35 van de 224
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 februari 2006 01:39 AM
  [ # 511 ]

Dat verklaart een hoop Smile. Dan zal ik hem nu wel weer kunnen vinden… Surprisedops:

Oh en TRXke, mocht je meelezen…

2500 toeren is 105-107 op de meter…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 februari 2006 07:04 PM
  [ # 512 ]

In mijn eeuwige zoektocht voor informatie ben ik eens de turbo mogelijkheden gaan bekijken. Na enig leeswerk ben ik er uit dat ik zo’n dubbel kogelgelagerde wil, want die spinnen 30% sneller op, en hebben een groter bereik. Wat doorleeswerk later en geblader in de catalogus van Garrett blijkt dat ik een GT30R moet hebben, een soort dubbel kogelgelagerde water en oliegekoelde variant van de T3 die er al op zit, die genoeg lucht kan verplaatsen voor 500pk maximaal. Het ding is dus dezelfde formaat als de standaardturbo, en met het goede huis aan de inlaatkant zou hij vrij makkelijk te plaatsen moeten zijn. Nu vroeg ik me eigenlijk af of er hier iemand rondzwerft die weet of dat gewoon over te zetten is, zonder teveel moeilijkheden. Voorzover ik kan vaststellen is zo’n GT30R met het goede huis extern hetzelfde als een T3, dus met water en olietoevoer zou het er zo in moeten kunnen, en dan kan je in theorie direkt profiteren van die 30% snellere spin-up tijd. Een ding wat toch ook echt wel blijkt uit de garrett tutorials is dat de compressie van de T2 ook echt te hoog is om nog ver mee te gaan. Maar goed dat ik bezig ben met een extra motor om te reviseren, dan kan de compressie daar tenminste even goed laag gehouden worden.

Maar goed, mocht iemand weten of dat gewoon zonder verdere aanpassingen past, zo’n GT30R, dan hoor ik ‘t graag.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 09 februari 2006 01:35 AM
  [ # 513 ]

Om het citroen rijden interessan te houden heb ik weer eens een leuk euvel. Heb het al eens eerder gehad, maar was het alweer vergeten, vanavond niet dus…

Het gaat om de pingelsensor. Als het heel nat is (zoals vanavond), gaat op een gegeven moment de pingelsensor zachtjes branden, ongeacht hoe je rijdt. Als je 100 rijdt in z’n vijf blijft ie dus vrolijk door branden… na een tijdje parkeren en weer starten is ie weer uit. Nou geloof ik niet dat ie bij constante snelheid aan het pingelen is, dus er zal wel ergens vocht in een stekker komen…. heeft iemand enig idee waar ik dat zou moeten zoeken?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 09 februari 2006 03:41 PM
  [ # 514 ]

Zit op het motorblok als je voor de auto staat aan de verdeler kant, maar dan achterop.

Drie zaken kunnen er mis zijn:
[list]pingelsensor stuk of kortgesloten
pingelsysteem stuk of kortgesloten
massa (aarde) verbinding slecht[/list:u]

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 09 februari 2006 05:22 PM
  [ # 515 ]

Hmmm, ja gebeurt dus echt alleen als het erg nat is buiten… doet mij in eerste instantie denken aan een kortsluiting van de pingelsensor dus… Ik ga eens even kijken straks…

Dank voor de info, scheelt weer een tijdje schema’s turen Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 09 februari 2006 06:23 PM
  [ # 516 ]

Ha Sans-pareil,
Ik heb het ook 1x op 20000 km gehad met mijn T1. Idd bij erg nat/slecht weer. Vaag brandend pingelsensorlampje. Daarna nooit meer last gehad. Misschien een bekend storinkje? Misschien ook iets voor W(on)D(ermiddel) 40 ?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 09 februari 2006 06:59 PM
  [ # 517 ]

Ja gut, misschien idd een standaard euveltje… Gezien de omstandigheden waar het optreedt neig ik dus te denken aan vocht in een stekker oid waardoor kortsluiting -> geen signaal meer van de sensor.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 13 februari 2006 04:34 PM
  [ # 518 ]

Nou, nog niet naar die stekker van de pingelsensor gekeken, maar wel een extra motor met bak e.d. geregeld voor een leuk prijsje. Duurt even voordat ik hem heb, maar dan heb ik leuk wat te doen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 14 februari 2006 11:30 PM
  [ # 519 ]
sans-pareil schreef:

Dat verklaart een hoop Smile. Dan zal ik hem nu wel weer kunnen vinden… Surprisedops:

Oh en TRXke, mocht je meelezen…

2500 toeren is 105-107 op de meter…

De TRD T2 draait op 120km/u 2500 t/m , dus daar doe je veel voordeel mee in de toeren.

Dat zou dus een 48/1000 bak zijn, waar je dan als de motor sterk genoeg is 264km/u op 5500 t/m mee kan halen ConfusedShocked

hmm dit wil ik ook wel Laughing

Alhoewel je met de TRD T1 bak op TRX het met 45.06/1000 ook niet slecht doet.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 20 februari 2006 08:14 PM
  [ # 520 ]

Goed, ik heb m’n wieltjes en intercooler opgehaald. Morgen weer terug naar NL. De velgen zijn Mille Miglia’s ET35. Een velgrand is een beetje beschadigd maar ik ga even bij een velgboer langs om te kijken of er wat aan te doen is, desnoods koop ik er wel een enkele nieuwe velg bij, aan die Mille Miglia’s moet wel te komen zijn lijkt mij zo. Ze zijn ET35, en ze komen met 3 hele aardige nankangs in 215 breedte… Het hart van de velg steekt zowiezo uit dus 225 gaat ook wel in de achterwielkasten passen. Ik ga denk ik ook nog even kijken of ze af te draaien zijn. Andere intercooler heb ik ook maar ik ga even meten hoeveel groter ie is voordat ik hem plaats, want het formaat valt me mee. Ik vind het best aardige velgjes.

Morgen weer lekker 900km terugtuffen naar Nederland. Dan volgen ook foto’s.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 februari 2006 12:56 AM
  [ # 521 ]

Goed, foto’s volgen niet, want die ben ik vergeten te maken, maar ze heeft het uitstekend gedaan 2140km’tjes gereden, zo te zien zonder meetbaar olieverbruik. Het is bijna maart dus tijd voor de APK.

Weet er iemand trouwens een aardige velgenboer in de omgeving van Leiden? Ik wil even kijken of iets te herstellen is aan mijn nieuwe velgen en weten of ze nog een paar mm afgedraaid kunnen worden…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 februari 2006 01:34 AM
  [ # 522 ]

Voor de geintereseerden, wederom een tussenstand:

Spent 9894.35 EUR ex BTW on SV-15-XX so far.
Spent 10592.04 EUR inc BTW on SV-15-XX so far.
Spent 5644.35 EUR ex BTW on SV-15-XX so far. (excluding purchase)
Spent 6342.04 EUR inc BTW on SV-15-XX so far. (excluding purchase)
-----------------------------------
mileage first listing97621.00 km
mileage today
116372.00 km
so far 18751 km driven since first listing
.
costs are 0.53 EUR ex BTW per km
costs are 0.56 EUR inc BTW per km
costs are 0.3 EUR ex BTW per km 
(ex purchase)
costs are 0.34 EUR inc BTW per km (ex purchase)
fuel costs are 0.15 EUR ex BTWper km
fuel costs are 0.17 EUR inc BTW per km
average fuel consumption within NL 
(at price 1.45 EURis 1 liter per 9km or 11.1 liters per 100km
average fuel consumption outside NL 
(at price 1.40 EURis 1 liter per 9.8km or 10.2 liters per 100km
maintenance costs are 2092.69 EUR so far
maintenance costs are 2182.38 EUR average per year
maintenance costs are 0.11 EUR ex BTW per km
maintenance costs are 0.13 EUR inc BTW per km
insurance costs are 0.01 EUR per km
road tax costs are 0.03 EUR per km
all costs excluding purchase 
and maintenance are 0.19 EUR per km
all costs excluding purchase
fuel and maintenance are 0.04 EUR per km
all costs excluding fuel are 0.15 EUR ex BTW per km
all costs excluding fuel are 0.17 EUR inc BTW per km
Av
cost per m 490.52 EUR ex BTW
Av
cost per m 551.15 EUR inc BTW
Av
cost per y 5886.25 EUR ex BTW
Av
cost per y 6613.84 EUR inc BTW
Expected km per year
19555 km 

Ik ben er achter dat de velgen die ik in de UK opgehaald heb 1000 Miglia SpiderPlus ET35 5x98 17x7J zijn. Best aardige dingen dus. 1 van de vier heeft echter wel een randbeschadiging, maar het is wellicht te repareren, anders moet ik op zoek naar 1 extra velg. De banden die erbij zitten zijn alleen nankang 215’s, dus daar moet redelijk snel wat aan gebeuren, want dat kan natuurlijk niet Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 25 februari 2006 10:00 PM
  [ # 523 ]

Om mijn monoloog weer eens vrolijk voort te zetten (misschien moet ik een weblog beginnen?), ik heb vandaag een motor + bak type M25/666 opgehaald in de middle of nowhere west oost links Beemster ofzo. Zo’n motor en bak combo is echt waanzinnig zwaar Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 25 februari 2006 10:04 PM
  [ # 524 ]
sans-pareil schreef:

Om mijn monoloog weer eens vrolijk voort te zetten (misschien moet ik een weblog beginnen?), ik heb vandaag een motor + bak type M25/666 opgehaald in de middle of nowhere west oost links Beemster ofzo. Zo’n motor en bak combo is echt waanzinnig zwaar Smile.

Ja, best wel zwaar spul idd. En in die goeie ouwe CX tijd maakten ze dat soort dingen nog echt degelijk.

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 25 februari 2006 10:10 PM
  [ # 525 ]

Weet ik, daarom staat het blok wat ik nog heb op een hondje, rol hem zo weg als ie in de weg staat!


GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
 
35 van de 224
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook