39 van de 224
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 11 april 2006 02:30 AM
  [ # 571 ]

Hartstikke voorzichting Wink. Ben aan het overwegen dat primitieve Controlled Torque systeem eens los te koppellen… in de fabrieksuitvoering scheelt het maar 0,120 bar rond de 5000 toeren op de turbo 1.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 13 april 2006 02:29 AM
  [ # 572 ]

Voor de liefhebbers, afstand A staat op 26.5mm (was eerst 14.5mm ofzo geloof ik) voor het resultaat op bovenstaande fotos.

Ik moet zeggen dat ik kwa tussensprint, als ik echt pas bij 80 het pedaal vloer, niet echt veel beter haal dan die 5.0 sec…. 4.9 hooguit. Echt het turbo-lag probleem. Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik bij 70 begin en pas bij 80 de stopwatch indruk. Geloof dat dat ook meer in lijn is met de voorgaande metingen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 15 april 2006 05:38 PM
  [ # 573 ]

Nog meer goed nieuws. Mijn 17 inch velgen zijn gereed, en worden er komende woensdag onder gepropt. Ben erg benieuwd

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 15 april 2006 11:40 PM
  [ # 574 ]
sans-pareil schreef:

Goed ik heb op de meeting vandaag een mooi boekje bemachtigd, specifiek over de Gti en TRD Turbo motoren van Johan Oldenhage (nog bedankt Johan), maar uiteraard heeft dit weer nieuwe vragen doen ontstaan. Het blijkt dat zelfs de goede oude gti T een vorm van controlled torque heeft. Er zit namelijk een membraan in de wastegate, waaronder een lijn wordt aangevoerd vanuit de inlaatlijn na de turbo. Deze druk duwt dus mee de veer van de wastegate omhoog, en volgens het boekje heeft dat schijnbaar meer effect bij hoge toerentallen, met als gevold dat, op de T1 motor, de max boost bij 5000 toeren slechts 440mbar is, en bij 3250 toeren 565mbar.

Maar goed, volgens mij heb ik de wastegate veer nu zo ver ingedraaid als ie kan, na een gesprek met Richard van der Laan (Civer) over zijn experimenten met de DS Gti Turbo 2 bleek dat dat zonder problemen kan. Nu heb ik uiteraard geen enkele behoefte aan minder boost bij 5k toeren dan bij 3250, dus als ik die lijn gewoon loshaal en dichtzet, dan zou ie niet meer minder druk bij 5000 toeren moeten hebben toch? Iemand gedachten hierover? Dan kan ik er nog even over nadenken, alvorens het te proberen.

Is dat toevallig het boekje “Toutes les CX” ?

Nu ben ik niet zeker maar ik dacht dat de T2 een iets andere Turbo heeft en ook een wijziging aan de slangetjes die de wastegate mee aansturen.
Ik dacht dat de T2 slechts 1 versterkte slang en 1 gewoon zwarte slang aan de wastegate had , die zwarte is maar aan 1 zijde aangesloten.
Hoe dit systeem werkt is mij niet echt duidelijk.

 

sans-pareil schreef:

Voor de liefhebbers, afstand A staat op 26.5mm (was eerst 14.5mm ofzo geloof ik) voor het resultaat op bovenstaande fotos.

Ik moet zeggen dat ik kwa tussensprint, als ik echt pas bij 80 het pedaal vloer, niet echt veel beter haal dan die 5.0 sec…. 4.9 hooguit. Echt het turbo-lag probleem. Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik bij 70 begin en pas bij 80 de stopwatch indruk. Geloof dat dat ook meer in lijn is met de voorgaande metingen.

Is de schroef nu volledig teneinde gedraait ?
Volgens mijn schatting zit je nu op 1 bar of erover, als ik de turbodruk wijzer vergelijk met de mijne die nu nog origineel afgesteld is.

Heb je de tijden van voordat je de schroef indraaide nog ?

sans-pareil schreef:

Nog meer goed nieuws. Mijn 17 inch velgen zijn gereed, en worden er komende woensdag onder gepropt. Ben erg benieuwd

Ik ben benieuwd naar de foto’s en hoe het rijdt Smile

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 april 2006 02:12 AM
  [ # 575 ]
trxke schreef:

Is dat toevallig het boekje “Toutes les CX” ?

Het boekje heet gewoon Turbo Charging, en het is van Citroen Public Relations, duidelijk bedoeld voor de engelse markt.

trxke schreef:

Nu ben ik niet zeker maar ik dacht dat de T2 een iets andere Turbo heeft en ook een wijziging aan de slangetjes die de wastegate mee aansturen.
Ik dacht dat de T2 slechts 1 versterkte slang en 1 gewoon zwarte slang aan de wastegate had , die zwarte is maar aan 1 zijde aangesloten.
Hoe dit systeem werkt is mij niet echt duidelijk.

