Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Welk merk van demper ga je er laten onder zetten ?
Wat betreft het de injectoren opbrengst ik heb er geen idee van.
Tot 210 pk zou er geen probleem zijn met branstof toevoer,maar nu heb ik op het technisch info blad van de T1 gelezen dat de AEI de branstoftoevoer afsluit als de turbodruk boven de 0.75 bar uitkomt.
Dat kan wel een probleem zijn maar hoe het met de T2 zit weet ik niet.
Nu heb ik al enkele keren een soort van transistor zien staan op ebay zou je daar iets mee zijn op een CX?
Dit zou een rijker mengsel geven…
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Demper word nu nog even fabrieksstandaard zeg maar. Tenminste, die blijkt weer moeilijk te vinden te zijn, dus ik moet nog even zien. In de Revue Technique van de T2 kan ik daar niets over vinden, dat afsluiten van de turbodruk, maar het is goed dat je het zegt, ik ga het even zoeken. Tot zover iig nog geen problemen . De standaarddruk van de T2 is ook maar 0.44 bar dus er zit nog wat rek in. Dat injectoren probleem blijft maar vaag, ik snap er echt geen hol van.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Brandstofdruk
Dan zit ik met mijn gti turbo dus al boven de 0.75 bar,met de opgeschroefde turbo.
Bij plankgas in z’n 5 valt ie inderdaad langzaam weg,dan moet ik een beetje gas terugnemen.
Zou een powerboost valve dan wat uitmaken?.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmm, wacht, dit zou inderdaad ook verklaren waarom ik soms het idee heb dat hij bij 3/4 gas harder gaat dan bij volgas… de megasquirt is ineens kritiek geworden… ik moet dit even op CX-L gooien, want een boel van die engelsen rijden zeker op meer dan 0.75 bar boost… op de originele ECU…
@V2
Ja, dat gat de goede kant op. Ik ken dat verhaal, en ik geloof dat het probleem is dat die lost spark uit gaat van dat ford ding, met, ik meen, een tandwiel aan de nokkenas. Dat tandwiel heeft minder tanden dan de startkrans van de M25/666 motor, plus, ik meen dat de ontbrekende tand elke keer langskomt als er gevonkt moet worden, en niet dat ie berekent wanneer de middenvonk moet. Als ik het begrepen heb is dit het onderscheid waarom de for NDIS niet zomaar op de CX kon, maar het lijkt me iets dat relatief eenvoudig in de bron code op te lossen moet zijn.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
OK, en het feit dat ie maar 1 halve tand heeft waaruit de 2e bobine vonk moment afgeleid moet worden is ook geen probleem dus? Da’s de enige beperking die ik nog kan verzinnen…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Aan input heb je 1 missende tand op de hele krans. Als die langskomt gaan (dacht ik cylinders 1 en 4 vonken. Halverwege de draai (tpm komt ook van de bdp sensor), moet ie berekenen dat ie nog een keer gaat vonken. Hoeveel tanden het nou ook alweer waren weet ik even niet meer uit m’n hoofd…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja, ‘t is denk ik niet zo moeilijk…. mits je iemand hebt die met de broncode overweg kan . Als je hier iets mee kan, zijn er denk ik een boel GtiT rijders je erg dankbaar.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Als je deze CX toch lang blijft rijden, is dit dan geen optie?
Ik ken iemand bij de BX club die er zeer enthousiast over is.
sans-pareil schreef:Goed, de GtiT staat weer eens bij Le Garage, om toch maar even die herriemakende dempers te vervangen, maar ook voor wat spuitwerk om die roestplekken op het dak en het rechterportier aan te pakken. Hopelijk hebben we het dan weer even gehad, en is er nog wat cash om nog 2 extra 17 inch banden te kopen als ik mijn velgjes hier heb. Ik ben we benieuwd naar how ze zullen staan en rijden.
Hopelijk heb ik dan al het onderhoud wel weer even gehad, maar ik moet zeggen als ik het zo bekijk dan valt het eigenlijk nog wel mee. Als ik dit werk heb gehad en de banden dan zit ik denk ik tegen de 3000,- euro onderhoud ex BTW in ‘t eerste jaar. maar goed, als je een auto uit 8km stalling haalt weet je dat er wat extra kosten zullen zijn. In die 3000,- zit ook de onderdelen en het reparatiewerk voor die brommer die in de zijkant is geploegd, en de nog niet strikt noodzakelijke nieuwe banden/velgen en bougies. Op de lange termijn zal het gemiddelde onderhoud nog wel aardig zakken, zeker omdat ik van plan ben deze auto lang te houden. Ben alleen bang dat dat gemiddelde nog niet in de eerste 2 jaar gaat zakken, maar ja motor tunen, hydraulische koppellingsbediening plaatsen e.d. is natuurlijk niet echt noodzakelijk onderhoud .
Tot zover mijn CX monoloog voor vandaag.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Als ik ga RVS’en doe ik dat denk ik wel, maar ik heb enigszins prijzen gevraagd, en het is een factor acht duurder dan mijn huidige oplossing. In plaats daarvan heb ik wat beschadigingen aan de lak bij laten werken. Die uitlaat komt nog wel .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Nou ja, dat moet wel te achterhalen zijn, volgens mij stond dat in die Franse PDF ergens, en als dat niet zo is is dat wel te berekenen/beredeneren.
Juist jah, neem et vliegwiel en tel het aantal tandjes.
Denk dat dat meer werk bespaard dan het zoeken naar wat het zou moeten zijn.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het gaat niet om hoeveel tandjes ie heeft, maar om hoe ie berekent wanneer die halverwege een draai (waar geen missend tandje zit) moet vonken,
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Jaaa! De GtiT heb ik net weer opgehaald bij Le Garage, met nieuw gespoten dak en rechter voor portier, eindelijk zijn dan alle vervelende vogelpoep plekjes behandeld. Ze ziet er errug mooi uit… en er zitten ook geen gaatjes meer in de uitlaat…
Eerstvolgende: De 17 inch velgen, en daarvoor moet ik nog even 2 bandjes kopen…. maar die zijn maar 158,- inc BTW per stuk….
Daarna denk ik dat megasquirt dan toch echt gaat gebeuren… misschien zelfs met ontsteking, als V2 het kan uitpuzzellen .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:Eerstvolgende: De 17 inch velgen, en daarvoor moet ik nog even 2 bandjes kopen…. maar die zijn maar 158,- inc BTW per stuk….
158 euro maar? da’s voor niets! Ik was voor de sm 300 euro per band kwijt!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
17 inch velgen voor de SM zoeken/maken
Michelin Pilot SPORT PS2 225/45 ZR17 91Y Velgbescherming, RRBL maar EUR 157,80 (inc BTW)....
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:17 inch velgen voor de SM zoeken/maken
Michelin Pilot SPORT PS2 225/45 ZR17 91Y Velgbescherming, RRBL maar EUR 157,80 (inc BTW)....
Ja, bling velgen op de SM… voel jij je wel helemaal tof
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste