37 van de 224
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 04 maart 2006 11:41 PM
  [ # 541 ]

Ik weet eigenlijk niet veel van bandenmaten af, ‘t zegt mij totaal niks. Maar het lijkt mij slim om de TRX-banden van de wagen te halen en er gewone Michelins onder zetten (uiteraard wel gewoon de velg laten behouden). Alleen vind een technische vriend van niet.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 05 maart 2006 12:02 AM
  [ # 542 ]

Tis zeker gekoper! Maar voor de wegligging zeker niet beter; de TRXen staan/stonden bekend om het geven van een geweldige wegligging..beter dan van de gewone 14” bandjes. Heeft onder andere te maken met e stijfheid van de wang. Alle info is te vinden op de bekende site van Theo:
 

\

CX-power schreef:

Ik weet eigenlijk niet veel van bandenmaten af, ‘t zegt mij totaal niks. Maar het lijkt mij slim om de TRX-banden van de wagen te halen en er gewone Michelins onder zetten (uiteraard wel gewoon de velg laten behouden). Alleen vind een technische vriend van niet.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 05 maart 2006 01:01 AM
  [ # 543 ]

14 inch is niet beter voor de wegligging nee. Inch banden passen niet om TRX velgen, dus als de TRX’en er af gaan moeten de velgen ook. Ik denk dat de wegligging met moderne banden en een grotere velg zeker wel beter wordt, om twee redenen. De TRX is een (heel goed) idee van de midden 70’er jaren. Niettemin, is er toch wel wat gebeurd op banden technologisch vlak sindsdien, dus ik denk dat er betere prestaties te verwachten zijn van een Michelin Pilote Sport PS2 band dan van een TRX, op z’n minst gelijk onder droge omstandigheden en waarschijnlijk een stuk beter als het nat is. Verder geeft een grotere velg natuurlijk zowiezo scherper sturen en betere “tracking” als resultaat, er is minder band om te zwabberen, en de TRX heeft natuurlijk een reputatie als een flinke zwabberband, het bekende “eerst even nadenken of ie wel door de bocht wil” fenomeen. Maar goed, ik breng wel rapport uit als ik ‘t weet.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 05 maart 2006 01:29 PM
  [ # 544 ]

De truc van TRX is dat het alleen op (metrische) TRX velgen past.

Je zult dus ook je velgen moeten vervangen. Bandenkosten zijn absoluut het kleinste deel van de kosten van een auto, dus om hier nu op te besparen Rolling Eyes

Vergelijk:
benzine 11 Ect/km (diesel ~6 Ect/km)
banden <1 Ect/km

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 05 maart 2006 03:09 PM
  [ # 545 ]

Ik vind een besparing van ongeveer de helft aan banden, dus zo’n 300,- per jaar toch echt wel relevant. Plus, TRX’en zijn zowat nutteloos als het nat is. Ik verwacht betere (of als je wilt meer op mij afgestemde prestaties) en minder kosten. TRX banden slijten ook nog eens vrijs snel.

Set TRX banden +/- 1200 euro inc BTW.
Set 17 inch banden +/- 600 euro inc BTW.

Da’s per wissel dus 600 euro. Zeg dat dat eens in de 2 jaar gebeurt, (even uitgaande van gelijke slijtage snelheden, wat in mijn ervaring niet zo is) en ik conservatief geschat 10 jaar ga rijden met deze auto. Is 3000,- euro. Daar kan ik een leuke onderblok revisie van uit laten voeren. Beetje stom om het niet te doen. Welk percentage het dan uitmaakt van de totale kosten is niet zo relevant. 300 euro per jaar erbij blijft 300 euro per jaar om aan andere dingen uit te geven. Ik begrijp de redenering niet zo - alleen omdat het een klein percentage van het totaal is (waar heel eenvoudig op te besparen is) het niet een nog kleiner percentage maken? Ik zie de logica niet.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 05 maart 2006 04:47 PM
  [ # 546 ]

Arrow Als je maar 2 jaar doet met je (voor) banden dan rijdt je 30.000km /jaar, dan heb je met een CX turbo dus alleen al 5500 EUR aan brandstofkosten Shocked

Arrow Als je voor een set 17’’ Primacy banden maar 600EUR betaalt kun je ook wel een schappelijker prijs vinden voor die TRX-en. Wink

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 05 maart 2006 05:06 PM
  [ # 547 ]

Knappe vent, die met z’n CX GTiT 60.000 km met z’n voorbanden doet!

Gr Martijn

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 05 maart 2006 05:37 PM
  [ # 548 ]
Martijn de Ruijter schreef:

Knappe vent, die met z’n CX GTiT 60.000 km met z’n voorbanden doet!

Gr Martijn

Dat houdt bij 30.000 echt wel op!

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 05 maart 2006 05:57 PM
  [ # 549 ]

Het lukte me met een Xantia HDi110 (waarmee ik >30% van de tijd harder dan 160km/h reed), met mijn C5 2.2HDi, met een Xm V6 en met een CX GTi, dus waarom niet?

(in de meeste gevallen verslijt ik de zijkanten harder dan het loopvlak Wink

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 05 maart 2006 06:31 PM
  [ # 550 ]
eviltwin schreef:

Het lukte me met een Xantia HDi110 (waarmee ik >30% van de tijd harder dan 160km/h reed), met mijn C5 2.2HDi, met een Xm V6 en met een CX GTi, dus waarom niet?

(in de meeste gevallen verslijt ik de zijkanten harder dan het loopvlak Wink

Ik spreek uit ervaring, heb twee GTI Turbo’s gehad.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 05 maart 2006 09:26 PM
  [ # 551 ]

Ik weet wel zeker dat ik de 60000 niet haal met een paar trx’en voor op een gti t.

Voor mij zou een nwe set trx’en toch echt de voornaamste kostenpost zijn bij een gti t ,ik heb er nu 15 inch onder zitten.

Dus banden in alle prijsklassen,vanaf een paar tientjes.


Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 06 maart 2006 03:16 AM
  [ # 552 ]

Inderdaad, met TRX’en kan je echt vergeten dat je die 60,000 km haalt. De ervaringen van Ds23man, ray en martijn de Ruijter komen overeen te mijne en dit is voor mij ook CX Gti T nummer 4, dus ook ik spreek toch wel uit enige ervaring. Ook heb ik dezelfde langdurige zoektocht naar goede prijzen voor 17 inchers ook toegepast op TRX’en, en beter dan 300 per stuk gaat echt niet lukken, terwijl 600 voor een set goeie 17 inchers niet heel moeilijk is. Met moderne 17 inchers zou 60,000 km misschien wel haalbaar zijn, ik weet het niet, nog nooit geprobeerd op een CX. Hoe dan ook, het is alleen maar nog een argument om op inch banden over te stappen, want ze gaan dus ook nog eens een stuk langer mee.

Ik rijd bewust Gti Turbo, dus duizenden euro’s brandstof per jaar zit ik aan vast. Als ik Gti T wil rijden kan ik daar niet echt op besparen. Op banden wel, en het kan ook nog eens zonder prestatieverlies. Het is dus echt een van de enige gebieden waar je kan besparen en je CX in goede staat houden. De duizenden euro’s brandstof zit ik aan vast, want ik wil kostte wat het kost in een gti t rijden. De 1200 euro per set TRX’en zit ik niet aan vast, want het kan dus ook voor 600,- (of effectief minder omdat ze ook nog eens langer mee gaan). Nog steeds, de logica van daarop niet besparen ontgaat mij totaal.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 maart 2006 10:48 PM
  [ # 553 ]

Zo, we hebben weer een jaartje APK.. wel grappig er was enige consternatie bij de garage, ze kregen d’r gisteren niet gestart. Wel weer apart dat het nooit bij mij gebeurt Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27925
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 maart 2006 10:49 PM
  [ # 554 ]
sans-pareil schreef:

Zo, we hebben weer een jaartje APK.. wel grappig er was enige consternatie bij de garage, ze kregen d’r gisteren niet gestart. Wel weer apart dat het nooit bij mij gebeurt Smile.

ze is gewoon liever bij het baasje Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 11 maart 2006 02:13 AM
  [ # 555 ]

Hehe, wie weet.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
37 van de 224
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook