weg!
Sorry enigszins fftopic . Ik zal het niet meer doen.
Suc6 met het oplossen en verhelpen van de problemen met de CX. Straks gewoon weer genieten!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Als de CX rechts voor (voor het wiel) lekt is het bijna zeker de radiator.
Er zit daar langs de zijkant van de radiator een ontluchtschroef maar de kans dat die gaat lekken is heel klein.
Slangen zitten er niet, feit is wel dat de radiatoren van de Turbo versie’s(ook de diesels) gevoeliger zijn voor inslagen van steentjes oid dit omdat het nog radiatoren zijn met een fijn koperen net.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja gut, hoort bij CX rijden. Elke keer als ie kapot is kijk ik er even naar en beslis ik dat ie er ook gaaf uitziet als ie het niet doet . Hij wordt wel weer gemaakt. Hakt een beetje in mijn RVS uitlaat budget, maar het is allemaal niet rampzalig, alleen lastig. Gelukkig heb ik een reserver CX voor de meeting .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
sans-pareil schreef:Gelukkig heb ik een reserver CX voor de meeting .
wat een luxe
verder kan bij elke (wat oudere) auto een radiator lek gaan, dus ik zie het niet eens als een CX nadeel
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja kan altijd gebeuren, maar bij CX’en ligt de frequentie van dingen die weleens kunnen gebeuren best hoog op een of de andere manier. Maar goed, ik mag de Gti van mijn vriendin lenen op zondag, dus ik hoef niet in de C25 daarheen te tuffen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
je zou wel de enige zijn met een C25 denk ik zo
helaas kan ik zelf niet
misschien weer mooi rijtje tijden om te vergelijken voor je
sans-pareil schreef:Maar goed, ik mag de Gti van mijn vriendin lenen op zondag
Komt ze zelf niet mee? Blijkbaar is ze ook een liefhebster.
sans-pareil schreef:Goed, apparaat staat weer eens bij Le Garage. Ziet er naar uit dat er een nieuwe radiateur in gaat moeten… het genot van CX rijden.
Vervelend, maar zolang de voordelen nog opwegen tegen de nadelen…
Toch een geluk dat je in de Gti van je vriendin kunt komen.
Hopelijk rijdt de GtiT snel weer.
Jammer dat je hem zondag niet mee kunt nemen.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja! Gevonden!
Een of de andere BMW pagina schreef:Subject:
Here is the down and dirty facts, at least dirty (75 views)
Message: Injectors on any car using an o2 sensor will be controlled by that sensor, except when starting and at WOT, wide open throttle.You can go bigger than what you have.
BMW allows the OE injectors to be 65% loaded at maximum.
Here is the list of injectors, that were used in different BMW’s during the 1980’s. Injector coding is as follows ( numbers are stamped on injector body):
0280 150 126….....167 cm3/min
0280 150 130….....185 cm3/min
0280 150 200….....271 cm3/min = 745i (en CX Gti T dus @2.5bar)
0280 150 201….....236 cm3/min = M6, 735
0280 150 203….....185 cm3/min
0280 150 208….....133 cm3/min
0280 150 209….....176 cm3/min
0280 150 211….....146 cm3/min
0280 150 715….....149 cm3/min
0280 150 716….....134 cm3/min2.5 bar nominal operation pressure: 0280 150 126/200/208/209/716
3.0 bar nominal operation pressure: 0280 150 130/201/203/211/715The extra injector is for cold start only and is located underneath
the intake pipe. Its capacity is only 93 cm3/min. It is controlled by the DME.Here is another web resource.
http://www.bsmotor.com/cgi-bin/bsmotor/dyser/dyser.bsp?trykk=2.5&af=12.0&ant=6&pros=65
After confusing the issue with facts, yep they will work just fine.
Later,
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hehe, mijn vriendin is een soort salon liefhebster. Ze tuft graag rond, maar eigenlijk vindt ze oliepeil checken al teveel gedoe. Misschien komt ze wel mee, want ik heb d’r gelokt met pannenkoeken…
En ik vind het niet vervelend hoor, dat ie stuk gaat. Dat wist ik al. Het is alleen wat lastig af en toe, maar het was nog niet eens ergens in het midden van nergens, dus ik vond het weer een zeer schappelijk pech geval. Ik maak alleen graag wat langere ritten in de gti t, en dat ik moet wachten totdat dat weer kan vind ik minder fijn. Je kan lekke radiateurs helaas niet plannen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmm, al het onderzoek naar de injectoren heeft eindelijk wat zinvols opgeleverd. Het blijkt dat de T2 injectoren anders zijn.
Eugen Cretu op CX-L schreef:Hello
Evert give your email address, I have the Technical Note No.11/11
July 1986 regarding CX25 IE Turbo 2 in pdf format. The file has
1.18MB.
It presents the GTI Turbo 2 and the differences between it and the
Turbo 1.
The injectors are different, BOSCH 0 280 150 802. The pressure
regulator is BOSCH 0 280 160 216 and the fuel pressure must be 2.5bar
without vacuum correction and 2bar with correction (this is what the
note says and is in french).Regards
Eugen
Volgens dit lijstje is de flow rate zelfs iets hoger dan van de T1 injectoren.
Fuel Injector Flow Rates compiled by steve@aems.com.au
Injectors listed by flow rate, from lowest to highest
Manufacturer Part Number cc per Colour Ohms lbs per Est Press Vehicle Engine
minute hour HP Kpa
----------------------------------------------------------------------------------------------
Nippon Denso 250 yellow/orange 1.7 24.5 50.0 255 Toyota 22RTE
Nippon Denso 250 green 13.8 24.5 50.0 290 Toyota 4AGE
Nippon Denso 250 violet 13.8 24.5 50.0 290 Toyota 4AGE
Nippon Denso 250 brown 13.8 24.5 50.0 255 Toyota 3SGE
Nippon Denso 251 violet 13.8 24.5 50.2 290 Toyota 1UZFE
Nippon Denso 282 light green 13.8 27.6 56.4 290 Toyota 2RZE
Nippon Denso 282 violet 13.8 27.6 56.4 290 Toyota 2TZFE
Bosch 0 280 150 802 284 27.8 56.8 300 Volvo B200Turbo
Nippon Denso 295 yellow 2.7 28.9 59.0 255 Toyota 7MGE
Nippon Denso 295 pink 1.6 28.9 59.0 255 Toyota 22RTE
Nippon Denso 295 green 13.8 28.9 59.0 255 Toyota 3SGE
Bosch 0 280 150 811 298 29.2 59.6 350 Porsche 944 Turbo
Bosch 0 280 150 200 300 29.4 60.0 300 BMW
Bosch 0 280 150 335 300 29.4 60.0 300 Volvo B230 Turbo
Bosch 0 280 150 945 300 red/brown 29.4 60.0 Ford MotorSport
Nippon Denso 315 pink 13.8 30.9 63.0 290 Toyota 3SGE
Nippon Denso 315 light green 13.8 30.9 63.0 290 Toyota 7MGE
Bosch 0 280 150 402 338 33.1 67.6 300 Ford
Bosch 0 280 155 009 346 33.9 69.2 300 Saab Turbo
Bosch 0 280 150 951 346 33.9 69.2 300 Porsche
Nippon Denso 365 red/orange 2.9 33.9 73.0 255 oyota 4AGZE
Bosch 0 280 150 024 380 37.3 76.0 300 Volvo B30E
Bosch 0 280 150 036 380 37.3 76.0 300 MB 4.5L
Bosch 0 280 150 043 380 37.3 76.0 300 BMW
Bosch 0 280 150 835 397 38.9 79.4 300 Chrysler
Nippon Denso 430 black 2.9 42.2 86.0 255 Toyota 7MGTE,3SGTE
Bosch R 280 410 144 434 42.5 86.8 300 Bosch R Sport
Bosch 0 280 150 400 437 42.8 87.4 300 Ford 4.5L
Bosch 0 280 150 401 437 42.8 87.4 300 Ford
Bosch 0 280 150 041 480 47.1 96.0 300 MB 6.9L
Bosch 0 280 150 403 503 blue 0.5 49.3 100.6 300 Ford
Conversion From cc per min to lbs per hour to HP.
500cc per minute is approximately equal to 49lbs per hour which is equal to approximately 100 HP.
Common conversions
lbs/hour = cc per minute / 10.2
lbs per hour = HP / 2.04
cc per minute = lbs per hour x 10.2
cc per minute = HP x 5
HP = cc per minute / 5
HP = lbs per hour x 2.04
Note: This is a rough guide for conversions and flow rates.
If you have any information that would help in increasing the quality of this data base,
please send email to steve@aems.com.au.
Deze informatie, vooral dat die injectoren ook op Volvo Turbo’s zitten. Als dan ook dezelfde brandstofdrukregelaar gebruikt wordt, en daar lijkt het wel op, dan lijkt het dat ik eindelijk de goede informatie heb om de juiste Power Boost Valve uit te zoeken, want de FSE power boost valve met type nummer VK-384-18-H lijkt te zijn voor alle wagens die zo’n bosch injector setup hebben. Dit is de set voor de BMW’s met verwante injectors, en ook voor alle Volvo turbo modellen. Ik heb nog geen 100% match, maar het lijkt er erg op dat dit de PBV is die ik moet hebben, dus dan kan ik gelukkig eindelijk zo’n ding monteren.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Heb licht de indruk dat er hier meer mensen meelezen dan in het “Electrisch” forum, dus ik post hier even een linkje naar mijn injectie-mysterie.
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=167907&highlight;=
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!