Daar heb je helemaal gelijk in. Alleen de slang die ontbreekt bij de T2 is diegene die de druk van de buitentenlucht aanvoert (hij kwam van het inlaattraject voor de turbo, oftewel -> buitenluchtdruk) naar de wastegate, dus die hebben ze gewoon wegbezuinigd denk ik.

trxke schreef:

Is de schroef nu volledig teneinde gedraait ?
Volgens mijn schatting zit je nu op 1 bar of erover, als ik de turbodruk wijzer vergelijk met de mijne die nu nog origineel afgesteld is.

Heb je de tijden van voordat je de schroef indraaide nog ?

Ja, was ook ongeveer 5 sec, maar ik heb dus nu door dat het heel veel uitmaakt wanneer of je bij 70 begint en pas bij 80 de stopwatch indrukt of bij 80 begint en gelijk de stopwatch indruk.

De turbodruk is wel nog onder de 0.75 bar cutoff. Richard (baas CiVer) verteld dat ie maximaal moest indraaien, en meerdere ringen moest toevoegen alvorens hij tegen de overboost cutoff aan kwam met de DS GtiT2.

trxke schreef:

Ik ben benieuwd naar de foto’s en hoe het rijdt Smile

Watch this space Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 19 april 2006 08:53 PM
  [ # 576 ]

Goed, de velgen zitten er op, en ik moet zeggen ik had het stuiteriger verwacht. Ik ga wel gelijk nog twee michelin 225’s achter plaatsen nu dat ik weet dat het allemaal past. Foto’s volgen, maar hij moet eigenlijk eerst even door de wasstraat. Vooral in de laagste stand staat het echt wel extreem cool. De wielplaten heb ik wel wat moeten bewerken, maar gelukkig zijn ze van kunststof, dus geen gedoe met hammerite enzo. Tot zover positief.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 april 2006 08:57 PM
  [ # 577 ]

goed om te horen dat het bevalt Smile

we wachten de :photo af Wink

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 19 april 2006 10:20 PM
  [ # 578 ]

Vooral in de laagste stand staat het echt wel extreem cool.

Juist, vet gepimpt, hehe.

Maar leuk dat je de velgen hebt. Ben benieuwd naar de foto’s.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 19 april 2006 10:47 PM
  [ # 579 ]

Goed, voorlopige fotos. Ik maak er ook nog wel wat als ie schoon is en in de laagste stand.




“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 19 april 2006 11:08 PM
  [ # 580 ]

Yoh dog, U trippin’?!  Shocked

Looking sweeeet!  :peace

Mr. Green

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 19 april 2006 11:27 PM
  [ # 581 ]

hmmm, had het mooier verwacht, misschien ziet er het in het echie beter uit, maar vind t op het eerste oog niet echt een succes, sorry Wink

Ik denk dat ze in een donkere kleur beter staan

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
moyen-achat
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 29-12-2005

Gepost: 20 april 2006 01:25 AM
  [ # 582 ]

Hmmm, het lijkt net een notaris op nikes….  Excuses!

Profiel  
 
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 20 april 2006 01:33 AM
  [ # 583 ]

Ik ga er een nachtje over slapen, moet wennen, t’is wel apart. Merk dat ik erg geconditioneerd ben wat betreft de velgen op een CX. Ik ben ook benieuwd naar je verdere rij-impressies.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 20 april 2006 02:09 AM
  [ # 584 ]

Ik moest er ook even over nadenken. Ze zijn nog niet schoon, dat zal schelen, maar ik heb besloten dat ik het prachtig vind. Om maar niet te spreken van de waanzinnige prestaties die die dingen met zich meebrengen… wat een genot. De oneffenheden in de weg worden idd iets meer doorgegeven, maar ik vind het (nog) niet storend, voor drempels e.d. maakt het niet uit, maar het sturen, remmen en bochtengedrag is gewoon veel beter. Nat wegdek heb ik nog niet gehad, maar ik ben verkocht, moderne banden is de way to go. Heb nog nooit een haakse bocht in z’n twee en dan vol gas geven gedurfd, nou eerste echte ritje met deze banden wel. Genieten. Hoop dat ik het kleine oneffenheden effect niet irritant ga vinden. Ik denk dat schone velgen wel gaat helpen kwa looks trouwens, want als het donker is zie je het vuil niet en is het alsof je naar een soort uhmmm ruimteschip staat te kijken.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 20 april 2006 02:33 AM
  [ # 585 ]

Come over to the dark side Luke…
Ziet er eh… apart uit. Denk dat ik het in de laagste stand wel gaaf vind. In de rijstand is het even wennen, al zijn goed gevulde wielkasten op een CX sowieso wel mooi.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
 
39 van de 224
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook